Alle componenten van de computer van mijn zoontje zijn aangesloten op 1 stekkerdoos met schakelaar zodat ik al de componenten tegelijk kan aan/uitschakelen. Op ongeregelde tijden klapt de aardlekschakelaar eruit bij het in of uitschakelen van de computer. Ik heb de stekkerdoos vervangen omdat ik vreesde voor een slecht contact, maar het probleem blijft. N.B. het is geen kwestie van een groep die overbelast wordt.
Is de voeding nog wel in orde? Lijkt wel alsof de voeding op een of andere manier zoveel stroom vreet dat het eruit klapt allemaal. Iets anders kan ik me zo niet bedenken. Ja, het zou ook een defect in het beeldscherm kunnen zijn, maar verder zou ik het niet zo 1 2 3 weten
Dan zal er waarschijnlijk ergens een draad zijn losgeraakt die tegen de behuizing/aarde aan ligt.. Als je de stekker er dan instopt gaat er stroom lopen en schakelt de aardlekschakelaar de boel uit.
Het is geen overbelasting, daar is de aardlek niet voorCodenameWeeMan schreef op 27 March 2003 @ 23:42:
Is de voeding nog wel in orde? Lijkt wel alsof de voeding op een of andere manier zoveel stroom vreet dat het eruit klapt allemaal. Iets anders kan ik me zo niet bedenken. Ja, het zou ook een defect in het beeldscherm kunnen zijn, maar verder zou ik het niet zo 1 2 3 weten
[ Voor 53% gewijzigd door insan1ty op 27-03-2003 23:43 ]
aardlek heeft niets te maken met veel stroom vreten... dat zijn de zekeringen die dan zouden klappen...CodenameWeeMan schreef op 27 March 2003 @ 23:42:
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Nee, het is op zeker geen losse draad. Ik heb diverse malen de systeemkast opengehad en alles is goed gemonteerd.insan1ty schreef op 27 March 2003 @ 23:42:
Dan zal er waarschijnlijk ergens een draad zijn losgeraakt die tegen de behuizing/aarde aan ligt.. Als je de stekker er dan instopt gaat er stroom lopen en schakelt de aardlekschakelaar de boel uit.
Het is ook een vrij eenvoudig system: Gygabite slot I mobo, 550MHZ Pentium 3, 256MB geheugen, 13GB harddisk, Liteon 163 DVD, Aopen TNT Ultra videokaart, Realtek NIC, toetsenbord, muis en beeldscherm.
Is het systeem geaard? Kan zijn dat de voeding of de monitor gewoon te veel lek-spanning hebben. Ik had het hier vroeger regelmatig door bnc-netwerkkabels die perongeluk op de verwarming terecht kwamen...
[ Voor 1% gewijzigd door MDKlapwijk op 28-03-2003 00:18 . Reden: tijpvaut... ]
Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...
Verwijderd
Geaard stopcontact wil nog wel eens hebben, de aardlekschakelaar is er alleen voor als er, zoals de naam al vermoed, stroom ergens weg'lekt'. en dat wil je echt niet hebben (brandgevaar etc).
Aard de PC en monitor, check de stroomkabels goed. woon je in een oud huis of?
Aardlekschakelaar is om te voorkomen dat er stroom wegvloeit anders dan via het stroomnet. Dit is om personen te beschermen, niet bedrading tegen oververhitting, daar zijn de stoppen voor.Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 00:20:
Geaard stopcontact wil nog wel eens hebben, de aardlekschakelaar is er alleen voor als er, zoals de naam al vermoed, stroom ergens weg'lekt'. en dat wil je echt niet hebben (brandgevaar etc).
Aarding kan bij systemen met extreem veel lekspanning en een gevoelige aardlek, juist voor problemen zorgen...
[ Voor 11% gewijzigd door MDKlapwijk op 28-03-2003 00:26 ]
Verwijderd
bij mij gaan de lichten altijd ff flikkeren,gaan half uit, en springen wat TL balken uit, maar als mijn pc een eenmaal aan is, gaat het ook weer allemaal aan
Verwijderd
Dat zeg ik net, als er stroom weg'lekt' / vloeid dan knalt je aardlek eruit. maar het is in deze stad (a'dam) diverse keren gebeurd dat er brand ontstond door een verotte aardlekschakelaar die niet werkte (erg oude huizen hiero, met installaties uit de jaren 30)NiPiN schreef op 28 maart 2003 @ 00:24:
[...]
Aardlekschakelaar is om te voorkomen dat er stroom wegvloeit anders dan via het stroomnet. Dit is om personen te beschermen, niet bedrading tegen oververhitting, daar zijn de stoppen voor.
Aarding kan bij systemen met extreem veel lekspanning en een gevoelige aardlek, juist voor problemen zorgen...
of mensen die zelfs hun aardlek hadden vastgetaped omdat 'ie d'r zo vaak uitvloog.. hmjaaaaaaah
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 00:29 ]
Verwijderd
Aha, wat voor voeding zit er in je PC, 2000 watt?Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 00:24:
bij mij gaan de lichten altijd ff flikkeren,gaan half uit, en springen wat TL balken uit, maar als mijn pc een eenmaal aan is, gaat het ook weer allemaal aan
Je hebt inderdaad gelijk. Stom van me, maar goed.insan1ty schreef op 27 maart 2003 @ 23:42:
[...]
Het is geen overbelasting, daar is de aardlek niet voor
Ik schat dat het de monitor is, die trekken bij het starten een fikse dot extra voor het automatisch de-gausen van de buis (dat is bijna kortsluiting in het begin). Ik zie vaak genoeg mijn monitor flikkeren als een collega tegenover me zijn monitor aanzet.Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 00:28:
[...]
Aha, wat voor voeding zit er in je PC, 2000 watt?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Er lekt blijkbaar teveel stroom terug naar de aarde 
Misschien als je je pc op een rubberen matje zet?
Misschien als je je pc op een rubberen matje zet?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
en als je t hele zooitje in 2 groepen probeert op te starten, want en monitor en computer en weet ik veel wat nog meer kan welleens leuke spikes veroorzaken op t net
en dan met z'n alle tegelijk, dat levert helemaal klappen op
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Dat is een ander verschijnsel en heeft te maken met het veld wat om een monitor heerst...Mr. Liu schreef op 28 March 2003 @ 09:40:
[...]
Ik schat dat het de monitor is, die trekken bij het starten een fikse dot extra voor het automatisch de-gausen van de buis (dat is bijna kortsluiting in het begin). Ik zie vaak genoeg mijn monitor flikkeren als een collega tegenover me zijn monitor aanzet.
Iedere geschakelde voeding, zowel in pc als monitor, genereerd een foutstroom in de aarde. Dit is echterconform de norm NEN1010, CE keur e.d aan een maximum verbonden zodat de aardlekschakelaar niet aanspreekt. Echter, een aardlekschakelaar van 30 mA spreekt bij maximaal !! 30 mA aan, alsjepech hebt kan dital bij 15 mA zijn. Je kunt dit controleren door de PC met een geaard verleng snoer in een andere groep aan te sluiten en vervolgens nog eens te testen of deze uitschakeld. Zo ja, foutstroom te hoog, voeding of monitor vervangen. Zo nee, oorzaak is of gevoelige aardlek of een 'andere' verbruiker die ook een foutstroom genereerd te denken valt aan de installatie in bijvoorbeeld de tuin ofkeuken apparatuur. Dit is alleen te controleren middels een isolatie test met een megger door een erkende installateur zoals ondergetekende.
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
De aardlek schakelaars van tegenwoordig zijn super gevoeglig je hoeft er maar naar te kijken en ze slaan al uit, het kan ook best zijn dat er nix mis is met je computer, of in ieder geval niet veel. Probeer een de aarde kort te sluiten o.i.d. zodat de aardlek niet reageeert op je pc, want die krengen slaan tegen woordig om de haverklap uit
-=Armageddon=-
-=Armageddon=-
Het systeem is niet geaard.
Mijn huis is uit 1985, dus de elektrische installatie is redelijk nieuw.
Ik denk niet dat het de monitor is want de aardlekschakelaar klapt er ook wel eens uit als je het systeem UIT zet.
De voeding is een no name voeding van 230Watt en ik heb deze voeding nu vervangen voor een 300Watt.
Ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn, maar in ieder geval iedereen bedankt voor zijn reaktie.
Even offtopic: hoe kan je eigenlijk meerdere Quotes in 1 reply zetten
Ik denk niet dat het de monitor is want de aardlekschakelaar klapt er ook wel eens uit als je het systeem UIT zet.
De voeding is een no name voeding van 230Watt en ik heb deze voeding nu vervangen voor een 300Watt.
Ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn, maar in ieder geval iedereen bedankt voor zijn reaktie.
Zitten er nog andere apparaten aan het systeem vast, zoals bnc-netwerk, tv/tuner etc.?
Nee, alleen wat ik al in een eerdere post zei.NiPiN schreef op 28 March 2003 @ 11:35:
Zitten er nog andere apparaten aan het systeem vast, zoals bnc-netwerk, tv/tuner etc.?
Copy en paste, andere mogelijkheid is er niet.Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 11:24:
Bij de eerste reactie die je wilt quoten gewoon op de quote knop drukken, desgewenst je antwoord intypen, naar beneden scrollen tot je de volgende post tegenkomt die je wilt quoten en op 'quote' klikken. Die quote wordt dan aan het einde van je reply geplaatst en daar kun je ook weer een antwoord achter typen.Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 11:24:
[...]
Toch wel, zie mijn uitleg
[ Voor 17% gewijzigd door Freee!! op 28-03-2003 12:02 . Reden: Antwoord StephanL toegevoegd ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Mr. Liu schreef op 28 March 2003 @ 12:00:
[...]
Bij de eerste reactie die je wilt quoten gewoon op de quote knop drukken, desgewenst je antwoord intypen, naar beneden scrollen tot je de volgende post tegenkomt die je wilt quoten en op 'quote' klikken. Die quote wordt dan aan het einde van je reply geplaatst en daar kun je ook weer een antwoord achter typen.
[...]
offtopic:
Alleen als je "Ja - Geeft meest recente berichten weer bij reageren" aanzet, die heb ik dus niet aanstaan.
Alleen als je "Ja - Geeft meest recente berichten weer bij reageren" aanzet, die heb ik dus niet aanstaan.
Het systeem is niet geaard.Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 11:24:
Het systeem is niet geaard. 1
Voeding gaat dus potentiaal vereffenen
Advies: aarden!!!!
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Ze zitten er natuurlijk niet voor niks die aardleks, dus er zit wel degelijks iets foutArmageddon_2k schreef op 28 March 2003 @ 09:50:
De aardlek schakelaars van tegenwoordig zijn super gevoeglig je hoeft er maar naar te kijken en ze slaan al uit, het kan ook best zijn dat er nix mis is met je computer, of in ieder geval niet veel. Probeer een de aarde kort te sluiten o.i.d. zodat de aardlek niet reageeert op je pc, want die krengen slaan tegen woordig om de haverklap uit
-=Armageddon=-
- Zitten er nog andere aparaten op aan gesloten ??
- Trek alle stekkers van die betreffende groep/groepen er eens uit en wat gebeurt er dan.
Dat maakt dus niks uit he voor de aardlek, want die meet via de fase en de nulkeur0000 schreef op 28 maart 2003 @ 12:09:
[...]
Het systeem is niet geaard.<< is dus al probleem 1
Advies: aarden!!!!
Een aardlek die controleert hoeveel stroom er naar toe gaat en hoeveel er terug komt en zit dan meer verschil in dan 30mA dan stopt ie er mee.
Ik hoop dat je het kan oplossen, maar om hem te omzeilen is gewoon het probleem verplaatsen.
[ Voor 14% gewijzigd door Arie26 op 28-03-2003 12:15 ]
Teteringen
Leuk bedacht dat er het niet uitmaakt of er een aarde op zit, maakt dus wel degelijk uit!! zodra de bewuste persoon of apparatuur in aanraking komt met een deel wat aan aarde zou moeten hangen gaat er dus een foutstroom door die bewuste persoon lopen zonder dat je iets hoeft te merken.Arie26 schreef op 28 March 2003 @ 12:12:
[...]
Ze zitten er natuurlijk niet voor niks die aardleks, dus er zit wel degelijks iets fouten ik zou toch eens proberen uit te zoeken waar de fout zit:
- Trek alle stekkers van die betreffende groep/groepen er eens uit en wat gebeurt er dan.
[...]
Dat maakt dus niks uit he voor de aardlek, want die meet via de fase en de nul![]()
Een aardlek die controleert hoeveel stroom er naar toe gaat en hoeveel er terug komt en zit dan meer verschil in dan 30mA dan stopt ie er mee.
Ik hoop dat je het kan oplossen, maar om hem te omzeilen is gewoon het probleem verplaatsen.
Trouwens, als het niks uit zou maken zou iedere fabrikant een PC leveren met een case van isolatie klasse 2, dus zonder aarde.
[ Voor 6% gewijzigd door keur0000 op 28-03-2003 12:53 . Reden: aanvulling ]
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem. Op de kamer waar mijn pc staat is er geen geaard stroom en elke kleer klapte de aardlekschakelaar eruit als ik me stekkerblok aandeed. Ik heb toen eens voor de gein een verlengsnoer gepakt en die in een geaard stopcontact gedaan. Daarna mijn stekkerblok daarin gedaan en toen had ik geen last meer van het euvel. Mijn pc moet dus geaard zijn wil het voorkomen.
[quote]Arie26 schreef op 28 maart 2003 @ 12:12:
[...]
Ze zitten er natuurlijk niet voor niks die aardleks, dus er zit wel degelijks iets fout
en ik zou toch eens proberen uit te zoeken waar de fout zit:
[quote]
Als je een 30mA aardlek hebt kan de laadstroom die nodig is om de condensatortjes in je netfilter (die in iedere schakelende voeding zit, ook in je monitordus) op te laden al genoeg zijn om de aardlek eruit te laten klappen
[...]
Ze zitten er natuurlijk niet voor niks die aardleks, dus er zit wel degelijks iets fout
[quote]
Als je een 30mA aardlek hebt kan de laadstroom die nodig is om de condensatortjes in je netfilter (die in iedere schakelende voeding zit, ook in je monitordus) op te laden al genoeg zijn om de aardlek eruit te laten klappen
Bedankt.Mr. Liu schreef op 28 March 2003 @ 12:00:
[...]
Bij de eerste reactie die je wilt quoten gewoon op de quote knop drukken, desgewenst je antwoord intypen, naar beneden scrollen tot je de volgende post tegenkomt die je wilt quoten en op 'quote' klikken. Die quote wordt dan aan het einde van je reply geplaatst en daar kun je ook weer een antwoord achter typen.
[...]
Als de pc tegen de verwarmingsbuis stond, was hij gelijk geaard.MissingDog schreef op 28 March 2003 @ 12:59:
Haal die pc eens weg van de verwarmingsbuis waar hij tegenaan staat
In ieder geval hoor ik verschillende reakties of de pc geaard moet zijn of niet, maar is het aarden de oplossing. Mijn andere 2 pc's zijn niet geaard en daar heb ik nooit problemen mee.
Verwijderd
Ik weet niet of het goede antwoord al gegeven is, maar ik zal't even vertellen.
Het probleem is dat er geen goede aarding gebruikt wordt. Als je de wandcontactdozen en stekkerdozen met fatsoenlijke randaarde neemt, is je probleem verleden tijd. In de meeste elektronische apparatuur gaat namelijk een zogenaamde lekstroom lopen, deze moet afgevoerd worden naar aarde. Wanneer dit niet gebeurd, kan bij inschakelen, of bij aanraking met de hand, de aardlek beveiliging actief worden
Ps. leg je pc en stekkerblok eens aan de verwarming, om mee te experimenteren.
Als het probleem dan opgelost is, weet je dat je de boel even fatsoenlijk moet aarden
Het probleem is dat er geen goede aarding gebruikt wordt. Als je de wandcontactdozen en stekkerdozen met fatsoenlijke randaarde neemt, is je probleem verleden tijd. In de meeste elektronische apparatuur gaat namelijk een zogenaamde lekstroom lopen, deze moet afgevoerd worden naar aarde. Wanneer dit niet gebeurd, kan bij inschakelen, of bij aanraking met de hand, de aardlek beveiliging actief worden
Ps. leg je pc en stekkerblok eens aan de verwarming, om mee te experimenteren.
Als het probleem dan opgelost is, weet je dat je de boel even fatsoenlijk moet aarden
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 13:46 ]
Met het gene wat ik bedoel met "maakt nie uit" gaat over het springen van een aardlekschakelaar.keur0000 schreef op 28 March 2003 @ 12:48:
Leuk bedacht dat er het niet uitmaakt of er een aarde op zit, maakt dus wel degelijk uit!! zodra de bewuste persoon of apparatuur in aanraking komt met een deel wat aan aarde zou moeten hangen gaat er dus een foutstroom door die bewuste persoon lopen zonder dat je iets hoeft te merken.
Trouwens, als het niks uit zou maken zou iedere fabrikant een PC leveren met een case van isolatie klasse 2, dus zonder aarde.
Offtopic
Ik had eerste mijn PC geaard, maar sinds ik een TV-out gebruik naar mijn TV in de woonkamer (18meter) had ik vreselijke storingen dus heb ik de aarde van de betreffende groep (aparte groep alleen voor mijn PC) los gegooid en nu werkt alles op mijn TV perfect zonder beeld ruis en stroringen.
PS: en mijn aardlek (30mA) is nog nooit gesprongen hoor
Teteringen
Die storingen komen door een aardlus.Arie26 schreef op 28 March 2003 @ 14:05:
[...]
Offtopic
Ik had eerste mijn PC geaard, maar sinds ik een TV-out gebruik naar mijn TV in de woonkamer (18meter) had ik vreselijke storingen dus heb ik de aarde van de betreffende groep (aparte groep alleen voor mijn PC) los gegooid en nu werkt alles op mijn TV perfect zonder beeld ruis en stroringen.
PS: en mijn aardlek (30mA) is nog nooit gesprongen hoor
Pc geaard via stopcontact + tv geaard via kabel -> aardlus.
Heb ik zelf ook. Als ik tv-out gebruik trek ik gewoon de kabel uit m'n tv.
Maar dan moet ik heel de tijd achter mijn tveetje kruipen en 1 malig de aarde los gooien was makkelijkerossy schreef op 28 March 2003 @ 14:44:
[...]Die storingen komen door een aardlus.
Pc geaard via stopcontact + tv geaard via kabel -> aardlus.
Heb ik zelf ook. Als ik tv-out gebruik trek ik gewoon de kabel uit m'n tv.
Teteringen
Verwijderd
Mensen, we vergeten dat dit alleen voorkomt als de computer ingeschakeld wordt.
Als er al het 1 en ander aan apparatuur op dezelfde groep zit en de computer met al zijn randapparatuur in 1 keer wordt ingeschakeld dan is het logisch dat de aardlek eruit klapt.
Dit heeft niets met een lekstroom te maken maar de aardlek schakelaar krijgt dan gewoon een stroom klap.
Als je er nu voor zorgt dat de groep niet te veel wordt belast en dan de computer aan zet, of je zorgt ervoor dat alles niet in 1 keer aangezet wordt dan heb je geen problemen meer met de aardlek.
Als er al het 1 en ander aan apparatuur op dezelfde groep zit en de computer met al zijn randapparatuur in 1 keer wordt ingeschakeld dan is het logisch dat de aardlek eruit klapt.
Dit heeft niets met een lekstroom te maken maar de aardlek schakelaar krijgt dan gewoon een stroom klap.
Als je er nu voor zorgt dat de groep niet te veel wordt belast en dan de computer aan zet, of je zorgt ervoor dat alles niet in 1 keer aangezet wordt dan heb je geen problemen meer met de aardlek.
Als je alles in 1 keer aanzet zou je automaat springen en niet je aardlek, een aardlek is meestal 40A/30mA en je installatie automaat is meestal een B16-automaat en als die springt door het inschakelen zou je dat kunnen verhelpen door hem te vervangen met een C16-automaat (die heeft een hogere inschakel piek).Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 15:04:
Teteringen
Mensen, leer nou eens een keer goed lezen; ik heb al twee keer gezegd, dat het ook gebeurt als ik de computer U-I-T zet, dus dat heeft niets te maken met een stroompiek of groepoverbelasting.Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 15:04:
Verwijderd
10mA aardlekschakelaars zijn heel normaal voor de normale gebruiks groepen.NiPiN schreef op 28 March 2003 @ 00:24:
[...]
Aardlekschakelaar is om te voorkomen dat er stroom wegvloeit anders dan via het stroomnet. Dit is om personen te beschermen, niet bedrading tegen oververhitting, daar zijn de stoppen voor.
voor wasmachiene groepen oid wordt nog altijd 500mA gebruikt dacht ik zo.
Verwijderd
Geen idee of dit helpt, maar je weer maar nooit.
Ik heb ook een keer aardlek-uitknal-actie gehad toen ik pc aanzette met hd op de bodem van de kast.
HD vastgeschroeft op oorspronkelijke plaats en daarna geen last meer van stroomuitval gehad.
Weet niet of dat de oorzaak was, maar het zou kunnen.
Ik heb ook een keer aardlek-uitknal-actie gehad toen ik pc aanzette met hd op de bodem van de kast.
HD vastgeschroeft op oorspronkelijke plaats en daarna geen last meer van stroomuitval gehad.
Nee, alles zit gewoon op zijn plaats zoals het hoort.Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 16:46:
Geen idee of dit helpt, maar je weer maar nooit.
Heb je dat ook met die andere voeding van 300watt die je er in hebt gezet?Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 15:52:
[...]
Mensen, leer nou eens een keer goed lezen; ik heb al twee keer gezegd, dat het ook gebeurt als ik de computer U-I-T zet, dus dat heeft niets te maken met een stroompiek of groepoverbelasting.
ooit van contact dender gehoord ?Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 15:52:
[...]
Mensen, leer nou eens een keer goed lezen; ik heb al twee keer gezegd, dat het ook gebeurt als ik de computer U-I-T zet, dus dat heeft niets te maken met een stroompiek of groepoverbelasting.
mechanisch in 1x uit bestaat niet
Verwijderd
Dat zeg ik net, als er stroom weg'lekt' / vloeid dan knalt je aardlek eruit. maar het is in deze stad (a'dam) diverse keren gebeurd dat er brand ontstond door een verotte aardlekschakelaar die niet werkte (erg oude huizen hiero, met installaties uit de jaren 30)
of mensen die zelfs hun aardlek hadden vastgetaped omdat 'ie d'r zo vaak uitvloog.. hmjaaaaaaah 8)7[/quote]
Als je je aardlekschakelaar vast plakt dan maakt dat helemaal niks uit, hier "klikt" hij gewoon doorheen.
of mensen die zelfs hun aardlek hadden vastgetaped omdat 'ie d'r zo vaak uitvloog.. hmjaaaaaaah 8)7[/quote]
Als je je aardlekschakelaar vast plakt dan maakt dat helemaal niks uit, hier "klikt" hij gewoon doorheen.
Verwijderd
Probeer ffie je scherm alleen, bij mij was de scherm het die het veroorzaakte.
Bij mij gebeurde het ook met het uitzetten.
Probeer ook ffie andere voeding.. kwaliteit kost wat
Tis heel simpel Nicowico, leg gewoon een ijzerdraadje van de achterkant van je computer naar de dichtstbijzijnde CV net als Axkman zei, en je hebt nergens last meer van! Zorg wel dat je dat draadje een beetje veilig wegwerkt.
Ik heb deze methode al bij een heleboel mensen toegepast en hij is nog altijd succesvol gebleken.
Ik heb deze methode al bij een heleboel mensen toegepast en hij is nog altijd succesvol gebleken.
[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 28-03-2003 17:18 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Lees eerst het hele topic door voordat je reageertVerwijderd schreef op 28 March 2003 @ 17:14:
Probeer ffie je scherm alleen, bij mij was de scherm het die het veroorzaakte.
Tesla Model Y RWD (2024)
Pagina: 1