Toon posts:

Link direct downloadbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De hele avond zoek ik me op tweakers rot naar een manier om een link standaard downloadbaar te maken.

Ik heb een website waarop .pdf en .xls bestanden voorkomen. Deze moeten daar downloadbaar worden, dus ze moeten niet vanzelf openen met linkermuisknop, maar downloaden.

Ofwel de site moet standaard 'save target as' selecteren.

Wie kan mij helpen???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 23:22 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Volgens mij is dit alleen instelbaar op de systemen vanaf waar naar die website wordt gegaan, niet door de website zelf. Ik weet niet precies hoe dat geregeld is (wellicht dat het mogelijk is met een extra tag), maar dit hangt af van de instellingen van de browser van de bezoeker, niet van jouw website :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een mogelijkheid gezien in php, dus het kan wel. Mijn site ondersteund helaas geen php. Dus moet ik zoeken naar een andere oplossing.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Afhankelijk van de taal die je dan gebruikt verwijs ik je dan naar /13 of /14. Voor HTML/JS-vragen kun je het beste terecht in Webdesign & Graphics, voor de rest in Programming & Webscripting, het is in ieder niet iets dat software-matig te regelen is, maar op je site zelf. Lees uiteraard wel eerst de betreffende sticky's door van het subforum waar je dien te zijn, zodat je in ieder geval een compleet verhaal hebt ;).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Misschien kan je wat doen met de MIME headers - of het simpelweg inpakken. Maar inderdaad is het indien mogelijk clientside aanpassen misschien beter :P

Welke oplossing ken je al dan? <-- leuk voor mensen die toevallig wel PHP gebruiken

Edit: oeh ik zie dat Compubiter je al had doorverwezen naar P&W/W&G. Eigenlijk best logisch ja - maar laten we toch hier nog even een poging wagen :P

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 27-03-2003 23:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Je moet je MIME headers aanpassen, zo doe ik het in ASP:

Response.ContentType = "bad/type"
Response.Addheader "content-disposition", "attachment; filename=*****.pdf"

Pay peanuts get monkeys !

Pagina: 1