[W98/ISDN]

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb een computer (P400/64mb/4,3gb/amr modem/usb combivox idsn modem) die niet goed wil internetten. Wanneer er een isdn verbinding is is de computer verschrikkelijk traag. Bijvoorbeeld het typen van letters (www.nu.nl) duurt zo'n 10 seconden voordat uberhaupt de letter op het scherm verschijnen. De site openen gaat naar mijn idee op normale snelheid, maar het laten zien kost veel moeite. Alles gaat dus langzaam programma's openen enz.

geprobeerd:
- windows 98 SE clean install, usb combivox installeren met bijgeleverde driver -> geen resultaat
- drivers geinstalleerd volgens draytek support (www.draytek.nl/download/win98me.zip) -> geen resultaat
- kabel van 15 m naar de NT-1 vervangen door kabel van 2 m
- andere poort geprobeerd op nt-1, ook quattrovox losgekoppeld -> geen resultaat
- usb modem losgehaald en een nieuw intern ISDN modem geplaatst -> geen resultaat

iemand nog iedeen?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bijvoorbeeld het typen van letters (www.nu.nl) duurt zo'n 10 seconden voordat uberhaupt de letter op het scherm verschijnen. De site openen gaat naar mijn idee op normale snelheid, maar het laten zien kost veel moeite.
traag typen van letters in je browser is gewoon ergens een bug in windows wat weinig met je isdn te maken heeft. ik heb geweten hoe je dat op kon lossen maar dat weet vast iemand anders hier wel.

als je iets download, gaat het dan wel op normale snelheid? als een pagina wel snel binnenkomt maar het laten zien moeite kost, dan lijkt mij niks mis met de verbinding maar juist met de computer.

• sjoerdb2
smvs schreef op 27 maart 2003 @ 23:07:
[...]

traag typen van letters in je browser is gewoon ergens een bug in windows wat weinig met je isdn te maken heeft. ik heb geweten hoe je dat op kon lossen maar dat weet vast iemand anders hier wel.

als je iets download, gaat het dan wel op normale snelheid? als een pagina wel snel binnenkomt maar het laten zien moeite kost, dan lijkt mij niks mis met de verbinding maar juist met de computer.
Dit was misschien geen goed voorbeeld om het probleem duidelijk te maken. Het is zo dat ALLES traag is. Ook het knipperen van de cursor, het openvouwen van 't start menu, het minimaliseren van een venster. En dan met name de reactie tijd. (Klik, 3 seconden wachten, haperend minimaliseren)

• sjoerdb2
schop

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 23:28

JdM

Humbled

Ik vind 64Mb een beetje weinig...... hoeveel mem is er nog vrij als je last hebt van de traagheid?

• sjoerdb2
Radian schreef op 29 March 2003 @ 14:04:
Ik vind 64Mb een beetje weinig...... hoeveel mem is er nog vrij als je last hebt van de traagheid?
ik heb er ook (om te testen) een reepje van 128 MB bijgezet, zonder resultaat. Maar de computer wordt echt EXTREEM traag, niet dat de HD de hele tijd aant swappen is ofzo, die is erg stil, maar gewoon net of ik aant computeren ben op een pentium 60 ofzo

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 22:33

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik heb hetzelfde probleem wel eens als ik bijvoorbeeld wat wil inveoren bij start -=> uitvoeren. Typ ik wat en dat verschijnt dan letter voor letter [steeds 1 letter per seconde of meer] in beeld... Hele systeem loopt dan traag :(

K'krijg een beetje hetzelfde id als wanneer ik bv op een langzamere pc aan het printen ben, of een diskette aan het formatteren ofzo ben, hele systeem lijkt 100% gebruikt voor zoiets...

* Scatman_II blijft dit draadje maar even volgen...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1