plaatje onderaan pagina zetten met minimum pagina hoogte

Pagina: 1
Acties:

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
Ik ben bezig met een site en daar moet links onderaan een logootje komen te staan.

nu is het zo dat er boven nog een (hoog) plaatje staat, geen probleem als de site met een fatsoenlijke resolutie bekeken word maar als het scherm te 'laag' is dan lopen de plaatjes over elkaar heen.

voorbeeld van goede / foute situatie:
Afbeeldingslocatie: http://130.89.164.246/~aaargh/sidegoed.pngAfbeeldingslocatie: http://130.89.164.246/~aaargh/sidefout.png

In het 2e geval loopt het plaatje over de text heen.

de plaatjes (zowel de text als het logootje) zitten samen in een DIV. nu dacht ik dit op te lossen door de DIV een minimum hoogte mee te geven zodat als het scherm te klein is er gewoon een scrollbar verschijnt en de logootjes netjes onder de text staan.

Dit werkt prima ... in Mozilla , aangezien de mensen bij microsoft geen standaarden kunnen volgen werkt de min-height css2 property in IE niet voor DIV's

Iemand een idee hoe ik het logo er in IE toch netjes onder krijg ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Door de div gewoon een bepaalde height te geven. Samen met de standaard overflow instelling van de div, heeft het eigenlijk hetzelfde resultaat als min-height.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 23:01:
Door de div gewoon een bepaalde height te geven. Samen met de standaard overflow instelling van de div, heeft het eigenlijk hetzelfde resultaat als min-height.
Maar dan word de div niet groter als de pagina groter word, alleen als de inhoud van de div groter word. het logootje moet (ongeveer) onderaan komen te staan.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

in msie helpt het om de layer een padding-bottom van npx waarbij n de hoogte van het bottom-plaatje is.
als het goed is (heb het nu niet getest, ik gebruik wel zo'n soort van constructie, maar daar zit ook een stukje javascript-positionering tussen, die mogenlijk ook een rol speelt) negeert de absolute gepositioneerde afbeelding de padding en bij bottom: 0px; plaakt hij gewoon onder tegen de rand

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
RM-rf schreef op 27 maart 2003 @ 23:15:
in msie helpt het om de layer een padding-bottom van npx waarbij n de hoogte van het bottom-plaatje is.
als het goed is (heb het nu niet getest, ik gebruik wel zo'n soort van constructie, maar daar zit ook een stukje javascript-positionering tussen, die mogenlijk ook een rol speelt) negeert de absolute gepositioneerde afbeelding de padding en bij bottom: 0px; plaakt hij gewoon onder tegen de rand
Dan staan de plaatjes wel onder elkaar maar niet onderaan de pagina

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Welja, net ff opera getest en ook die ondersteund min-height gewoon. :{

Verwijderd

er bestaat een scriptje dat ervoor zorgt dat min/maxwidth wel werkt in IE
Pagina: 1