Toon posts:

Xbox Hd te gebruiken voor pc?!

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ello, ik heb een defecte xbox met een prima werkende Xbox Hd ( seagate volgens mij )
is het mogelijk om deze op mijn pc aan te sluiten?
hij heeft wel de zelfde aansluitingen.
ik ben hier al lang naar op zoek.

Verwijderd

eh.. proberen zou ik zeggen

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer het zou ik zeggen,

anders zoek je toch even op de site van de fabriekant, met het serie nummer, of deze ook geschikt is voor de PC :?

en anders gewoon proberen, er kan weinig fout gaan, behalve dat die HDD niet blij wordt (stuk gaat ;) )

Verwijderd

je moet alleen hem alleen opnieuw partitioneren, omdat xbox een ander bestandsformaat gebruikt. Voor de rest moet het lukken.

Verwijderd

En wat doe je met die 'defecte' xbox?

Verwijderd

Er zijn mensen die hun X-Box hebben 'gemod', en er o.a. een grotere harde schijf hebben ingezet. Deze harde schijven zijn oorspronkelijk bedoeld voor het gebruik in een PC, en wijken dan ook niet af van de harde schijf die origineel in de X-Box zit. Je zou dus mogen concluderen dat een 'X-Box harde schijf' ook als gewone 'PC harde schijf' te gebruiken is, daar deze technisch niet van elkaar verschillen.

Als je er logisch over nadenkt, tenminste... :P

/edit

Wat ik me trouwens nu afvraag... in hoeverre verschilt een harde schijf voor de PC van die voor een Mac? Betreft het daar ook enkel het gebruikte bestandsformaat, zoals mr homecinema opmerkt over de PC/X-Box harde schijven, of verschillen ze ook technisch van elkaar?

En als ik de tekst van Koning Piet zo lees, dan is dat "alleen moet je het bestandsformaat even veranderen" niet helemaal waar, lijkt me zo... :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 23:08 ]

Verwijderd

Dit klopt helemaal aa_koch, alleen moet je het bestandsformaat even veranderen. Verder zijn ze gewoon hetzelfde.

• Koning Piet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10-2024
Ja dat kan prima, je kunt hem niet afwisselend in je xbox en je pc gebruiken alleen

How To Use Original Xbox Hdd In Your Pc (v0.2)
Tutorial written by : GTac01

First of all dl the hdd unlocker here.

Then connect your original hdd to your xbox, using Evox, get your hdd password. (in the evolutionx dash go 'system utils' then 'backup' , this will make a directory called "backup" on the C drive of your xbox. "hddinfo.txt" will contain the HD key)
Once you have it, It looks like this:

01:23:45:67:89:AB:CD:EF
01:23:45:67:00:00:00:00
00:00:00:00:00:00:00:00

rewrite it as followed:

0123456789ABCDEF0123456789ABCDEF01234567

Yeah delete the last zeroes, and print it out, ull need it.

Now you have to boot DOS (Bootdisk).

Go here for a bootdisk that works with Win98-WinXp.

Once downloaded execute it, enter a Floppy disk in ur computer.
it will make that disk a boot disk.

Then add the files: hdunlock.exe, hdunlock.pas, hddisabl.exe, and hdddisabl.pas to the bootdisk just created.

Now, turn off your computer, set your xbox hdd to SLAVE, install your xbox hdd in your computer.

Turn on your computer with bootdisk inserted, and it will ask you to press a key, then press a key, and you are in A:\>

Type in hdunlock and press enter
Select your xbox hdd, and enter your hdd password

it should say DONE

Type in hddisabl
Select oyur xbox hdd, and enter your xbox hdd password

it should say DONE.

Congratulations you have unlocked your xbox hdd for formatting.

Simple way to format it in WinXP:

Now boot to windows
enter "MMC" in RUN
File-->Add/Remove Snap-in
Click on ADD
New window appears double click on Disk Management
New window, click finish
Click on OK
Click on Disk Management(LOCAL)
then right click on disk 1 and select the first option
now right click on the right box next to the Disk 1 Box
Then click on format, and format it the way you want it, select your partition letter and your ready to go.

van http://www.xbox-scene.com/articles/pc-hdd.php

[ Voor 93% gewijzigd door Koning Piet op 27-03-2003 23:04 ]

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

ja gaat goed.. en met een beetje mazzel heb je een seagate en deze zijn 10gig ipv 8 ;)

• Koning Piet
Je moet echter wel een mod chip in je xbox hebben en evox erop draaien

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koning Piet schreef op 27 maart 2003 @ 23:02:
Ja dat kan prima, je kunt hem niet afwisselend in je xbox en je pc gebruiken alleen

How To Use Original Xbox Hdd In Your Pc (v0.2)
Tutorial written by : GTac01

bladiebladiebla
Als er mensen zijn die dit willen gaan doen, kunnen die eens kijken of debug niet makkelijker werkt, zoals beschreven in de Fdisk FAQ.

want dit is heel erg omslachtig, ik denk dat het sneller kan (heb helaas geen xbox hier staan, en ook geen xbox hdd).

• Koning Piet
Terw_Dan schreef op 27 maart 2003 @ 23:09:
[...]

Als er mensen zijn die dit willen gaan doen, kunnen die eens kijken of debug niet makkelijker werkt, zoals beschreven in de Fdisk FAQ.

want dit is heel erg omslachtig, ik denk dat het sneller kan (heb helaas geen xbox hier staan, en ook geen xbox hdd).
Het lijkt 'enger/omslachtiger' dan het is, zeker als je Evox al hebt geïnstalleerd en je originele Xbox Hdd voor een groter exemplaar hebt vervangen. Als je dat netjes (lees volgens een goede tutorial) hebt gedaan is het een kwestie van 5 minuten. Het belangrijkste is dat je de unieke sleutel hebt voor het unlocken van je originele hdd. Als je die niet hebt is het idd lastiger.

Ik kon de fdisk faq zosnel niet vinden maar als je daarmee ook de sleutel kunt bemachtigen is dat natuurlijk ook een prima manier

[ Voor 2% gewijzigd door Koning Piet op 27-03-2003 23:17 . Reden: typo's ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Koning Piet schreef op 27 March 2003 @ 23:16:
[...]

Het lijkt 'enger/omslachtiger' dan het is, zeker als je Evox al hebt geïnstalleerd en je originele Xbox Hdd voor een groter exemplaar hebt vervangen. Als je dat netjes (lees volgens een goede tutorial) hebt gedaan is het een kwestie van 5 minuten. Het belangrijkste is dat je de unieke sleutel hebt voor het unlocken van je originele hdd. Als je die niet hebt is het idd lastiger.

Ik kon de fdisk faq zosnel niet vinden maar als je daarmee ook de sleutel kunt bemachtigen is dat natuurlijk ook een prima manier
Waar staat die sleutel dan?

• Koning Piet
Die sleutel haal je uit een file in de backupmap op je xbox en gebruik je niet geheel maar herschrijf je zoals in de tutorial staat:

Then connect your original hdd to your xbox, using Evox, get your hdd password. (in the evolutionx dash go 'system utils' then 'backup' , this will make a directory called "backup" on the C drive of your xbox. "hddinfo.txt" will contain the HD key)
Once you have it, It looks like this:

01:23:45:67:00:00:00:00
00:00:00:00:00:00:00:00

rewrite it as followed:

0123456789ABCDEF0123456789ABCDEF01234567

Deze sleutel gebruik je in hdunlock en hddisable om de Xbox hdd vrij te geven. Vervolgens is die sleutel niet meer nodig en kun je de hdd in elke pc gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Koning Piet op 28-03-2003 00:06 ]

Verwijderd

wedden dat ik geen key nodig heb met Redhat...? of ben ik te naïef...?
RH keest alles, kan alles verwijderen... :-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 00:09:
wedden dat ik geen key nodig heb met Redhat...? of ben ik te naïef...?
RH keest alles, kan alles verwijderen... :-)
Dat doet debug in principe ook. Dus heb je geen last van onleesbare hdds als je ze in de pc zet.

Verwijderd

Topicstarter
fijn ik heb em niet gemod.. :(

het is overigens een western digital.. dus mijn enige oplossing is om hem in linux te ¨hacken¨ ?

en mijn xbox die ik nu heb pakt mijn oude hd ook niet...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 08:40 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 08:38:
fijn ik heb em niet gemod.. :(

het is overigens een western digital.. dus mijn enige oplossing is om hem in linux te ¨hacken¨ ?

en mijn xbox die ik nu heb pakt mijn oude hd ook niet...
in linux hacken? had je debug al geprobeerd?
Dat werkt misschien wel net zo goed :)

• Koning Piet
Wat heb je ermee gedaan dat je xbox niet meer werkt eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
case mod.. ging fout tijdens aanzetten zat toen met mijn hand bij de voeding.
ik kreeg een klere schok en alle stroom viel uit. sinds toen alleen maar oranje, groen, rood lampje echt weird

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
nou die is nog wel te repareren met een nieuwe voeding lijkt me of niet?

Burp

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
da-dude schreef op 28 March 2003 @ 19:13:
nou die is nog wel te repareren met een nieuwe voeding lijkt me of niet?
nee want dan brandde de lampjes niet ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
emh als je wilt proberen voor 20 euro istie van jou > incl HD , dvd, etc

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 19:45 ]

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 23:00:
/edit

Wat ik me trouwens nu afvraag... in hoeverre verschilt een harde schijf voor de PC van die voor een Mac? Betreft het daar ook enkel het gebruikte bestandsformaat, zoals mr homecinema opmerkt over de PC/X-Box harde schijven, of verschillen ze ook technisch van elkaar?

En als ik de tekst van Koning Piet zo lees, dan is dat "alleen moet je het bestandsformaat even veranderen" niet helemaal waar, lijkt me zo... :)
Nee, mac heeft een heel ander bestandsformaat, wij hebben hier FAT, FAT32 of NTFS, hier gebruikt de mac HFS (en bij de wat oudere macs hangen alle schijven aan de SCSI) Mac hardeschijven kun je uitlezen met het programma TransMac.

www.retroforum.nl

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12 17:46
gebruik configmagic

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 19:45:
emh als je wilt proberen voor 20 euro istie van jou > incl HD , dvd, etc
ik wil hem wel proberen voor dat geld!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Maar wat ik niet snap is dat overal geroepen wordt plaats de orginele schijf in je xbox en ga dan via evox ding backup uitvoeren..

Op je orginele hd kan toch helemaal geen evox staan daar staat toch enkel de ms dash op?

Dus mocht ik die hd willen gebruiken in mijn pc moet ik eerst evox op die hd krijgen dan evox booten en dan pas kan ik backuppen etc

Dat is wel heeel omslachtig. Ik had gedacht dat er wel een linux guru ofzo zou zijn geweest die daar een tooltje voor had geschreven.

Is die lock code niet hetzelfde als je een nieuwe hd in je xbox hebt?
Neem aan dat het unlock code in de bios staat omdat hij anders niet eens kan worden geboot

Can`t live without the mods

Pagina: 1