Toon posts:

Asus PC Probe theshold cpu fan lager dan 1200 rpm, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7N8X bordje, Barton proc en Arctic Copper Silent TC koeler.

in idle mode is de proc 41C en draait de koeler (TC= temperature controlled) tussen de 1100 en 1200rpm (lekker stil). Volgens specs draait de koeler tussen 1000 en 3500rpm.

In Asus PC Probe 2.19.01 kan ik de CPU fan theshold via de settingspagina niet lager krijgen dan 1200rpm. Resultaat: elke paar seconden irritante waarschuwingsbeeps.

Iemand suggestie(s)?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gebruik dan speedfan, deze geeft niet die irri piepjes van Asus PC probe,
ik heb dit zelf ook een tijd gebruikt, maar om dan weer een spel te moeten afsluiten omdat dat ding gek wordt :(

dus... mijn tip installeer speedfan, deze kan hezelfde, en het is wel zo makkelijk :)

Hier te vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
thanks, houd ik als oplossing B zullen we maar zeggen. Wordt namelijk helemaal gek dat ik pc probe niet *kan* aanpassen ;).

Verwijderd

nieuwste asus probe kan tot 600 rpm

link:
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/misc/utils/probe21907.zip

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! heb 'm net bij asus opgehaald. Vanavond even proberen.
_/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 11:34 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:07

KneoK

Not in a million lightyears

Gebruik alsjeblieft geen Asus Probe..... Dit is echt een baggerprogramma... En NEE, niet alleen vind ik dat, maar, niet verzonnen, zelfs Asus vind dat...

Ik heb ze ooit gemaild over temperatuurverschillen tussen moederborden van bv. MSI en Asus (Asus gaf altijd zo hoog aan...) en kreeg een mailtje terug dat ik maar beter geen Probe kon gebruiken en maar beter een proffessioneel programma als SiSoft Sandra kon gebruiken (wat er dus op neerkomt dat ze ZELF zeggen dat het bagger is...).
Pagina: 1