• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-12 19:39

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Vorige maand gespeeld met de ipaq van een collega en vond het een leuk dingetje.
En wil er ook 1, dus wat na gezocht enzo maar nog een hoop vragen (ben nOOb op pocket pc gebied :P )

Is er verschil tussen een HP ipaq en compaq ipaq?

Die collega zijn ook dat je met je je simkaartje in de ipaq kon doen en ermee kon bellen. Ik vandaag naar Dixons om het na te vragen en het antwoord was negatief?

Hebben die dixons mannetjes gelijk?

Ik heb ook gelezen dat je op die ipaq films kan kijken, welke codec/ player moet je daarvoor installen op je ipaq en is het dan redelijk kijken? Hoeveel mb is zo'n speelfilm(wat is het max aantal mb geheugenkaartje wat zo'n ipaq ondersteund?)

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Compaq is overgenomen door HP en volgens mij was het dan ook de bedoeling dat alle iPaqs voortaan onder de HP merknaam verkocht gingen worden, maarja voor de naamsbekendheid zal de naam Compaq ook nog wel aangehouden worden.

Voor zover ik weet zijn er geen iPaqs waarmee je out-of-the-box kan bellen, maar ik ben geen expert op iPaq gebied.

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:16
Voor meer informatie oa:

Dell PDA's
Hier is wat algemene info te vinden.

Verder een goed forum/nieuwssite: www.pocketpc-club.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Tobias op 27-03-2003 22:30 ]

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

Je kan met de huidige Ipaq serie idd nog niet direct bellen. Wel is het mogelijk om er een GSM/GPRS sleeve bij te kopen waardoor je er wel mee kunt bellen ( deze is zeer prijzig ). Er gaat wel een HP Ipaq uitkomen die direct kan bellen. Wanneer deze uitkomt is nog niet bekend.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Canon23 schreef op 27 maart 2003 @ 22:18:
Vorige maand gespeeld met de ipaq van een collega en vond het een leuk dingetje.
En wil er ook 1, dus wat na gezocht enzo maar nog een hoop vragen (ben nOOb op pocket pc gebied :P )

Is er verschil tussen een HP ipaq en compaq ipaq?
De nieuwste iPaqs (vanaf de 5450) worden onder de naam HP verkocht
Die collega zijn ook dat je met je je simkaartje in de ipaq kon doen en ermee kon bellen. Ik vandaag naar Dixons om het na te vragen en het antwoord was negatief?

Hebben die dixons mannetjes gelijk?
Yep :) zie de post hierboven
Ik heb ook gelezen dat je op die ipaq films kan kijken, welke codec/ player moet je daarvoor installen op je ipaq en is het dan redelijk kijken? Hoeveel mb is zo'n speelfilm(wat is het max aantal mb geheugenkaartje wat zo'n ipaq ondersteund?)

SD geheugenkaartjes van 1GB zijn nu dacht ik al verkrijgbaar. Je kunt de Windows Media Codecs, DivX, MPEG etc. bekijken. Een DivX-film met redelijke kwaliteit zal net op een 128 MB kaartje passen, maar het is wel aanbevolen om dan een 256MB kaartje te halen. Het is zeker weten prima kijken B)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• MaDLiVe
  • Laatst online: 17-12 07:36

MaDLiVe

.-Observer-.

Gelukkig is het sd geheugen ook lkkr goedkoop geworden. Je betaalt op het moment voor 256MB ongeveer 100 euro (zo niet goedkoper). Dit heeft mij over de drempel geholpen. Ik verwacht mijn ipaq (na uitstel) maandag.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

(jarig!)
MaDLiVe schreef op 28 March 2003 @ 11:55:
Gelukkig is het sd geheugen ook lkkr goedkoop geworden. Je betaalt op het moment voor 256MB ongeveer 100 euro (zo niet goedkoper). Dit heeft mij over de drempel geholpen. Ik verwacht mijn ipaq (na uitstel) maandag.
Wat zijn de voordelen van een Ipraq tegen over een sony Clie? Palm os?

Ik zit te twijvelen ze zijn voor mij even duur, dus
de Ipraq 3970 (een vriendin heeft hem ook, kan voordeeltje zijn,ivm communicatie)
Sony Clie nx70v

Ik weet dus echt NIET welke ik moet nemen,

nx70v
+Groot scherm
+cameratje
+goed met accu
+toetsenbord :P

-Palm os 5 (of is dit een voordeel?! :? )
-misschien teweinig software voor?

Ipraq
+Win CE
+design
+bleuthoot

-schijnt slecht om te gaan met de accu
-klein schermpje

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-12 12:00
[vrij OT]

Even een paar opmerkingen (je draait wat punten om):

- de nx70v heeft een groter scherm, maar belangrijk is ook de hogere resolutie. Ik dacht dat een PPC altijd 240*320 gebruikt, en de nx70v gebruikt 480*320. Stukje meer dus.

- camera'tje moet je niet veel over denken. Het is net een brakke webcam. Natuurlijk wel leuk voor shots op feesten / van je maten, maar niet voor normaal fotograferen.

- Goed met accu: voor een palm is hij vrij slecht met de accu :). Hij gaat een uurtje of 4 mee (gewoon werken, 3/4 backlight), terwijl een normale (kleuren)palm alweer een uurtje of 6/8 mee gaat. Daarintegen zijn PPC's over het algemeen absoluut niet beter.

- Toetsenbord is leuk, maar typt niet echt lekker. Het gaat wel harder dan graffiti.

- PalmOS5 is idd voordeel. Niet alleen kan OS4.1 niet omgaan met niet-dragonball processoren, ook zijn er (natuurlijk) verbeteringen in aangebracht (bv. softreset doe je in 5 seconde ipv 20). Verder werkt het (bijna) hetzelfde als 4.1, alle software draait er zo ongeveer wel op (alhoewel lang niet altijd op 480*320 res, eerder 320*320).

- PPC OS _kan_ een voordeel zijn, ligt er aan of je erg verslaafd bent aan Windows. Echter is hte soms wat minder effectief (vaker tikken voor zelfde actie, programma's zijn (VEEL) groter). Sommige mensen zweren erbij, sommige ook weer niet.

Conclusie: ik overweeg naar de nx70, maar ik ben dan ook een palmgebruiker. Echter klein adviesje: wacht er nog even mee. De 3970 gebruikt namelijk nog een PXA250 processor, terwijl deze eind maart (dacht ik) al door Intel word gediscontinued. Dan is namelijk de PXA255 op de markt, welke behoorlijk wat verbeteringen (batterij, snelheid) implementeerd.
Ook zijn er geruchten gaande die aangeven dat Sony met een verbeterde NX-serie komt. Wie weet :).

Verder nog een tip; ga 's rondsnuiven op http://www.pocketpc-club.nl/ en www.palmclub.nl . Ohja, en lees deze review 's.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat roelz hierboven zegt klopt allemaal, maar ik heb nog 1 toevoeging:
Qorne schreef op 28 maart 2003 @ 13:32:
nx70v
-misschien teweinig software voor?
Er is voor PalmOS zeker zoveel software als voor PPC, kijk maar eens op sites als Handango genoeg te vinden :)

Ik ben zelf ook PalmOS aanhanger, dus ik ga je niet adviseren over wat je moet nemen :)

offtopic:
Ik zie nu trouwens dat dit helemaal geen vraag van de topicstarter was.. beetje offtopic dus

[ Voor 12% gewijzigd door Bigs op 28-03-2003 15:06 ]

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

(jarig!)
--RoelZ-- schreef op 28 March 2003 @ 14:33:
[vrij OT]

Even een paar opmerkingen (je draait wat punten om):

- de nx70v heeft een groter scherm, maar belangrijk is ook de hogere resolutie. Ik dacht dat een PPC altijd 240*320 gebruikt, en de nx70v gebruikt 480*320. Stukje meer dus.

- camera'tje moet je niet veel over denken. Het is net een brakke webcam. Natuurlijk wel leuk voor shots op feesten / van je maten, maar niet voor normaal fotograferen.

- Goed met accu: voor een palm is hij vrij slecht met de accu :). Hij gaat een uurtje of 4 mee (gewoon werken, 3/4 backlight), terwijl een normale (kleuren)palm alweer een uurtje of 6/8 mee gaat. Daarintegen zijn PPC's over het algemeen absoluut niet beter.

- Toetsenbord is leuk, maar typt niet echt lekker. Het gaat wel harder dan graffiti.

- PalmOS5 is idd voordeel. Niet alleen kan OS4.1 niet omgaan met niet-dragonball processoren, ook zijn er (natuurlijk) verbeteringen in aangebracht (bv. softreset doe je in 5 seconde ipv 20). Verder werkt het (bijna) hetzelfde als 4.1, alle software draait er zo ongeveer wel op (alhoewel lang niet altijd op 480*320 res, eerder 320*320).

- PPC OS _kan_ een voordeel zijn, ligt er aan of je erg verslaafd bent aan Windows. Echter is hte soms wat minder effectief (vaker tikken voor zelfde actie, programma's zijn (VEEL) groter). Sommige mensen zweren erbij, sommige ook weer niet.

Conclusie: ik overweeg naar de nx70, maar ik ben dan ook een palmgebruiker. Echter klein adviesje: wacht er nog even mee. De 3970 gebruikt namelijk nog een PXA250 processor, terwijl deze eind maart (dacht ik) al door Intel word gediscontinued. Dan is namelijk de PXA255 op de markt, welke behoorlijk wat verbeteringen (batterij, snelheid) implementeerd.
Ook zijn er geruchten gaande die aangeven dat Sony met een verbeterde NX-serie komt. Wie weet :).

Verder nog een tip; ga 's rondsnuiven op http://www.pocketpc-club.nl/ en www.palmclub.nl . Ohja, en lees deze review 's.
Bigs schreef op 28 March 2003 @ 15:06:
Wat roelz hierboven zegt klopt allemaal, maar ik heb nog 1 toevoeging:

[...]

Er is voor PalmOS zeker zoveel software als voor PPC, kijk maar eens op sites als Handango genoeg te vinden :)

Ik ben zelf ook PalmOS aanhanger, dus ik ga je niet adviseren over wat je moet nemen :)

offtopic:
Ik zie nu trouwens dat dit helemaal geen vraag van de topicstarter was.. beetje offtopic dus
Echt bedankt voor deze zeer nuttige informatie :D
die links en die review had ik al eens doorgelezen, :)

ik heb nog 1 klein vraag je als dat mag... is er iets van MSN achtige software voor os5? dat ik dus met mijn msn gasten kan praten?

Sorry voor het off-topic.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-12 12:00
[offtopic]
www.verichat.com is een goed werkende msn versie.. alleen niet gratis.

[ontopic]
Onderschat de geïntegreerde bluetooth niet. Wat wil je met een PPC doen? Mobiel zijn. Gezien er nog niet veel WiFi dekking is, en het te veel stroom kost, is bluetooth een ideale optie. Ik heb voorheen een SJ30 gehad (dus emaillen / internetten via IrDa), en het werken via bluetooth op mijn T|T werkt onmetelijk veel fijner. Voorwaarde is natuurlijk dat je een telefoon hebt die bluetooth ondersteund.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 17-12 07:36

MaDLiVe

.-Observer-.

--RoelZ-- schreef op 28 March 2003 @ 17:48:
[offtopic]
www.verichat.com is een goed werkende msn versie.. alleen niet gratis.

[ontopic]
Onderschat de geïntegreerde bluetooth niet. Wat wil je met een PPC doen? Mobiel zijn. Gezien er nog niet veel WiFi dekking is, en het te veel stroom kost, is bluetooth een ideale optie. Ik heb voorheen een SJ30 gehad (dus emaillen / internetten via IrDa), en het werken via bluetooth op mijn T|T werkt onmetelijk veel fijner. Voorwaarde is natuurlijk dat je een telefoon hebt die bluetooth ondersteund.
mmm ok er ging wat mis.

Bluetooth is idd superhandig icm een pda die het ondersteund. Ook syncen met pc's in de buurt gaat makkelijk en daarbij is het onstream bestanden bekijken/luisteren ook wel leuk.

[ Voor 15% gewijzigd door MaDLiVe op 28-03-2003 19:16 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-12 19:39

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Qorne schreef op 28 maart 2003 @ 15:34:
[...]

[...]

Echt bedankt voor deze zeer nuttige informatie :D
die links en die review had ik al eens doorgelezen, :)

ik heb nog 1 klein vraag je als dat mag... is er iets van MSN achtige software voor os5? dat ik dus met mijn msn gasten kan praten?

Sorry voor het off-topic.
Niks offtopic, want ik wilde dit topic eerst noemen ipaq vs sony clie :P

Maar omdat die sony ff 200euro duurder is toch maar niet :)

Ipaq wordt wel aantrekkelijker,
iedereen alvast bedankt :)

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Pagina: 1