Toon posts:

2 pc zien elkaar niet kunnen ook niet pingen.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb beetje vreemd probleem. Ik heb 1 pc winxp en 1 server met nt 4. Nu heb ik de volgende IP nummers opgegeven:

WINXP

10.0.0.58
255.0.0.0

WINNT

10.0.0.1
255.0.0.0

Bijde pc's kunnen zichtzelf wel pingen maar elkaar niet. Ik heb er een crosscable tussen zitten die zowiezo werkt want die heb ik al getest met mijn WAP. Kan het zijn dat 1 van de 2 Netwerkkaarten kapot is???

alvast bedankt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
pc's in zelfde werkgroep?

even de computer browser herstarten op de windows nt4 machine zal ook wel helpen

en, denk eens na: je kan wel pingen, maar je kan elkaar niet zien, denk je dan echt dat je netwerkkaart stuk is :? lijkt me niet he

A wise man's life is based around fuck you

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Zet de Ip eens op automagisch en zet de XP wizard op een floppy om die vervolgens op de NT bak te draaien :).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik d8 zelf ook al dat de netwerkkaart niet kapot is. Is er in WINXP een feature dat ik alle netwerkverbindingen uit de historie kan verwijderen. Want ik heb het gevoel dat het probleem daar aan ligt.

De computer browser herstarten heb ik trouwens geprobeert zonder resultaat.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Heb je soms een firewall aanstaan?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Neu volgens mij niet tenminste. Hoe kan ik dat zie in WINXP. Op de winnt bak zowiezo niet. En bij winXP rechtsonderin zie ik in iedergeval geen firewall. Wel norton antivirus maar het heeft anders ook gewoon gewerkt......

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 22:16:
Neu volgens mij niet tenminste. Hoe kan ik dat zie in WINXP. Op de winnt bak zowiezo niet. En bij winXP rechtsonderin zie ik in iedergeval geen firewall. Wel norton antivirus maar het heeft anders ook gewoon gewerkt......
Bij de properties van de netwerkverbinding :) Daar moet ergens een tabblad beveiliging ofzo staan, waar je de firewall aan/uit kun vinken :)

Verder: geef de pc's es 192.168.0.1 en 192.168.0.2, beide subnetmask 255.255.255.0. Jouw range zal ook wel werken, maar dit is gewoon ff voor de zekerheid.

Je kunt trouwens niet ergens de historie zien qua netwerksettings ofzo. Wat je wel kunt doen is op beide pc's alle protocollen weggooien en opnieuw installeren.

Succes :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zwelgje schreef op 27 March 2003 @ 22:07:

even de computer browser herstarten op de windows nt4 machine zal ook wel helpen

en, denk eens na: je kan wel pingen, maar je kan elkaar niet zien, denk je dan echt dat je netwerkkaart stuk is :? lijkt me niet he
Alsof de werkgroep uitmaakt, je moet altijd kunnen pingen. Branden de groene lampjes op de netwerkkaarten?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
YT-Croc schreef op 27 maart 2003 @ 22:32:
[...]

Alsof de werkgroep uitmaakt, je moet altijd kunnen pingen. Branden de groene lampjes op de netwerkkaarten?
stom van me, ik dacht dat ie bedoelde dat ie wel kon pingen maar elkaar niet kon zien...

mmm tja, kheb de hele dag ook nog niet gegeten, ongetwijfeld dat het daar aan ligt

/brak dus ;(

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
hmm bedankt voor tips. Ook dit heb ik al geprobeert ip range te veranderen maar dit hielp echter niet. Ik heb gekeken maar firewall staat niet aan....

Iemand nu nog een ideee...? Dus toch de kabel?? kan me niet voorstellen want die werkt op me wap perfect

Verwijderd

Topicstarter
he. Ik heb ff naar lampjes gekeken. Op de WINNT bak brand het lampje dus echt heel erg VEL. EN op de WINXP bak bandt ie wel maar heel zachtjes....? is dit een teken?

Verwijderd

zwelgje schreef op 27 maart 2003 @ 22:07:
hij kan dus NIET pingen, of de pd's wel of niet in dezelfde werkgroep zitten heeft niets met pingen te maken, wel met de computer browser, oftwel elkaar niet kunnen zien in netwerkomgeving.
Het zou inderdaad kunnen zijn dat 1 netwerkkaartje brak is. Weet je wel zeker dat het een crosskabel is. Heb je de NT-bak al opnieuw opgestart. Zie je bij windows XP een netwerk ikoon in je systemtray (aan te zetten in configuratiescherm/netwerk eigenschappen lanverbinding (is er wel een lanverbinding?)
staat beide netwerkkaarten opdezelfde snelheid en duplex instelling?

Verwijderd

Misschien nog een tip.
Check nadat alle hardware gechecked heb de TCP/IP protocollen. Zorg ervoor dat dat de kaart jes voor de zekerheid op half duplex staan en/of 10 MBit. En hoever staan de Pc's uit elkaar? En de kabel is ook veilig van storingen?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.. Ik zie inderdaad wel een netwerk ikoon. ik weet zeker dat het een corsskabel is. Ja er is een lanverbinding anders zou ik de ip addressen niet weten. waar kan ik dat zien van dezelfde snelheid en duplex instellingen?

Verwijderd

probeer inderdaad ff wat theraven zegt, en installeer de NIC's ff opnieuw.. geef ze vervolgens gewoon een ip zoals je nu hebt, en zelfde subnet. Kijk vervolgens bij de eigenschappen van je netwerkkaart op de XP bak, aangezien windows soms zelf firewallt.. heb ik ook eens gehad, is zwaar irritant.

als het goed is moet je dan gewoon kunnen pingen. Je werkgroep heeft er helemaal niks mee te maken, je kunt ook gewoon perfect een netwerk hebben zonder dat je de pc's in dezelfde werkgroep hebt zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou je me dat kunnen uitleggen hoe ik dat allemaal kan instellen??? dat over snelheid half duplex etc.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

dat staat standaartd op auto, trouwens over een crosscable kan je zonder problemen 100Mbit Full duplex trekken.

Je kan deze instellingen terugvinden in de geavanceerde eigenschappen van je NIC

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Device manager -> properties van je netwerkkaart -> tabblad advanced -> line speed (oid) op 10Mb/half zetten.

/edit/
leffeblond je bent me net voor, maar het ligt wellicht ook niet aan de kabel, een normale CAT5crosscable kan het echt wel trekken, maar misschien de netwerkkaarten niet.
/edit/

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
de netwerkkaarten zijn allebei het zelfde. ook zelfde tijdstip gekocht etc. zelfde merk dus

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 22:45:
Ja er is een lanverbinding anders zou ik de ip addressen niet weten.
NT4 heeft er geen moeite mee een IPnummer weer te geven als er GEEN lan verbinding is, dat zegt dus niets.
Om te zien of de netwerkkaart in NT op 10/100 half/full duplex staat is afhankelijk van de software van je netwerkkaart, je zou dan moeten posten welke netwerkkaart het is.

Verwijderd

Topicstarter
netwerkkaart is van sweex welke type het is weet ik zo niet....

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 23:00:
netwerkkaart is van sweex welke type het is weet ik zo niet....
realtek 8139 (C/D/whatever)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

realtek 8139 (C/D/whatever) ->>>> 100Mbit dus

NT4 heeft er geen moeite mee een IPnummer weer te geven als er GEEN lan verbinding is, dat zegt dus niets.

Natuurlijk heeft hij er geen moeite mee, ik zou er moeite mee hebben moest NT4 geen IP tonen waneer de kabel niet ingestoken is.

is die XP firewall nu uitgeschakeld? Check dat ff

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
ik zal er morgen op terug komen ik val in slaap lahter

Verwijderd

Topicstarter
ja die is zowiezo uitgeschakeld

en ja hij is 100MBIt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 23:21 ]

Verwijderd

Ik heb zowiezo wel eens problemen gehad met goedkope netwerkkaartjes.. ik gebruik liever zelf gewoon 3com ofzo. werkt altijd zonder problemen.. Probeer er eens een hub tussen te zetten met 2 straight cables? als het dan wel werkt dan is het signaal dat de netwerkkaarten uitzenden dus te zwak.. ik heb het wel eens gehad met een cheap realtek kaartje.. ik gooide er een hub tussen toen werkte ie wel, toen een 3com erin gedouwd, zelfde crosscable en werken als een trein..
Pagina: 1