Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

+12V staat volgens Asus Probe op 13.184

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En soms springt hij naar 13.24V.. Dit lijkt me echt te hoog...
Kan ik hier iets aan doen?

Ik heb net een nieuwe kast gekocht, en dit zijn de eerste waarden die hij aangeeft..
+12V = 13.184
+5V = 4.999
+ 3.3 v = 3.296
Vcore = 1.792

Kast (en dus voeding) zijn dus nieuw. Ik had eerst een 230Watt, nu 300... ik heb al veel topics over deze problemen gezien, maar de antwoorden verschillen van " geen probleem tot 'dit kan je spullen doorfikken.'.. ook zeggen de meesten dat 5% deviatie kan, of zelfs 10%, maar dit is wel heel dicht tegen die 10% aan en heel af en toe dus er overheen...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:24
Asus probe = :X

Wat vind het bios ervan?

tvw

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Het kan zijn dat asusprobe fouten aangeeft, had ik eerst ook, temperatuur gaf ie aan als negatief, is wel lekker koel maar onmogelijk, bij mij zijn de spanningen ook niet precies 12 en 5 volt, maar 12,192 en 4,945.
Maar het si mogenlijk dat je 12 volt wat hoog is, hang er anders ff een multimeter aan, weet je heet zeker (mits die wel goed is uiteraard ;) )

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Als je een beetje een goede koeling hebt dan kun je best met deze waarde doorgaan hoor :)

Wat zijn de temps van het geheel (CPU, kast)?

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie..
Temps zijn nu prima, cpu is 57 graden (tegen 75 in vorige kast met maar 1 ventilator) en kast is 32 graden.
Asusprobe geeft het inderdaad ook verkeerd aan: de bios geeft waarden tussen 12.72 en 12.84 aan (terwijl asus nu 13.312 schreeuwt).. nog steeds hoog natuurlijk. Multimeters e.d. heb ik helaas niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 10:10 ]

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 10:07:
Sorry voor de late reactie..
Temps zijn nu prima, cpu is 57 graden (tegen 75 in vorige kast met maar 1 ventilator) en kast is 32 graden.
Asusprobe geeft het inderdaad ook verkeerd aan: de bios geeft waarden tussen 12.72 en 12.84 aan (terwijl asus nu 13.312 schreeuwt).. nog steeds hoog natuurlijk. Multimeters e.d. heb ik helaas niet :)
Is dat stressed of idle? Want ik krijg mijn XP1800+ idle, met alleen de cpufan en de voedingsfan aan, op 7 volt, niet boven de 50 graden, met een ordinair coolermaster koelertje...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Volgens de ATX power supply specificatie (die je op www.formfactors.org kunt vinden) mag de 12V spanning 5% varieren. Dat betekent dus dat de spanning nooit boven de 12,6V mag komen.

Aangezien je deze voeding net nieuw hebt gekocht, zou ik als ik jou was terug gaan en om een nieuwe voeding vragen. (Deze is immers niet conform de ATX-richtlijn).

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mijn voeding is het 12,93V
Is dat echt slecht :?
Of is het alleen maar buiten specificaties.

Ik heb het ff vergeleken met mijn andere PC:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.cncworld.nl/voltages.gif

Bovenste is deze PC, onderste mijn andere

Het zijn ongeveer de zelfde PC's wat snelheid en aantal stroomverbruikende onderdelen betreft. (Athlon XP - 1HD - 2/3 CD drives) De andere gare voltages zullen wel meetfouten zijn :/

Kan het voltage ook te hoog zijn door overbelasting van de voeding? er komt erg hete lucht uit.

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

De temperatuur en spanningmeting van de meeste mobo's ; en zowat ALLE merken; zelfs de "betere" zoals asus klopt van geen kanten; de beste manier om zeker te zijn van de spanningen; is effe na te meten met een multimeter; zelfs die metertjes van 10 euro of zo uit de gamma/doe het zelf zaak ; zijn beter dan de mobo meting.

als je zelf geen meter hebt; vraag effe rond in je kenissenkring o.i.d ; der zal wel iemand een meterje hebben.

bij overload van de voeding zal de spanning eerder gaan dalen dan stijgen; en als het extreem overload wordt zal de voeding normaal (als het een goeie is) in beveiliging vallen en zichzelf uitschakelen.

[ Voor 12% gewijzigd door FlashBlue op 30-03-2003 12:50 . Reden: effe iets toevoegen :-) ]

Pagina: 1