[vpn - xp] 1 minuut verbinding == disconnect

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31
Ik probeer met een kennis van mij een vpn verbinding op te zettenb via inet. Alles gaat goed we kunnen bij elkaars files kijken maar na 1 minuut (precies) verbreekt de verbinding steeds. Dit is natuurlijk niet zo prettig (beter gezegt een vrouwelijk geslachtsdeel). Ik heb alles geprobeert wat ik maar kon bedenken (Google, UTFS common tweakers sense). Nu dit niets heeft opgelevert heb ik maar besloten dit te posten.

specs:
inet verbindingen beide xs4all basic adsl. beide win xp pro sp1.

de client (ik dus) zit achter een router (heb ik geen toegang tot)

weet iemand hier de oplossing dan wel de oorzaak op/van

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

misschien lullig antwoord: staat het vinkje uit bij 'automatisch verbinding verbreken bij inactiviteit?' :P

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Uhm, hij belt niet in, hebben allebei getweakte modem...

* themaxter is dus de ander :)

• cybermans
ehm file browsen valt bij mij niet onder inactiviteit. Ook al wa sik aan het filebrowsen hij viel gewoon weg. Dat staat inmiddels bij mij op never.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 23:38
Ga via network connections, naar de properties (eigenschappen) van de VPN verbinding.

Kies voor het tabblad 'Networking'

Kies Internet Protocol (TCP/IP)

Kies Properties (eigenschappen)

Kies Advanced (geavanceerd)

Vink nu Use default gateway on remote host uit!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 23:38
weet je het zeker de symtomen zijn exact hetzelfde:

SYMPTOMS
After you install Service Pack 1 (SP1) for Windows XP, your computer may drop virtual private network (VPN) connections after about 55 seconds.

CAUSE
This behavior may occur if Internet Connection Sharing is turned on for one or more of your network connections.

WORKAROUND
To work around this problem, turn off Internet Connection Sharing to prevent VPN connections from disconnecting. To do this:
Open Network Connections.
Right-click the dial-up connection, local area network connection, PPPoE connection, or VPN connection that you no longer want to share, and then click Properties.
Click the Advanced tab.
Clear the Allow other network users to connect through this computer's Internet connection check box, and then click OK.

• cybermans
ah dat zal het zijn heb ics aan staan voor me slaptop. vanaaf ff testen

Voor de search dit is idd de oplossing. Voor de patch die ms aanbied moet je eerst bellen.

[ Voor 55% gewijzigd door cybermans op 28-03-2003 19:34 . Reden: search edit ]

Verwijderd

ja lekker is dat, ik heb idd ook mn verbinding gedeeld, maar dat is juist de bedoeling! ik heb 2 pc's staan, dus dan zou de 2e geen verbinding meer hebben.
is er niemand die die patch heeft?

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:34

Nickbn

Betrokken

Ik heb hetzelfde probleem als de man hierboven.

Mijn computer heeft 2 netwerkkaarten waaronder eentje naar de chello i-net verbinding en eentje naar de comp van mijn broer, die verbind naar internet via mijn connectie.

Ikzelf gebruik VPN voor C&C generals, zodat we met meerderen kunnen spelen over internet.

De vpn valt ( als zijn computer aanstaat) al zeer snel weg. Als mijn broer ook maar iets doet op internet valt deze weg, De verbinding afsluiten is niet mogelijk aangezien hij gewoon moet kunnen internetten terwijl ik de vpn gebruik. De oplossing die eerder vermeld was is dus niet mogelijk.

Iemand hier die wél een goede oplossing weet?

Bij voorbaat dank
Pagina: 1