Tft Kleuren Niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:00
Hoi,

Ik heb gisteren die Aldi 17" TFT gekocht maar ik merk nog steeds dat de kleuren niet zijn zoals ze op mijn oude CRT was.. Als ik op het knoppie "auto" klik worden de kleuren veel donkerder zoals ik ze ook op mijn CRT zag.. maar sja auto gaat verder en stelt het optimaal in.. en dat ziet er niet echt uit, vind ik... vooral met lichte kleuren zit het...

ByTheWay: in de zoek kon ik niets vinden over dit 'probleem' dus hoop dat iemand mij kan vertellen howIIsolf this .. bedank!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dr zitten waarschijnlijk wel wat meer instelmogelijkheden op dan 'auto'. Probeer daar eens mee te rommelen :)

• Sypher
ja dat dacht ik ook. heb lopen spelen met alle onScreenMenu functies maar lukt me niet zoals de 'auto' het doet.. :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lees dan nog eens het boekje ofzo, of probeer anders de kleurinstellingen in Windows. Maar eerst ff boekje bekijken, dit is vrijwel zeker via het onscreen menu in te stellen :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Algemene Aldi&Lidl PC aanbiedingen topic
Had je naar mijn mening daar ook wel kunnen vragen.

Heb je al handmatig de kleuren proberen in te stellen?
Over het algemeen laten TFT's niet de kleuren zien zoals CRT's dat doen.
Volgens mij moet je ook niet zoveel verwachten van deze TFT; 't is een goedkoop ding van de aldi die, als ik me niet vergis, een reactie tijd van 40ms heeft. (zie bovenstaand topic)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Sypher
nee zeker geen 40 ;) ik heb totaal geen last van Ghosting.. 5 15 30 of 60 kan deze aan... als ik dat goed zag in het menu.. en nu staatie op 15...

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Zit er niet gewoon een diskette oid met de kleurinstellingen bij?
Of download dat ff ergens...

[zat ieg wel bij mijn vorige (crt) monitor...]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Sypher
zat wel een cdrom bij en die zit er nu bij, die kleurinstellingen en dat bevalt me dus niet... :'(

• Sypher
Gevonden.. tenminste.. heb dat ying-yang teken gedaan klein stukje en ziet er al beter uit..

Verwijderd

heb dat ying-yang teken gedaan
Hoe heb je dat gedaan ?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:53
netvisions schreef op 27 maart 2003 @ 21:28:
nee zeker geen 40 ;) ik heb totaal geen last van Ghosting.. 5 15 30 of 60 kan deze aan... als ik dat goed zag in het menu.. en nu staatie op 15...
Hie kom je daar nou bij, de 5, 15, 30 en 60 is de wachttijd is seconden voordat het OSD vanzelf sluit... Maar weet iemand de refresh precies??

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
tft kleuren zijn altijd iets anders dan crt (minder kleur diepte
naar mijn mening)... probeer het zo goed mogelijk bij te stellen.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Pagina: 1