[???] Domeinnaam aanvragen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019
Hallo,

Ben nu zowat een week aan het zoeken naar, vooral juiste, informatie over een domeinnaam incl subdomeinen. Op GoT wordt er veel over gesproken, maar de 1 zegt dit, de ander dat, dus ik hoop dat er iemand is die me de juiste informatie kan vertellen, of een link geven met goede informatie.

Ik wil:
- een eigen domeinnaam
- zelf onbeperkt subdomeinen kunnen beheren
- e-mailadressen eindigend op mijn domeinnaam

Ik wil niet:
- een domeinnaam via-via huren
- hosting erbij, want dat wil ik zelf doen

Met welke (globale) stappen zorg ik er nu voor dat bezoekers:
1. Dmv www.mijn_domein.nl op mijn server komen
2. Dmv user@mijn_domein.nl mijn gebruikers kunnen mailen
3. Ik subdomeinen aan kan maken die voor de hele wereld toegangelijk zijn

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bvd,

Jan

It's what it is...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Heel basic heb je dus nodig: Domeinregistratie en DNS gebruik. That's all

www.gandi.net, 12 EUR ex / jaar voor .net/com/org, en DNS gebruik is gratis

Eigenlijk elke provider bied zulke diensten wel aan, kwestie van informeren en kijken.

't is niets bijzonders, dus wat de vraag / waarde van het topic is.....

Op bv www.webhosters.nl heb je een hele lijst, keuze zat.

Enne, groeten onder je post hoeft niet echt, zie de faq hierover...

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 27-03-2003 21:22 ]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

www.internetten.nl daar kan je hosts vergelijken, kan je precies die punten uitzoeken die ji jij belangrijk vind!

Probleem is vooral dat je het hosten zelf wilt doen, die accepteren ze niet allemaal en als ze dat al doen is het de vraag hoe ze omgaan met verschillende mailadressen. Alles naar 1 adres door laten zenden is altijd mogelijk. Een eigen email adres alleen als je ook bij hetzelfde bedrijf je een hostingpakket hebt, misschien zijn hier uitzonderingen op, maar ik zou ze zo niet kennen.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Dan moet je een ISP vinden waar je een domain-name kan registreren (voor de .nl domains in ieder geval). Voor .com/net/org en andere domains kan je gewoon alles zelf doen.

Je moet dan een bak hebben die 24/7 een vast IP-adres heeft, en online staat. Daar moet je nameserver software op draaien en de configuratie van je domainname op zetten.

Bij je domainname registratie moet je deze nameserver(s) opgeven.

Na registratie komen DNS lookups voor jou domain bij die DNS servers uit, en aan de hand van de config van die servers gaan de requests naar een door jouw gespecificeerde server (je thuis bakkie ofzo).

Daar moet je dan een mail en webserver installeren die luisteren / reageren op dat domain.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb gewoon een domein aan mijn @home IP gekoppeld :D

kijk maar:

http://erik.cncworld.nl/sysinfo/

Ik kan zelf mijn DNS Record aanpassen. (subdomeinen e.d.)
En de server heb ik zelf opgezet dus ik kan alles er op draaien :) (er draait mail, ftp, web, enz vanalles op)

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019
Erik, hoe en waar heb jij het geregistreerd dan?

It's what it is...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
moi

Domain: Vip inet / Yourname webhosting
DNS: Zoneedit.com
WEbserver: Achter m`n ADSL

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 10:29
www.nsx.nl
kijk maar, niet duur maar wel goed etc...

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 09:05
raymonvdm schreef op 27 March 2003 @ 22:27:
moi

Domain: Vip inet / Yourname webhosting
DNS: Zoneedit.com
WEbserver: Achter m`n ADSL
Moi pcies hetzelfde :P

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
waarom zelf zoveel moeite doen als je al voor 5 euro per maand webhosting hebt?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Omdat zelf regelen leuker/ uitdagender / 'vul hier zelf wat in' is?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
WideXS heeft alles in één (en je kan ook nog bSMTP aanvragen, is wel handig als je zelf geen backup hebt).
Zijn trouwens een heleboel topics over op GoT, iedereen zegt wat anders zodat je zelf je keuze kan maken.

• EXX
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Dit is al vaak langs geweest: misschien een idee om een paar van de zaken hier op te nemen in de FAQ :?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:41
Ik heb zelf meerdere domeinen bij www.StarGateInc.com, hier kun je alles (oa DNS records) zelf regelen voor een lage prijs :D

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja jongens, nou hebben we weer genoeg gespamt :).

Topic wordt veel te groot om alle aanbieders van domeinnamen op te noemen. Voor de topicstarter, ik gok dat je nu uit de voeten moet kunnen met alles :).

Verwijderd

Hoi,
Je kan ook alles zelf doen, zelf dns draaien en alleen de registratie doen bij :
http://shop.start.nu/domain.php? Dus zelf dns opzetten, en daardoor kan je zelf bepalen waar de mail heen moet, je eigen webserver ... noem maar op. Een echte uitdaging voor de doe-het-zelfer.

Linda

• EXX
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Wat ook van belang kan zijn is je inet provider. De ene biedt meer faciliteiten dan de ander. De ene biedt bSMTP en een eigen servername (bv. xs4all) , andere weer niet.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 10:11:
Hoi,
Je kan ook alles zelf doen, zelf dns draaien en alleen de registratie doen bij :
http://shop.start.nu/domain.php? Dus zelf dns opzetten, en daardoor kan je zelf bepalen waar de mail heen moet, je eigen webserver ... noem maar op. Een echte uitdaging voor de doe-het-zelfer.

Linda
Waarom zou je zelf een DNS gaan draaien? Bij de meeste hostingproviders, kun je je eigen DNS gegevens aanpassen in hun DNS systeem (via een webpage ofzo).
Zo kun je zelf bepalen waar alles heen moet. Je moet trouwens bij registratie 2 DNS server opgeven en dan is het meestal simpeler om de DNS servers van je hostingprovider op te geven.

btw Welkom op GoT linda ! Je naam onder een bericht zetten is niet nodig (zie de faq).

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
Erik1 schreef op 27 March 2003 @ 21:31:
Ik heb gewoon een domein aan mijn @home IP gekoppeld :D

kijk maar:

http://erik.cncworld.nl/sysinfo/

Ik kan zelf mijn DNS Record aanpassen. (subdomeinen e.d.)
En de server heb ik zelf opgezet dus ik kan alles er op draaien :) (er draait mail, ftp, web, enz vanalles op)
waar heb je die dan geregistreerd?

• Erik1
  • Niet online
Acropia schreef op 27 March 2003 @ 21:47:
Erik, hoe en waar heb jij het geregistreerd dan?
Madnessi schreef op 28 March 2003 @ 10:37:
[...]

waar heb je die dan geregistreerd?
http://www.exsilia.net/ :)

DNS Hosting

Ze waren ook zo aardig om de mail voor het domein door te sturen naar poort 2525 van mijn server, omdat 25 geblokkeerd is.
Pagina: 1