Toon posts:

Netbios hoe krijg ik hem dicht??(B&P sharing uit!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier dus met windows me maar weet niet hoe ik netbios uitzet, dit heeft te maken met bestand en printer deling dat weet ik,
maar die staat uit en het netbios tabblad is hij wel aangevinkt maar grijs dus ik kan hem niet uit zetten in win2k gaat het wel wat kan ik hier aan doen???? wie bied er hulp :?:?

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Probeer het eens door c:\windows\system\vnbt.386 te renamen naar iets anders.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Verwijderd

Topicstarter
Renamen Naar wat??

het is trouwens niet alleen mijn pc die dat heeft ook van veel andere mensen heb nl ff rond gekeken en gevraagt.

;(

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Maar als ik die file renamen, kan ik dan wel lokaal bestandjes uitwisselen enzo ?

Grtz,

Verwijderd

Topicstarter
Maar die moet ik toch ook gewoon uit kunnen zetten bij netwerk eigenschappen??? hoe krijg ik die van grijs naar wit zodat ik hem uit kan zetten???: ?:?:?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Je kan bij het apparaat waar je netbios niet bij wilt gebruiken het uitzetten.
Ga naar conf. scherm|netwerk en haal bij elk protocol dat aan dat apparaat gebonden zit het vinkje voor 'bestands en printerdeling voor microsoft netwerken' onder 'bindingen' weg.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Als je netbios uitzet kan je niet meer lokaal files delen. MS Networking is afhankelijk van Netbios. Je zet gewoon file/printsharing uit bij tcp/ip en voor het lokale netwerk gebruik je netbeui.
(Lastig gamen maar goed daar is niks over gezegd). IPX/SPX kan ook altijd nog..

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik zonder firewall naar GRC.com ga dan zegt hij dat de Netbios poort openstaat. Heb inderdaad bestand en printer deling aan maar heb ook de twee vinkjes weg gehaald bij bindingen, maar ook als dit helemaal niet geinstleerd is, bijvoorbeeld bij mensen met alleen kabel (dus een netwerk kaart zonder F&P sharing aan) staat die poort ook open???

Verwijderd

Topicstarter
oh en BTW ik game wel.
maar maakt het dan niet uit dat die poort open staat?? lijkt mij van wel dacht dat dit toch een van de zwakke punten van windows was of heb ik het nu mis>???

Verwijderd

Topicstarter
Iemand??? maakt dit uberhaubt wat uit??
of zit het wel dicht met mijn firewall???
Pagina: 1