Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Op je externe hdd heb je een controller zitten (van de firewire of USB ofzo) en dus niet via je o.b. ATA controller.
Dat zal dus geen probleem zijn. Het enige probleem dat je kunt hebben is dat als het NTFS formatted is het niet zal werken onder 98. (dus zul je het ding onder FAT32 moeten formatten).
dus als het goed is ziet hij hem wel volledig, zonder problemen.
volgens MS.com is het mogelijk om tot 128GB FAT32 partities te maken onder win98, maar de max grootte zou 2 TB moeten zijn.
corrupte bestanden zul je niet krijgen denk ik.
Geef mij maar een Warsteiner.
Nu denk je misschien: een FAT van 29 MB, so what? Denk eraan dan Windows 9x de hele FAT in RAM doet laden, en bij een oudere machine met niet zo veel geheugen raak je dan al gauw in de problemen.
[ Voor 34% gewijzigd door EXX op 28-03-2003 17:37 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Denken jullie dat dit een goed plan is?
- 200GB NTFS voor algemeen
- 50GB FAT32 (32,8GB eigenlijk vanwege irritante HD-fabrikanten) voor backup en als ik een bestand naar een oudere PC wil zetten op deze partitie.
zow, 8x editten voordat ik tevreden was met me post...
[ Voor 28% gewijzigd door OnTracK op 28-03-2003 19:52 ]
Verwijderd
ja dat is het beste ja (wou het net zeggen, maar je was me voor) maar moet je er wel rekening meehouden dat de NTFS partitie niet kan worden gelezen op een 9x machineOnTracK schreef op 28 March 2003 @ 19:49:
Dat bedoel ik dus, niet zo'n goed idee een FAT-partitie van 250GB (ik weet wel een beetje af van HD's hoor EXX).
Denken jullie dat dit een goed plan is?
- 200GB NTFS voor algemeen
- 50GB FAT32 (32,8GB eigenlijk vanwege irritante HD-fabrikanten) voor backup en als ik een bestand naar een oudere PC wil zetten op deze partitie.
edit:
zow, 8x editten voordat ik tevreden was met me post...
Het enige waar je je zorgen over hoeft te maken is de MAX grootte in FAT32...en dat kan gewoon 250 GB zijn
Voor de rest, zie argumenten hierboven....ben ik het verder mee eens
[ Voor 13% gewijzigd door Michael Knight op 28-03-2003 21:14 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Max grootte is 2TB, dus dat is 8 keer zoveel als die hdd.Michael Knight schreef op 28 maart 2003 @ 21:12:
volgens mij heeft USB geen last van MAX grootte van een HD, ook gezien het feit dat een dergelijke controller in de extrene schijf zelf zit...
Het enige waar je je zorgen over hoeft te maken is de MAX grootte in FAT32...en dat kan gewoon 250 GB zijn
Juist.....dus je zult dan op dat vlak geen problemen hebbenTerw_Dan schreef op 28 maart 2003 @ 21:13:
[...]
Max grootte is 2TB, dus dat is 8 keer zoveel als die hdd.
btw.....corrupte bestanden krijg je alleen als je usb-snoer VEEEELS te lang is....
misschien bedoel je FRAGMENTATIE.....ik kan je zeggen dat dat hartstikke meevalt
[ Voor 30% gewijzigd door Michael Knight op 28-03-2003 21:19 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Das theorie. in de praktijk is dat onwerkbaar.Terw_Dan schreef op 28 March 2003 @ 21:13:
[...]
Max grootte is 2TB, dus dat is 8 keer zoveel als die hdd.
Maar als je zo een grote schijf moet defraggen ben je wel ff zoetMichael Knight schreef op 28 March 2003 @ 21:15:
[...]
Juist.....dus je zult dan op dat vlak geen problemen hebben
btw.....corrupte bestanden krijg je alleen als je usb-snoer VEEEELS te lang is....
misschien bedoel je FRAGMENTATIE.....ik kan je zeggen dat dat hartstikke meevaltzeker op zo`n grote schijf
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
http://www.globalsharewar...aragon-NTFS-for-Win98.htm
Winternals maakte vroeger iets waarmee je ntfs zowel kon lezen als schrijven maar schijnt daar nu mee gestopt te zijn.
http://www.winternals.com/products/fct/ntfswin98.asp
Ik zou zeggen, google ff naar ntfs for wind9x of win98 oid
En ik hoef niet persé op oudere OS'en te draaien, maar wel makkelijk als ik dat ding een keer naar school ofzo meeneem.
1
| Windows® 98SE, Me, 2000 Professional, or XP |
http://www.maxtor.com/en/...t/system_requirements.htm
Ik zie zojuist dat je minimaal Win98SE nodig hebt, (is dat echt zo, of zou je het moeten opvatten als Win98(SE)), en wat gebeurd er dán als je hem aansluit op een Win98-PC? Zit er dan zoveel verschil tussen 98 en 98SE?
en weer een hoop vragen
[ Voor 62% gewijzigd door OnTracK op 29-03-2003 15:15 ]
Maareh, er is geen verschil tussen 'ntfs voor win98' en 'gewoon' ntfs. Tis allebei ntfs
Volgens mij werkt dat net zo hard als USB NIET onder NT.LeNNy schreef op 30 maart 2003 @ 21:19:
firewire werkt toch wel onder nt4?
tenzij je een 3rd party driver gebruikt (die niet altijd werkt met alle devices)(.
Verwijderd