Het is echt niet te geloven he, ik heb net even m'n ram eruit gehaald : 1 blokje pc 133 van 128 mb en 1 blokje pc133 van 256 mb....ik moest eventjes wat bekijken..anyway....dus ik sluit het weer aan...start Pc op , en hoor achter elkaar een piep geluid, ongeveer om de 3 seconden, zodra ik de 256 eruit haal en dus nog alleen de 128 erin heb gaat ie gewoon opstarten, heb het uitgeprobeerd op m'n Pa's oude Pentium 2 en daar start ie dus ook niet op...ik heb GVD niks gedaan...alleen het RAM eruit gehaald en nu ineens is het gewoon....stuk? verdomme ik had liever dat het 't 128 blokje was geweest inplaats van de 256.
je zelf ontladen ?
zo nee heb je kans dat je het heb verkloot
zo nee heb je kans dat je het heb verkloot
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Trug naar de winkel (met bon) en daar laten testen lijkt me de beste optie. Geen brandvlekken op t reepje geheugen kunnen aantreffen?
Ander slot geprobeerd?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Tuurlijk ontladen, ALTIJD !!!!!!
blauw stickertje erop met M.Tec PC133 256MB
dit ram is al vrij oud, bonnetje heb ik jammer genoeg echt niet meer, heb het misschien nog wel..vraag me niet waar.....dus dat wordt morgen een Sdram blokje van 512 halen.....
Ja hallo, wanneer ik hier kom, betekent het echt wel dat ik de aller logischte dingen geprobeerd heb, geen vlekken erop trouwens...wel alle sloten geprobeerd..zelfs bij m'n vaders PC geprobeerd, volgens mij luid dit overduidelijk op "kapuut"
blauw stickertje erop met M.Tec PC133 256MB
dit ram is al vrij oud, bonnetje heb ik jammer genoeg echt niet meer, heb het misschien nog wel..vraag me niet waar.....dus dat wordt morgen een Sdram blokje van 512 halen.....
Ja hallo, wanneer ik hier kom, betekent het echt wel dat ik de aller logischte dingen geprobeerd heb, geen vlekken erop trouwens...wel alle sloten geprobeerd..zelfs bij m'n vaders PC geprobeerd, volgens mij luid dit overduidelijk op "kapuut"
[ Voor 33% gewijzigd door devilsnight op 27-03-2003 20:22 ]
Hij hoeft het niet per sé in je pa's oude PII te doen (hangt af van het type geheugenchip op de DIMM). Probeer 'm eens in een ander slot, als dat niet werkt in een andere PC waar hij normaal gesproken wel in zou moeten werken. Werk 'ie dan nog niet dan vrees ik ook een gevalletje ESD.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Zo'n reepje( zelfde merk) had ik ook 2 weken geleden uit comp gehaald.
Terug gezet helaas naar de kl...n
Gecontroleerd met een memtester de ene na de andere fout.
Werd dus ook een nieuwe
Suc6 ermee
Terug gezet helaas naar de kl...n
Gecontroleerd met een memtester de ene na de andere fout.
Werd dus ook een nieuwe
Suc6 ermee
[ Voor 6% gewijzigd door Dirtyharry op 27-03-2003 20:28 ]
next time raak eerst de kachel aan ofzo voordat je chippie vastpakt 
check het ff met memtest.
check het ff met memtest.
dikzak
goed en wat houd ESD in?
Ik heb hier jammer genoeg verder geen andere pc's staan, maar het lijkt mij logisch, dat nog voordat ie het nog niet deed 10 seconden alles perfect werkte. dus dat wordt gewoon morgen nieuw ram kopen, nu mijn vraag even....ik heb een MSI K7T Turbo Raid mobo
past hier DDR geheugen op? er werd mij gezegd van niet, maar wil het toch echt ff zeker weten voordat ik m'n pleuros aan een SDram blokje spendeer.
Ik heb hier jammer genoeg verder geen andere pc's staan, maar het lijkt mij logisch, dat nog voordat ie het nog niet deed 10 seconden alles perfect werkte. dus dat wordt gewoon morgen nieuw ram kopen, nu mijn vraag even....ik heb een MSI K7T Turbo Raid mobo
past hier DDR geheugen op? er werd mij gezegd van niet, maar wil het toch echt ff zeker weten voordat ik m'n pleuros aan een SDram blokje spendeer.
ESD staat voor Electro Static Discharge, dat gevreesde vonkje welke je chips om zeep kan helpen (direct of met een 'incubatie' tijd van vele weken of zelfs langer).
Wat dat MSI bord betreft, daar past geen DDR-SDRAM op, maar dat kun je ook zo op de MSI site bekijken
Wat dat MSI bord betreft, daar past geen DDR-SDRAM op, maar dat kun je ook zo op de MSI site bekijken
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ja ik zag het al, alleen SDram, anyway...dan haal ik morgen gewoon m'n Amd Xp 1800 Processor op en 512 Sdram, en dan laat ik Norrod die Cpu er mooi inzetten, want straks vergal ik dat ook nog eens, ....
Pagina: 1