Toon posts:

Pc springt zomaar aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc sprong vannacht zomaar opeens aan !?!?!. Hoe kan dit?
Ik heb een: MSI kt3 mobo en een ReaLtek NIC.
Verder zit er geen WOL functie op dit mobo. dus daar kan eht niet aan liggen. Wat kan dit zijn dan? (en ow ja, me netwerk ik aan mekaar geknoopt dmv een switchje)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht via het modem? (PC kijkt naar signaal op de com poort)?
Of kan ie via het keyboard aan en loopt de kat er soms overheen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

WOL kan ook op je netwerkkaart zitten hé

had je em misschien in hybernate staan en is er iets op je toetsenbord gevallen :?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
slaapwandelen?

TheS4ndm4n#1919

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

In het BIOS zit waarschijnlijk ook een Power-On-(date,time :?). Die zit er bij mij ook in, staat ie bij jou misschien aan :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

het is volgens mij iets met wake-up-lan wul ;).. ff kijken of je dat in je bios uit kan zetten ?:?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Pc kan wake-uppen op verschillende hardware onderdelen. Als ie op wake-up on mouse move staat en de buren hebben de muziek hard >:)

Localhost is where the heart is

Verwijderd

mss foutje in voeding...? piekje in het net ofzow...?
kan vanalles zijn... ik zou me er niet te druk om maken :)

Verwijderd

zijn trouwens al veel topics over geweest

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschiien is de stroom er even afgeweest. Dan staat mijn pc ook altijd aan. Is ergens een optie in het bios.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 21:09
Kijk, hier kan ik eindelijk is wat zinnigs over zeggen......
Een klant van mij heeft dat wel eens gehad...pc die spontaan opstarte, of dat koelers begonnen te draaien en weer ophielden.....heel spannend allemaal.....en zoek de oorzaak maar eens.....

Nou ga ik meestal systematisch te werk, dus ik begon bij de powerknop zelf.....en daar zat t euvel.....kortsluiting in het draadje van de powerknop.....(te goedkope kast uitgekozen)
Dus als je t vaak en op onregelmatige tijden krijgt, zou ik zeggen, verbind je resetknop (tijdelijk) met je powerknop...en hopen dat t werkt .....

Greetz

Who Needs Windows...

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:46
Ik heb hier ook al een paar keer gehad en iedere keer maar denken van heb ik hem nou echt niet uitgezet of wat dan ook. Wlan had ik eerst ook als optie maar dat had dus niet aangesloten uiteindelijk bleek het dus , zoals hierboven al vaker genoemd , de wake on functie van je bios te zijn. Oftewel kijk even in je bios of tie aan staat .

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

blijft je powerknop of resetknop niet hangen, ---> vuil misschien?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Zelf heb ik dit probleem ook gehad... Ik dacht eerst dat t iets was met de WOL of met t bios... Was dus niet zo... Afin, k heb toen gewoon me WIN98 eraf gemieterd, en XP erop geplant, en alles is weer normaal.....:S

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
zet gewoon de opties in de bios bij powermanagement alles uit of ignore,dan heb je hier geen last meer van,ik heb nl.ook zoiets gehad.als iemand mij opbelde ging door de modem me pc aan!veel succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Pagina: 1