Toon posts:

temp?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa heeft zijn xp2200(T-Bred) overclockt tot 2.17Ghz door de fsb op 166 te zetten, maar de CPU word nu 65 - 75c en ik vraag me af of de CPU het wel gaat overleven. Is deze temp niet schadelijk? ik vind het namelijk hoog! aangezien de deathline op 85c(??) ligt zover ik weet.

75graden, kan dat er mee door? of word het een andere koeler aanschaffe. De CPU draait verder stabiel tot nu dus ver.

thx,

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 10:47
Ik weet niet wat voor moederbord er bij hoort, maar de temps van een Asus moederbord kloppen meestal niet helemaal...

Verwijderd

een vader die overclockt dat wil ik ook !!:)

ehm 75 grade is hoog. bij het overclocken zou ik de limiet bij 55C zetten en dan niet hoger gaan je weet maar nooit:P
pas op met een nieuwe cooler kope voor je het weet heb je en lift-off van een bowing 747 naast je op je bureau staan ;P

Verwijderd

Topicstarter
haha ;)

een ECS K7VTA rev5

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

eX0duS schreef op 27 maart 2003 @ 19:34:
Ik weet niet wat voor moederbord er bij hoort, maar de temps van een Asus moederbord kloppen meestal niet helemaal...
Die van Asus kloppen inderdaad vaak niet. Mijn CPU wordt volgens mijn bios 70 graden idle. Klopt echt niet gewoon, want de heatsink en zo kan ik aanraken zonder mijn vingers te verbranden na een paar min vast te houden.

Asus is een goed merk, maar heeft ook zijn gebreken. :+

Profile

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Een Athlon XP kan ongeveer 90°C aan, maar dat is zeker niet aan te raden. Boven de 60°C zou ik 'm niet laten draaien. Je kan een nieuwe koeler kopen, maar je zou de CPU ook gewoon wat minder kunnen overclocken, dat kost geen geld :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Enige goeie koelers die aangeraden worden? hoe goedkoper hoe beter! ook een site met een winkeltje zou leuk zijn ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 19:44:
Enige goeie koelers die aangeraden worden? hoe goedkoper hoe beter! ook een site met een winkeltje zou leuk zijn ;)

Ik zou zeggen zoek eens een beetje ;)

- www.oc-shop.com
- www.freezinghardware.nl

Ook de search hier op GoT levert erg veel koeling topics op. Dit is namelijk al heel erg vaak voorbij gekomen.
:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.