ik ben bezig met een asp shoutbox te maken hij werkt al helemaal, alleen wanneer ik text invoer word deze wel afgebeeld, alleen ik wil dat de text na iedere 200 karakters (incl spaties) op een nieuwe regel begint, weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? al vast bedankt!
ben nogal asp newbie snap er niet echt veel van, maar ik zie dat het uit een functie en functie-aanroep bestaat, moet ik die functie dan bovenin mn asp code zetten en de functie-aanroep wanneer ik hem nodig heb?
maar volgens mij breekt deze de tekst gewoon naar een x aantal karakters af en laat deze weg ipv van dat deze op een nieuwe regel verschijnt zoals mijn bedoeling was
maar volgens mij breekt deze de tekst gewoon naar een x aantal karakters af en laat deze weg ipv van dat deze op een nieuwe regel verschijnt zoals mijn bedoeling was
Probeer het eens..Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 19:00:
ben nogal asp newbie snap er niet echt veel van, maar ik zie dat het uit een functie en functie-aanroep bestaat, moet ik die functie dan bovenin mn asp code zetten en de functie-aanroep wanneer ik hem nodig heb?
Je kan het iig voor elkaar krijgen dmv een For loopje en dan de string aflopen. Alleen waarom wil je dit niet met CSS / Div's gaan oplossen en per se met ASP?maar volgens mij breekt deze de tekst gewoon naar een x aantal karakters af en laat deze weg ipv van dat deze op een nieuwe regel verschijnt zoals mijn bedoeling was
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
met css of met een divje zou ik dit ook wel op willen lossen hoor, maar ik weet echt niet hoe dat moet (net als met asp trouwens) en het was nog niet eens in me opgekomen
kan iemand mij dan verder helpen hoe dit te doen met css? met asp kom ik er echt niet uit met het voorbeeld dat eerder in dit topic is gegegeven
no offence, maar dit is toch 'basic stringhandling' in ASP...
Theoretisch gezien heb je alleen de functie Left() nodig, maar misschien, om het wat mooier te maken (zinnen af te breken na een woord, en niet halverwege een woord) kun je ook nog InStr en InStrRev gebruiken...
Theoretisch gezien heb je alleen de functie Left() nodig, maar misschien, om het wat mooier te maken (zinnen af te breken na een woord, en niet halverwege een woord) kun je ook nog InStr en InStrRev gebruiken...
Laat eens zien wat je hebt in ASP, wat er wel werkt, wat niet, wat de uitvoer is, waar je naar gezocht hebt ed. Dan kun je er nog wat van maken nl. met de tips die mensen hier geven.
In W&G zou hij nl. op slot gaan
In W&G zou hij nl. op slot gaan
Gewoon een divje een width geven oid? Voorbeelden genoeg te vinden, lijkt me..Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 13:49:
kan iemand mij dan verder helpen hoe dit te doen met css? met asp kom ik er echt niet uit met het voorbeeld dat eerder in dit topic is gegegeven
Dit werkt echter niet in alle gevallen! Kijk maar wat er hier met de lay-out gebeurd wanneer iemand een lange string postGewoon een divje een width geven oid? Voorbeelden genoeg te vinden, lijkt me..
Trancefreak ik raad je aan een tutorial te zoeken met uitleg over het manipuleren van strings. Kijk anders maar eens op www.w3schools.com.
Als je wat meer bekend bent met de verschillende mogelijkheden van het bewerken van strings probeer gewoon eens wat te stoeien met de code en kijk wat het doet.
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Daar heb je weer de overflow:hidden; oid voor.devraux schreef op 28 maart 2003 @ 14:37:
[...]
Dit werkt echter niet in alle gevallen! Kijk maar wat er hier met de lay-out gebeurd wanneer iemand een lange string post
Trancefreak ik raad je aan een tutorial te zoeken met uitleg over het manipuleren van strings. Kijk anders maar eens op www.w3schools.com.
Als je wat meer bekend bent met de verschillende mogelijkheden van het bewerken van strings probeer gewoon eens wat te stoeien met de code en kijk wat het doet.
Je kan het op de volgende manier doen:
-> Left op de bronstring met maximaal aantal karakters
-> Met InstrRev op eerste spatie van rechts zoeken.
-> Left op de eerste string met positie van deze spatie
-> Afdrukken hiervan met <br>
-> Bronstring = Mid met positie als startoffset
-> Net zolang doen tot je bronstring leeg is.
Als je dit in een functie doet die een bronstring als input wil hebben en een doelstring met <br>'s ertussen teruggeeft kan je hem elke keer gebruiken.
-> Left op de bronstring met maximaal aantal karakters
-> Met InstrRev op eerste spatie van rechts zoeken.
-> Left op de eerste string met positie van deze spatie
-> Afdrukken hiervan met <br>
-> Bronstring = Mid met positie als startoffset
-> Net zolang doen tot je bronstring leeg is.
Als je dit in een functie doet die een bronstring als input wil hebben en een doelstring met <br>'s ertussen teruggeeft kan je hem elke keer gebruiken.
Heb ik een keer geschreven voor opmaken van emailform:
* Text: euh, je text
* Indent: hoeveel spatie je tekst naar links moet (handig voor <pre> ofzo)
* RowSize: hoelang een regel mag zijn (LineSize had een mooiere benaming geweest)
Breekt af op de spatie, met een beetje puzzel werk kan je er ook nog een - bij zetten.
Oja, Je tekst zit uiteindelijk in sContent..
Had er eigenlijk een functie van willen maken namelijk maar nooit meer afgemaakt. sContent is global in die pagina
* Text: euh, je text
* Indent: hoeveel spatie je tekst naar links moet (handig voor <pre> ofzo)
* RowSize: hoelang een regel mag zijn (LineSize had een mooiere benaming geweest)
Breekt af op de spatie, met een beetje puzzel werk kan je er ook nog een - bij zetten.
Oja, Je tekst zit uiteindelijk in sContent..
Had er eigenlijk een functie van willen maken namelijk maar nooit meer afgemaakt. sContent is global in die pagina
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| Sub alignText(Text, Indent, RowSize) Dim bStop ' bln, false:stop the loop Dim bDlmFound ' bln, true: dlm found Dim iTextSize ' size of sThisText Dim sThisText ' Part of sText Dim sText ' Text Dim iSpcPos ' position in sthistext during sDlmChr search Dim iRowCnt Dim sDlmChr ' delimiter char bStop = False bDlmFound = False sDlmChr = " " sText = Text iRowCnt = 0 Do iTextSize = Len(sText) If Len(sText) > RowSize Then sThisText = Left(sText, RowSize) ' Pickup bDlmFound = False iTextSize = Len(sThisText) iSpcPos = iTextSize ' search backwards Do ' searching delimiter If Mid(sThisText,iSpcPos,1) = sDlmChr Then ' current search positino sThisText = Left(sText,iSpcPos) sText = Right(sText,Len(sText) - iSpcPos) bDlmFound = True End If iSpcPos = iSpcPos - 1 Loop Until bDlmFound Or iSpcPos = 0 Else sThisText = sText bStop = True End If iRowCnt = iRowCnt + 1 If iRowCnt = 1 Then sContent = sContent & sThisText & vbCrLf Else sContent = sContent & Space(Indent) & sThisText & vbCrLf End If 'End If Loop Until bStop End Sub |
[ Voor 22% gewijzigd door shades op 28-03-2003 19:53 ]
Pagina: 1