Toon posts:

samsung, goed merk voor tv's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kzou me deze willen aanschaffen=> WS 32 M 66 VS PLANO

dus een 82cm, 100Hz, FLAT, enz...

kvraag me alleen af of dit scherm van goede kwaliteit is, zuiver beeld etc... aangezien dit aanzienelijk goedkoper is als andere schermen met dezelfde specs.

999€ voor dit en 1200-1300€ voor philips, sony, panasonic, enz...

iemand ervaring mee, of al gezien, de nieuwe PLANO schermen?

voor verdere info www.samsung.be

thx!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb een tijd geleden ook gekeken naar TV's,
en toen heb ik ook stilgestaan bij de 28inch variant van de Samsung Plano.

Alleen wat mij opviel:
Het beelt trilde nogal. Dit viel _vooral_ op bij het blauwe OSD, de randen zag je behoorlijk trillen. Ook logo's van zenders waren niet helemaal stabiel.

Op de site van Samsung staat dat het een 100Hz TV is met Digital Scan.
Dit bevestigden ze ook bij Maxwell ( irritante verkopers, lage prijs).

Bij navraag bij It's (irritante verkopers meestal, ik had gelukkig iemand met iets meer kennis) werd er gezegd dat er geen Digital Scan op zit.

Aangezien ik niet geloof dat een beeld met 100Hz en Digital Scan zo kan trillen, heb ik nog gebeld met Samsung ... maar die hielden vol dat het een 100Hz Digital Scan tv was.

Uiteindelijk ben ik toch op m'n eigen afgegaan en heb de Plano niet gekocht.

Dus mijn tip:
Bekijk 'm heel goed, probeer vooral eens de zenders af te gaan en het menu te doorlopen... als het beeld stabiel is:
Kopen!

Voor de rest is het een mooie platte TV voor dat geld.

Samsung 28M66V
Samsung 32M66V

Dat VS in de type-naam is iets raars, dat is alleen terug te vinden bij winkels geloof ik :)

Philips/Aristona met z'n scheve beeldbuizen beviel ook niet, zodoende heb ik nog een antieke kijkdoos hier staan :)

Verwijderd

Op de servicedesk van samsung gewerkt en ik kan me niet herinneren ooit een defecte tv gekregen te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
in de winkel eens checken of het beeld daar ook zo trilt, anders lijkt me dat een zeer mooi koopje..

en voor die prijs heb ik een philips 28inch met alles erop en eraan... misschien dan toch voor philips gaan= betere kwaliteit en zeker digital scan?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 18:41:
in de winkel eens checken of het beeld daar ook zo trilt, anders lijkt me dat een zeer mooi koopje..

en voor die prijs heb ik een philips 28inch met alles erop en eraan... misschien dan toch voor philips gaan= betere kwaliteit en zeker digital scan?
Ik zou heeeeeel goed kijken naar je Philips.

De 28" 100Hz Digital Scan modellen hebben namelijk vaak de vervelende productiefout dat de beeldbuis er scheef in zit.
Moet je maar eens naar kijken, vooral bij van die tekst-tv zenders valt dat op ( TV Gazet hier in Limboland, die zender staat vaak aan bij Maxwell).
Dan zit de tekst linksboven iets dichter bij de rand dan aan de rechter bovenhoek.

En mocht je Philips toch serieus overwegen:
Aristona is _precies_ aan de binnenkant, alleen de behuizing heeft een andere kleur :)

Het gaat vooral om persoonlijke voorkeur.
Twijfel over zo'n "grote" aankoop is niet goed, daarom heb ik geen TV gekocht.
Philips en Samsung waren m'n 2 opties, beide hadden onoverkomelijke fouten m.i. .

[ Voor 13% gewijzigd door Speed24 op 27-03-2003 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
en sony nooit overwogen?
hun trinitron schermen zijn toch veruit de beste?

Verwijderd

Zou ik absoluut 100 euro meer betalen voor een Panasonic de TX-32PL10 die kost bij de meeste witgoedboeren 1099,- Veel beter teeveetje, stiller, strakkere lijnen, helder. Let maar eens op de ondertitiels bij beide toestellen.. Die Panasonic is echt een veeel beter apparaatje..

Samsung is leuk maar voor dat prijsverschil wist ik het wel...

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja, ik vin die ier nie direct in de winkels(belgie)
kun je me een winkel geven in nederland, alleen al om de prijs te checken?

anyway, lijkt me ook een vet tv'ke te zijn.

Verwijderd

Bij Modern kost ie iig 1099.. Modern zit ook in R'dam (komen ze vandaan)

Bij www.modern.nl staat ie niet bij maar dat kost ie wel...( ze hebben altijd 2 krantjes die elkaar overlappen, in 't vorige krantje staat ie nog die nog deze hele week geldig is)

Je kan hem iig wel via www bestellen http://www.kieskeurig.nl/...EA23D83E2C1256BD5004C2764

is die zelfs 1048,-
Je komt uit België, woon je dicht bij de grens ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 22:40 ]

Verwijderd

Ik heb al een halfjaar een samsung breedbeeld tv 100hz en digi scan.

Hij werkt perfect goed beeld en heerlijk rustig.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
Over de phillips tv is inderdaad veel te vinden (type 28pw8506 uit mn hoofd, zie ook site van KIESKEURIG, veel gebruikerservaringen). Met name scheve beeldbuizen. Ook van recente tv's.
Is er dan meer dan een naams-verschil tussen Philips & Aristona, of gebruikt de laatste ook een mindere kwaliteit beeldbuizen (bv)? Weet iemand dit?

Verwijderd

Zeg ook niet dat ie slecht is, sterker nog tis een goede teevee voor dat geld, alleen zou ik toch echt liever 10% meer betalen voor een Panasonic!

Verwijderd

Hmm Samsung , Panasonic , Samsung , Panasonic

Elke dag van de week panasonic zoek es een toko op die ze naast elkaar heeft staan dan zul je het verschil in de stilte van het beeld zeker zien

Grtz

• Klaasje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03-2025

Klaasje

Astra 1.7 DTI 105PK 260NM

ArnieNFW schreef op 27 March 2003 @ 22:41:
Over de phillips tv is inderdaad veel te vinden (type 28pw8506 uit mn hoofd, zie ook site van KIESKEURIG, veel gebruikerservaringen). Met name scheve beeldbuizen. Ook van recente tv's.
Is er dan meer dan een naams-verschil tussen Philips & Aristona, of gebruikt de laatste ook een mindere kwaliteit beeldbuizen (bv)? Weet iemand dit?
Bij mijn weten alleen naamsverschil, de Aristona doet et prima hier

Mycom Fulltower || 431 Watt Enermax || Asus A7M266 || AMD Athlon XP 2100+ || Arctic Super Silent Pro TC || 768MB DDR PC2100 || Pine GF 2 TI || Maxtor 80 & 120 || DVD 16/48 || Plextor 24/10/40A || SBLive 5.1 || DTT2200 || Logitech Cordless || IIyama 19

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 22:31:
Bij Modern kost ie iig 1099.. Modern zit ook in R'dam (komen ze vandaan)

Bij www.modern.nl staat ie niet bij maar dat kost ie wel...( ze hebben altijd 2 krantjes die elkaar overlappen, in 't vorige krantje staat ie nog die nog deze hele week geldig is)

Je kan hem iig wel via www bestellen http://www.kieskeurig.nl/...EA23D83E2C1256BD5004C2764

is die zelfs 1048,-
Je komt uit België, woon je dicht bij de grens ?
ik woon rond Gent, toch een dikke 2u rijden naar rotterdam + het zoeken naar de winkel enz...

nuja, in belgie zal ie ook wel te verkrijgen zijn toch?

ik kan hem bestellen zeg je, maar valt dat te betrouwen via kieskeurig.nl? en leveren ook aan belgie?

Verwijderd

idd, alleen naamverschil...
Naar mijn weten is 't gewoon de zelfde beeldbuis....

• ArnieNFW
  • Laatst online: 22:11
kieskeurig is een soort consumenten-site. Kan je vergelijkingen maken, specs lezen, gebruikerservaringen lezen ed. Kan je ook zien waar íe het goedkoopst is. Dus er valt daar nix te bestellen.

Verwijderd

[b]Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 22:56

ik woon rond Gent, toch een dikke 2u rijden naar rotterdam + het zoeken naar de winkel enz...

nuja, in belgie zal ie ook wel te verkrijgen zijn toch?

ik kan hem bestellen zeg je, maar valt dat te betrouwen via kieskeurig.nl? en leveren ook aan belgie?
Via kieskeurig zal 't wel moeilijk worden denk ik, misschien via Whekamp? Of zit die niet in België?

Verwijderd

Kijk anders eens Bij www.jbl.nl daar staat de 32pl10f voor 1149 maar onlangs stond ie er nog op voor 1089 stuur ff een mailtje en je krijgt hem met gemak voor deze prijs success
Grtz
OJ

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
Poeh, ben ook de afgelopen tijd bezig geweest met het zoeken van een goede TV. Dacht ik eindelijk DE perfecte gevonden te hebben (philips 36pw9527) blijkt dat ding volgens kieskeurig een of wazig flashram probleem te hebben wat maar niet opgelost word. Ga je toch weer van twijfelen..... Loewe dan maar? Kost weer zoveel... Sony? Nahhh ....

Verwijderd

Topicstarter
is loewe echt zoveel beter als de rest? wat is er dan zo goed aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 22:58:
idd, alleen naamverschil...
Naar mijn weten is 't gewoon de zelfde beeldbuis....
Naamverschil. Daarnaast proberen ze Philips mooiere behuizingen mee te geven dan Aristona dus. Dus naast naamverschil stukje design, maar naar mijn mening vaak geen bezwaar om de Aristona te laten liggen.

Verwijderd

samsung is wel goed maar voor tv's zou ik toch philips of sony nemen, jvc komt ook redelijk in de buurt, maar op tv heb ik ooit een keer gezien dat iemand f*cking veel problemen had met samsung en niet alleen hij..

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij de nadelige gevolgen opsommen van een projectie scherm? gelijk lamp vervangen???=>info? vloeistof vervangen???=>info? ik vin er niks over op het net:s
het beeld heeft voor mij geen nadelen, de grote van het scherm maakt veel goed. tis maar de kosten achteraf(na een jaar of maanden) die me parten spelen.. alsk om de zoveel maand een lamp van ettelijke €'s moet vervangen koop ik liever een gewoone tv..

thx

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 00:10

Rejgun

Leven is Bier drinken

Zijn de beeldbuizen niet gewoon van Philips? Zo was het vroeger in ieder geval wel. Wij hebben hier op een slaapkamer ook nog een tv van Samsung staan en het betreft een Philips beeldbuis.

Audi: Vorsprung durch Technik

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:58

SkyStreaker

Move on up!

Vraag ook een testbeeld op, dit HOORT te kunnen en kijk of kleuren en vooral felle kleuren niet in elkander overlopen. Een goede TV laat je een zo goed als mogelijke scheiding tussen de kleuren zien. Waar je ook op moet letten, diagonaal lopen lijnen of daar geen kromming in zit. Hoe minder hoe beter (minder beeldvervorming).

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 21:53:
Zou ik absoluut 100 euro meer betalen voor een Panasonic de TX-32PL10 die kost bij de meeste witgoedboeren 1099,- Veel beter teeveetje, stiller, strakkere lijnen, helder. Let maar eens op de ondertitiels bij beide toestellen.. Die Panasonic is echt een veeel beter apparaatje..

Samsung is leuk maar voor dat prijsverschil wist ik het wel...
Ik was op zoek naar een nieuwe breedbeeld, veel winkels binnengelopen en zo, en vond de beeldkwaliteit van alle Samsungs die ik heb gezien echt belabberd. 100 Herz lijkt-ie niet echt onder controle te hebben. Een voordeel schijnt wel te zijn dat een Samsung niet snel kapotgaat.

Als je dan voor een Panasonic gaat, zou ik de opvolger van de PL10 nemen: de PS10 (wat ik dus heb gedaan ;)) . Deze heeft betere features, een betere prijs-kwaliteitsverhouding en een net iets beter beeld. Op kieskeurig.nl heb ik bij de 28PL10 de verschillen tussen beide types opgesomd. Voor 800 euro vond ik de 28PS10 een buitenkansje! De 32PS10 kost 300-350 euro meer.

Ben benieuwd of de bladen en andere gebruikers er ook zo over te spreken zijn.

Verwijderd

Die lampen zijn A: Niet makkelijk te vervangen en B: best wel per set van 3 en dat hoeft absoluut niet om de paar maanden houd het maar op jaren.

Grtz

Verwijderd

Topicstarter
i c, dan hou ik het maar op een crt tv:)

en waar vindje voor 800€ de 28ps10????
btw, vinden jullie het de moeite om een 32" te nemen ipv een 28", en dat voor meestal een 300€-400€ meer?
of koop ik dan beter een 28" met een klein home cinema setje erbij?
btw, ik zit nie echt ver van men tv, laat me zeggen zo'n 2meter gemiddeld.

thx

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 01:58:
i c, dan hou ik het maar op een crt tv:)

en waar vindje voor 800€ de 28ps10????
btw, vinden jullie het de moeite om een 32" te nemen ipv een 28", en dat voor meestal een 300€-400€ meer?
of koop ik dan beter een 28" met een klein home cinema setje erbij?
btw, ik zit nie echt ver van men tv, laat me zeggen zo'n 2meter gemiddeld.

thx
Bij www.audioworld.nl is-ie voor 800 euro te koop. En dus ook bij iedere duurdere winkel met een laagsteprijsgarantie >:)

Ik zit 2,5 m van het scherm vandaag en vind 28 inch meer dan voldoende, maar dat is heel persoonlijk. Denk er wel aan dat het beeld minder gedetailleerd overkomt bij grotere tv's wanneer je er dichtbij zit. Maar voor sommigen kan 't nooit groot genoeg zijn, hehe.

Trey

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Samsung tv's zien er naar mijn ervaring er pas goed uit als je er 5 meter of verder vanaf staat...

Waarom? Stond in een winkel mooi groot breedbeeld samsung ding, met TMF op, als je van zo'n 50cm het ding bekeek zag je dus gewoon het "TMF" in 3 lijnen staan, met alle 3 verschillende kleuren (beetje moeilijk uit te leggen, zeg maar 3 keer "TMF" achterelkaar")
Een beetje rot vind ik voor die prijs.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bedenk je ook dat in de winkel sommige tv's achter 10 kabelsplitters staan wat niet echt goed is voor de beeldkwaliteit die je dan uiteindelijk krijgt. Dat kan je niet zomaar gaan vergelijken met elkaar.

Mijn ervaring met Samsung over het algemeen is dat het wel waar is voor je geld, dus je betaalt minder en je krijgt ook minder ;)

Vaak ben je dan ook altijd wel tevreden ongeacht welke TV je gaat kopen, want thuis heb je er geen 2 naast elkaar staan om te zien dat er nog betere zijn ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1