Toon posts:

[Win98/XP] Volumelabel veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je de naam (ook wel volumelabel genoemd) van een partitie zonder problemen veranderen?

Nu heten ze allemaal "Lokaal station". Dit wil ik graag veranderen. Kan dit zonder gegevens verlies of dat games en andere programma's op eens niet meer opstarten?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ehm ja, het is maar een naam. als je c:\ verandert in d:\ dan pas zit je in de knoei.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Gebruik dan partition magic _/-\o_ Dat proggie heeft een handige functie die dat allemaal corrigeert >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 18:16:
Gebruik dan partition magic _/-\o_ Dat proggie heeft een handige functie die dat allemaal corrigeert >:)
drivemapper iod

Verwijderd

ja hoor

als je properties doet dan kan je dat toch gewoon veranderen? Heeft niks met driveletters te maken

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:01

mr_petit

opperprutser

eeeh scratch me if i'm wrong,
maar kan je niet gewoon veel simpeler in de verkenner een rechtermuisklik op de drive (partitie)->eigenschappen en dan kan je gelijk in het eerste tabblad de volumenaam wijzigen.

beetje noobvraag hoor!

edit:
net iets te laat

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 27-03-2003 18:21 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nog makkelijker, gewoon de drive aanklikken en op F2 drukken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet wel hoe het ik dat moet doen ;)

Ik wil alleen weten of mijn programma's , gemaakte images , enz wel blijven werken als ik de partitie-naam verander.... :?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 00:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

blackd schreef op 27 March 2003 @ 18:11:
ehm ja, het is maar een naam. als je c:\ verandert in d:\ dan pas zit je in de knoei.
Je mag geen dubbele punt en volgens mij ook geen backslash gebruiken in je labelnaam...Windows meldt dit zelf aan de gebruiker en het zal ook niet worden geaccepteerd.

@Jonathan: Je programma's blijven ook werken, zij kijken niet naar je labelnaam.

[ Voor 11% gewijzigd door DUX op 27-03-2003 18:26 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DUX. schreef op 27 maart 2003 @ 18:25:
Je mag geen dubbele punt en volgens mij ook geen backslash gebruiken in je labelnaam...Windows meldt dit zelf aan de gebruiker en het zal ook niet worden geaccepteerd.

Ik doel op de driveletters 8)7

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

hihi, over dat veranderen van een drive naam hebben jullie gelijk. ik (en onlyme denk ik ook) bedoelde dat als je d: schijf plotseling je e: blijkt te zijn (om wat voor reden dan ook) dat je dan snel alle registry keys en shortcuts kunt wijzigen met drivemapper van partition magic.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 00:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Eh, natuurlijk bedoelde je dat.. <snel, verzin een smoes> Dat wist ik wel ;) . Toch, je hoeft het het nu iig niet meer te proberen...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 18:24:
Ja ik weet wel hoe het ik dat moet doen ;)

Ik wil alleen weten of mijn programma's , gemaakte images , enz wel blijven werken als ik de partitie-naam verander.... :?
je partitienaam wordt in principe alleen maar opgeslagen in je fat. een programma zoals verkenner leest dat iedere keer uit. verder is zo'n naam volstrekt nergens zinnig voor. een image van enkele bestanden terugzetten kijkt niet eens naar de drivenaam. een image van een hele partitie zal de drivenaam veranderen in hoe hij was toen je de partitie aanmaakte.

Verwijderd

DUX. schreef op 27 March 2003 @ 18:28:
Eh, natuurlijk bedoelde je dat.. <snel, verzin een smoes> Dat wist ik wel ;) . Toch, je hoeft het het nu iig niet meer te proberen...
wat nou? blackd zei dat het veranderen van een drivenaam geen probleem is, het veranderen van een driveletter wel. onlyme in ik gingen daar even op door. gewoon even goed lezen...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Het enige probleem wat je kunt krijgen met renamen drive letters.

Je veranderd je active partition drive letter gevolg: systeem start niet meer op. Oplossing opstarten met bootfloppen en je boot.ini aanpassen.

Je veranderd je page file naar een andere schijf en besluit a passant nog even die drive een andere letter te geven. gevolg: Na reboot blijft systeem na inloggen eeuwig hangen. Oplossing formateren en opnieuw beginnen.

Verwijderd

mutsje schreef op 27 March 2003 @ 19:25:
Het enige probleem wat je kunt krijgen met renamen drive letters.

Je veranderd je active partition drive letter gevolg: systeem start niet meer op. Oplossing opstarten met bootfloppen en je boot.ini aanpassen.
of gewoon even met fdisk op active zetten, en alle andere partities niet. met een beetje mazzel wordt die bootable partitie vanzelf de c:
Je veranderd je page file naar een andere schijf en besluit a passant nog even die drive een andere letter te geven. gevolg: Na reboot blijft systeem na inloggen eeuwig hangen. Oplossing formateren en opnieuw beginnen.
of gewoon terugzetten met het norton dos progsel. zeg niet dat dat niet kan, want ik heb dat wel eens ongeveer zo gedaan.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 08:26:
[...]

of gewoon even met fdisk op active zetten, en alle andere partities niet. met een beetje mazzel wordt die bootable partitie vanzelf de c:

[...]

of gewoon terugzetten met het norton dos progsel. zeg niet dat dat niet kan, want ik heb dat wel eens ongeveer zo gedaan.
DOS > NTFS???
Let wel de registry is op zoek naar driveletter X terwijl je die ook al veranderd hebt naar Y...

Verwijderd

Kan niemand hier lezen ofzo???

Iedereen (nou ja bijna) komt allemaal met opmerkingen over drive letters en partitionmagic en fdisk enzo, maar hij wil alleen vragen of hij zijn drive label (lees naam, geen drive letter toewijzing) zonder probleme kan veranderen.

JA dat kan!!!!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ja klopt alleen wij gaan nog even dieper op het onderwerp in :+

Verwijderd

google zal het u leren...
Let wel de registry is op zoek naar driveletter X terwijl je die ook al veranderd hebt naar Y...
daar heb je drivemapper dus voor nodig. die doet dat ook.
Pagina: 1