Ik heb van iemand van de NSA deze puzzel gekregen, en het leek me wel leuk om jullie ook de kans te geven 'm op te lossen
:
Welnu, er zit dus ook een lijstje bij, met de andere vogels die hij tot dan toe heeft gewogen.
barn owl 56
oriole 49
condor 32
osprey 56
egret 67
pelican 63
eider 53
pintail 64
falcon 54
quail 49
finch 58
robin 27
grebe 59
snipe 43
grouse 62
sparrow 41
gull 72
stork 50
hawk 59
tanager 64
heron 42
tern 38
ibis 34
vireo 44
junco 48
warbler 66
loon 28
wren 43
De naam van de vogel waar je het gewicht van moet uitrekenen, is hummingbird. Onmogelijk? Natuurlijk niet! Ik denk dat het de bedoeling is dat je in de lijst een vogel vindt waarvan je het gewicht op één letter na met je huidige informatie kan berekenen. Dan weet je dus wat die ene letter is, en daarmee zoek je weer een vogel waarvan je het gewicht op één letter na kan uitrekenen, etcetera etcetera.
Ik ben inmiddels hard aan 't werk met deze puzzel
Je bent dus een vogelliefhebber, en gaat vogeltjes ringetjes geven, samen met iemand anders, een zekere Codey. Dit zijn echter niet gewone vogels: bij deze vogels wordt het gewicht bepaald door de letters in hun naam. Jullie zijn bijna klaar met het geven van ringetjes, op één vogel na. Helaas is de weegschaal kapot gegaan bij de vorige vogel. Jouw missie: het berekenen van het gewicht van de hummingbird.Being a wildlife enthusiast, Codey couldn't resist an invitation from a local birdwatching society to help with a recent bird banding trip. The scales used to record the weight of each bird, however, must have been designed by a puzzle maker rather than a biologist. Instead of the physical weight of the bird, the reading on the scales represented the weight of the bird's name. Below are the readings for each of the birds banded that day.
Each letter has an associated numerical value and the total of all the letters is the bird's weight. For example, if the letter A, B, C, D, I, K, L and R had the values 15, 3, 22, 7, 20, 12, 19 and 1 respectively, the weight of a BLACKBIRD would be 102 (3+19+15+22+12+3+20+1+7). Unfortunately, the scales broke just before Codey weighed the last bird.
Your puzzle solving mission is to figure out what that last bird--the hummingbird--should have weighed.
Welnu, er zit dus ook een lijstje bij, met de andere vogels die hij tot dan toe heeft gewogen.
barn owl 56
oriole 49
condor 32
osprey 56
egret 67
pelican 63
eider 53
pintail 64
falcon 54
quail 49
finch 58
robin 27
grebe 59
snipe 43
grouse 62
sparrow 41
gull 72
stork 50
hawk 59
tanager 64
heron 42
tern 38
ibis 34
vireo 44
junco 48
warbler 66
loon 28
wren 43
De naam van de vogel waar je het gewicht van moet uitrekenen, is hummingbird. Onmogelijk? Natuurlijk niet! Ik denk dat het de bedoeling is dat je in de lijst een vogel vindt waarvan je het gewicht op één letter na met je huidige informatie kan berekenen. Dan weet je dus wat die ene letter is, en daarmee zoek je weer een vogel waarvan je het gewicht op één letter na kan uitrekenen, etcetera etcetera.
Ik ben inmiddels hard aan 't werk met deze puzzel
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 17:43 ]