Toon posts:

wtf is dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom wordt ik omlaag gemod, mag ik niet eens meer een beetje cinysch zijn?
hoe kan ik zien wie mij gemod heeft, als dat niet mogenlijk is, dan is hier een dringend verzoek om dat er toch in te programmeren, ik weet dat dat helemaal niet zo moeilijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
en over welke reactie hebben we het dan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maakt niet uit, ik wil weten wie me omlaag mod, kan ik hem persoonlijk mailtje sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:33
vast deze reactie of deze

En wat mij betreft zijn die reacties volledig terecht op 0 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Is dat nou allemaal echt zo belangrijk dan? Dat je een keer omlaag wordt gemod ofzo :?
Of snap ik er nu geen kloot van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 17:37:
ik wil weten wie me omlaag mod, kan ik hem persoonlijk mailtje sturen

ik denk dat die feature er juist daarom niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je posts zijn nu niet bepaald hoogdravend, maar dit is geen troll en dit geen flamebait, dus daar heb ik maar een puntje bijgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey, dank je.
maar echt, ik vind dat je best wel mag weten wie wat aan het modden is. veel andere sites laten het nl. gewoon wel zien wie je beoordeeld. en ik weet niet hoe lang parse (is dat de ontwikkelaar) er over nagedacht heeft om het er in te zetten maar of ze ook aan zulke kleine details denken, dan zouden er wel meer privacy restricties zijn. en begin nou niet te zeuren over tweakers.net philosophie dat ze juiist de moderatie anoniem willen hebben en dat dat 1 van de sterke punten van t.net is, want dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
parse is enkel de ontwikkelaar van de forumsoftware, niet van de t.net frontpage.
en begin nou niet te zeuren over tweakers.net philosophie dat ze juiist de moderatie anoniem willen hebben en dat dat 1 van de sterke punten van t.net is, want dat is het niet.
Waarom niet?
Ik zit niet zo heel veel op de frontpage, maar ik zie de toegevoegde waarde hier niet zo van...

[ Voor 65% gewijzigd door blackd op 27-03-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat je hier ook wel vrij gezet binnen komt vallen. Niks tegen jou (kvind deze reactie eigenlijk best grappig, heb er ook een puntje bij gedaan :)), maar als je hier met diverse argumenten en onderbouwingen en links binnen komt wandelen, zullen de mensen hier eerder geneigd zijn je een puntje erbij te geven. (ik in ieder geval wel)

Verder vind ik de andere reactie op 0 wel aardig staan. heel misschien op 1.

Ook ben je vrij snel met je reactie posten. Er zijn veel mensen die in het begin scheef modden, maar dat wordt later door de meer ervaren tweakers wel weer recht getrokken. dus laat er een (halve) dag overheen gaan, en post je (klachten) berichtjes dan pas, dan kan er ook nog genoeg aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 20:07

botoo

💀 too old to die young

Wmb is je eerste reactie niet meer dan een 1'tje waard,
en de tweede . . .
zouden er ook toepassingen zijn voor de tweaker voor die chips? zou een mooie stoffilter worden voor m'n waterkoelsysteem met z'n kleine porien denk ik, meer niet.

[edit]WTF overbodig? stoffilters zijn erg belangijk hoor, wie heeft mij omlaag gemod, waarom kan ik dat niet zien? dit komt in moddereter
. . . mag imo op de 0 (volstrekt) overbodig, stoffilters mogen dan best wel belangrijk zijn, in dit kader hebben we het niet over stoffilters, zodat je reactie tamelijk neerbuigend overkomt.
Door je edit maak je je reactie echt niet waardevoller, commentaar op de FP m.b.t. de moderatie word nu eenmaal als 'not done' gezien, en het feit dat je de weg naar TMF prima weet te vinden maakt die edit extra overbodig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

GAAP!!! :)

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dit komt in moddereter
Hoe oud ben je....

Ik haal mijn grote oom er bij, die zit bij het leger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020

Je hoeft niet te reageren hoor ;)

Om terug te komen op het verhaal. Parse is zoals blackd ook al schreef, de ontwikkelaar van de forumsoftware. Femme heeft de code voor de frontpage zelf geschreven en heeft daarbij (blijkbaar) de beslissing gemaakt om de daarbij de moderaties anoniem te houden.
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 19:02:
en begin nou niet te zeuren over tweakers.net philosophie dat ze juiist de moderatie anoniem willen hebben en dat dat 1 van de sterke punten van t.net is, want dat is het niet.
Geen idee of dat een van de sterke punten is. Punt is wel dat ervoor gekozen is, en dat dat het systeem is waar we mee werken. Het sterke punt van het systeem is (althans, dat zou het moeten zijn :P) dat de grote deler ervoor zorgt dat je een middeling krijgt van de beoordelingen :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk beide posts graag op nul zie staan, daar horen ze wat mij betreft thuis.

Hoewel ze humoristisch zijn (persoonlijk) voegen ze niets toe aan de discussie en is zeker de stoffilter opmerking een beetje erg offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik vind het terecht dat Femme die modders anoniem houdt, anders zou je altijd kunnen zien wie je een -1 geeft.. dat is niet echt leuk dan wordt het binnen de kortste keren grote ruzie hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nou ik ben het helemaal eens met het feit dat het anoniem blijft. Er zijn mensen die gewoonweg geen kritiek kunnen verdragen. Heel veel posts zijn betrekkenlijk to zeer nutteloos en die krijgen terecht een lage waardering.
Zolang er mensen zijn die maar al te graag ruzie willen schoppen vanwege een lage aantal modpunten dan is het niet handig als er bekend is wie wat gemodereerd heeft.
Je moet niet al te veel waarde hechten aan het aantal punten die je krijgt. En als je naar jou idee teveel laag gemodereerd wordt, dan moet je jezelf gaan afvragen of jouw posts wel enig niveau hebben.
Ik heb jouw posts niet gelezen, dus ik kan er niet over oordelen.
Maargoed weer een leuk betoogje van mij ;)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je voor, meneer 'denkt' een grapje te hebben en ik ben vandaag serieus.
Wel, als in de kroeg een grap niet aanslaat neem je je verlies.

En ik heb geen zin om elke dag tig meeltjes te krijgen die een mislukte grap uitleggen.

Over enkele jaren zullen zelfs de meest fanatieke 'grapjassen' wel inzien dat 'serieus' zijn ook moet gebeuren.

/me voegt toe dat Mikado absoluut geen dooie lul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar waarom is alleen het modereren anoniem, en gewone reacties niet? wel a maar geen b. dus die theorie klopt niet echt. En ik ken wel sites waar je de moderators gewoon kan bekijken, en dat zorgt helemaal nit voor problemen. het zorgt eerder voor meer eerlijkheid, want dan kan beter in de gaten worden gehouden op wangedrag van bepaalde moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je anoniem reageren? Iedereen wil toch 15 min of fame?

En hier kan iedereen modereren, dus is je eindscore het gewogen gemiddelde van een behoorlijke hoeveelheid mensen, niet echt nodig om de individuele moderatie te zien/noemen, nog los van het feit dat iedere negatieve moderatie op een mailtje komt te staan.
Anoniem modereren werkt dankzij de kracht van de grote getallen en gaat 90% van de tijd goed: de LM is er voor de overige 9% en de 1 procent die overblijft is voor een PM (if ever) of voor TMF. Maar ik meen dat juist de PM anoniem wil blijven want voor zoiets triviaals als een -1 of +1 een mailtje krijgen of andere ruzie, dat is het gewoon niet waard.
De echte modexperts zouden via de PM wel inzage krijgen in individuele moderaties zodat de echte ratten eruit gevist kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich is dat een logische redenatie, maar het komt er op neer dat er geen enkele controle is. net zoiets als het voor vanzelfsprekend te noemen dat mensen je site zo nu en dan defacen en het gewoon maar laten. of winkeldiefstal toelaten.

hmmmmm.....

ik herrinner me opeens iets als METAMOD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Aan een overkoepelend controle-orgaan wordt gewerkt in de vorm van de PowerMod. Deze zal overigens niet anoniem werken :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22

mvds

Totally awesome!

En worden die PM's gekozen uit de huidge groep mods die op de FP aktief zijn? Of worden daar nieuwe mensen voor aangetrokken? (nee, dit is geen sollicitatie van mijn kant, daar heb ik geen tijd voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Nou, je zit bij de selectie met een licht probleem. In princiepe kunnen mensen wel veel modden op de frontpage, maar dat maakt ze niet noodzakelijk een goede kandidaat voor de PM. Dit komt doordat er enige communicatieve vaardigheden van je verwacht worden als PM zijnde. Je moet je PowerModeratie immers verklaren (kunnen).

Dat zorgt voor een soort van patstelling voor de mensen die bijna nooit in TMF reageren. In TMF hoor je namelijk de discussie te zien over de moderatie, en blijkt vanzelf of iemand inzicht heeft in de moderatie. Reageert iemand niet in TMF, dan is het vrij lastig om momenteel te controleren of iemand wel op een wenselijke manier mod (als de persoon veel mod), en of die persoon ook over de gewenste communicatieve vaardigheden beschikt (veel modden beperkt over het algemeen de hoeveelheid van reageren, althans zo lijkt het).

Dat zou betekenen dat ik in eigenlijk gebonden ben aan personen die ook in TMF aanwezig zijn, maar dat zou mijn inziens verkeerd zijn tegenover mensen die wel over beide hiervoor genoemde eigenschappen beschikken, maar gewoonweg weinig/niet in TMF reageren. Dan kun je een persoon wel aanstellen in de PM functie, alleen in hoeverre je iemand kunt verplichten om te gaan reageren is dan de vraag. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, Powermod word zichtbaar, maar normale mod moet gewoon blijven, het enige werkende metamod systeem wat ik gezien dat beter is (denk ik) is het slashdot metamod systeem.

Dit is wel veel intensiever en vraag veel metamoderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 09-10 11:51
In principe is het modsysteem er zodat mensen die geen loze reacties willen zien die ook niet te zien krijgen. (iedereen kan modden, niet zoals op het forum) Als veel mensen jou reactie loos vinden dan wordt ie omlaag gemod. Soms gaat dat een beetje mis omdat meerdere em tegelijk modden. Vaak komt er dan na een tijdje wel zo'n tmf-er lang, die het wat bijwerkt. Loopt het zelfs op termein nog de spuigaten uit dan meld je het ff.

Blijft er nog over posts die grappig bedoelt zijn. Dit hangt puur van degenen die modereren af. Misschien snappen zij je grap wel niet. Of misschien vinden ze je grap over het randje, terwijl jij dat niet vind. Da's dan jammer.

Niet anoniem modereren heeft m.i. totaal geen nut. Als mensen veel omlaag modden waar het niet terecht is dan krijgen ze vanzelf een te hoog penalty ratio om nog te kunnen modden.

Wat jou geval betreft, het is volgens mij zeker niet het geval dat mensen je postings omlaag modden om jou persoon. Dat geloof ik zeker niet.
Volgens mij is het onzin om die mensen te mailen. Volgende keer gewoon topicje hier openen als jou post te laag staat, gewoon met linkje naar posting en een kleine toelichting. (zoals deze bijvoorbeeld. ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door Jesse op 28-03-2003 15:11 ]

Pagina: 1