[EL] LED's branden door op tobo

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zojuist heb ik LED's ontvangen van een IA. Dus ik wilde ff mn toetsenbord modden. Dus ik had het Numlock-ledje (standaard groen) vervangen door een blauw ledje, en het scroll-lock ledje vervangen door een rode. Ik testte het toetstenbord heel even op een oudere computer, alles werkte, dus ik sloot em aan op mn nieuwe pc.

PC start op enzo, alleen hoor ik wat gesis uit het toetsenbord, en later ook rook ;(
Dus ik alles uitgezet, en tobo weer opengeschroeft: beide ledjes waren gesmolten (vooral de rode) :{

Ik vind het nogal vreemd om 2 redenen:
1: Het blauwe ledje heeft meer spanning nodig dan de originele groene (neem ik aan).
2: Een paar maanden geleden had ik het capslock-ledje al vervangen door een oranje, en daar werkte alles perfect mee (nu nog steeds)

Ik vind dit behoorlijk vaag, hoe kan zoiets nou?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Weet je zeker dat je bij het solderen geen bruggen hebt gemaakt?
Ook gelet op dubbelzijdige PCB's?
Scan je tobo printje eens in

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 08:22

AcouSE

Swedish Chef

Ietswat onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk is dat de oude leds van interne weerstanden voorzien waren.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hm ik heb wel wat ontdekt: ik heb het tobo nog eens aangesloten, maar het blauwe ledje werkt nu gewoon... ik denk dat die blauwe net ff tijdelijk iets te veel stroom kreeg omdat dat rode ledje dood ging. Dat die rode smolt is vrij logisch, omdat die waarschijnijk dan te veel stroom kreeg...

Tja, dan maar gewoon 2 blauwe erin :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat voor toetsenbord heb je?
Op mijn oude toetsenbord zaten op dat printje geen weerstanden, maar de ledjes waren gewone leds, zonder interne weerstand. Die deden het goed (3mm groen vervangen door 5mm groen, oranje en rood)

Hoe het er in een Logitech Internet Navigator er uit ziet ga ik over een paar minuten bekijken, maar ik denk dat het gewone leds zullen zijn.

-edit-
Heldere 3mm leds, met wat electronica er omheen, verder niet gekeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Resistor op 27-03-2003 19:11 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?