Op tweakers zeer veel te vinden over lilo, maar kon geen oplossing vinden wat aansloot op mijn probleem.
Ik zit in de volgende situatie:
HD's:
[pri/master] LINUX Debian hda1(boot),hda2(/),hda3(swap)
[pri/secund] Win2k hdb1(?) [ntfs],hdb2(?) [fat32]
Nu wil ik de win2k in mijn lilo menuutje krijgen en dat lukt me ook wel, alleen als ik windows selecteer:
Loading Windows..... (en verder gebeurd er nix).
mijn lilo.conf:
Het ziet er idd erg kaal uit de rest heb ik niet afgebeeld maar dat is standaard. Dit zijn dus de regels die ik een beetje heb aangepast.
Dit heb ik overgenomen van wat ik gelezen heb op tweakers.
Ik zou jullie willen vragen of jullie een link weten naar een goede HOWTO over lilo en ntfs. Of dat jullie me misschien een stukkie verder kunnen helpen aan de hand van de bovenstaande code.
Ik heb diverse opties geprobeerd maar kan de 2de schijf niet opstarten, het zijn 2 losse hd's.
Of iets anders aan te raden i.p.v. LILO??? Grub, etc???
Ik zit in de volgende situatie:
HD's:
[pri/master] LINUX Debian hda1(boot),hda2(/),hda3(swap)
[pri/secund] Win2k hdb1(?) [ntfs],hdb2(?) [fat32]
Nu wil ik de win2k in mijn lilo menuutje krijgen en dat lukt me ook wel, alleen als ik windows selecteer:
Loading Windows..... (en verder gebeurd er nix).
mijn lilo.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| default=Linux image=/vmlinuz label=Linux read-only other=/dev/hdb1 label=Windows |
Het ziet er idd erg kaal uit de rest heb ik niet afgebeeld maar dat is standaard. Dit zijn dus de regels die ik een beetje heb aangepast.
Dit heb ik overgenomen van wat ik gelezen heb op tweakers.
Ik zou jullie willen vragen of jullie een link weten naar een goede HOWTO over lilo en ntfs. Of dat jullie me misschien een stukkie verder kunnen helpen aan de hand van de bovenstaande code.
Ik heb diverse opties geprobeerd maar kan de 2de schijf niet opstarten, het zijn 2 losse hd's.
Of iets anders aan te raden i.p.v. LILO??? Grub, etc???