Toon posts:

[WIN] ik kan geen enkele versie van Windows meer instaleren

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Toen mijn pc (AMD 900Mhz, 12Gb, 320 MB RAM, windows XP pro) erg langzaam werd heb ik besloten om deze opnieuw te installeren. Ik doe dit echter wel vaker en altijd zonder probleem, tot voorkort. 8)7

Als ik nu windows XPpro probeer te installeren krijg ik na het kopieren van de bestanden (dus in het begin van het grafische gedeelte) de volgende foutmelding.

One of the components that windows needs to continue setup could not be installed.
The parameter is incorrect

:( en onder de details staan de volgende berichten :(

Error Installation failed D:\I386\asms. error message the parameter is incorrect

Ik heb ook geprobeert om WIN98 se te instaleren maar wanneer ik dit probeer geeft de computer im MSDOS al aan dat de installatie bestanden niet gevonden zijn en dat de installatie is afgebroken. Zelfs windows 2000 proffesional en NT server krijg ik niet meer op mijn computer geinstalleerd. Ik heb ook al de nodige hardware matige problemen uitgesloten zoals:
*een defecte hardeschijf (heb ik al verwisseld)
*een defecte cd-romspeler (heb ik ook al verwisseld)
*beschadigde installatie cdrom (meerdere cd-roms gebruikt)

Ik weet zelf redelijk veel van computers af maar zoiets heb ik nog nog gezien.
Ik hoop dat iemand met dit probleem bekend is want anders zal ik toch echt een hele nieuwe computer moeten aanschaffen. (ik kan de oorzaak van het probleem niet lokalizeren. |:(

thanks,,

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
die asms error ligt aan het verkeerd branden van je cdrom, kijk maar eens in de wos faq (evt in de oude faq)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft voorheen nooit geen probleem gegeven, heeft Micro$oft hier dan een beveiliging voor gemaakt?

• tweak_dude
  • Laatst online: 19:02
Is je schijf misschien kapot ofzo, bad sectors oid :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb de schijf in een andere computer gecontroleerd en kon geen fouten vinden.
Ik heb de schijf met Norton disk-doctor gecontroleert, ik ga ervanuit dat dit voldoende is, ik heb ook al een andere schijf geprobeert maar tevergeefs

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Wat je dus nog niet hebt geprobeerd is je RAM geheugen testen?
Kapot geheugen lijkt me een mogelijkheid die je zeker niet mag uitsluiten!
Zoek ff naar het proggie Memtest en laat de resultaten weten!

Edit: www.memtest86.com

[ Voor 7% gewijzigd door I Am Weasel op 27-03-2003 17:28 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 09:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het lijkt me dat je cd brak is geworden?!

Hij heeft et toch over een bestand op de D-SCHIJF....aangzien jij maar een harde schijf hebt lijkf D me jouw cd-rom :)

[ Voor 61% gewijzigd door Michael Knight op 27-03-2003 17:29 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 14:55

Ryceck

Constants and Variables

Heb je ook al gekeken of dit niet eventueel aan je geheugen kan liggen...
klinkt misschien wat vergezocht maar is wel de moeite waard om ff na te lopen :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 07:09
Hallo,

ik denk dat ofwel je mobo of je geheugen deraan zijn

Maar probeer eerst eens je geheugen te vervangen

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 17:20:
Dit heeft voorheen nooit geen probleem gegeven, heeft Micro$oft hier dan een beveiliging voor gemaakt?

nooit geen probleem? das een beetje dubbel 8)7
maar micro$oft ken ik niet, helaas.

maargoed, kopieer eens wat cd's naar je harde schijf, probeer een andere cdrom speler of cd etc etc.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 17:20:
Vastlopers tijdens de installatie duiden vaak op hardware problemen zoals: defect moederbord, brak geheugen, pci kaart die rot is.
Haal alles uit je systeem, zet er 1 reepje RAM in en begin met memtest86. Als dat al fouten geeft is je geheugen rot. Gaat het goed dan kun je beginnen met afstrepen door steeds weer wat componenten terug te zetten.

En schrijf MS voortaan normaal.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Werkt Memtest gewoon via windows? dan kan ik namelijk even een strip uit een computer halen die nog wel werkt en getest is? Ik ga even dit proggie zoeken en uitvoeren, ik laat de uitslag zo weten

• blackd
  • Niet online
nee memtest86 is een standalone programma dat vanaf floppy draait.

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:42
Probeer eens je pc van de stroom af te halen en het bios batterijtje eruit te halen, kwartiertje laten liggen en dan er weer in.

Het schijnt WinXP een stukje info wegschrijft naar je BIOS waardoor opnieuw installeren vaak niet goed gaat (zelf nog geen last van gehad).

Verwijderd

snoopy schreef op 27 maart 2003 @ 17:52:
Probeer eens je pc van de stroom af te halen en het bios batterijtje eruit te halen, kwartiertje laten liggen en dan er weer in.

Het schijnt WinXP een stukje info wegschrijft naar je BIOS waardoor opnieuw installeren vaak niet goed gaat (zelf nog geen last van gehad).
dit lijkt me heel sterk en zware bullshit... IS het niet zo dat je bios rom geheugen is en heel moeilijk aan te passen is? nou ja tenzij met een flash progie?

• Expander
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 17:25:
Nee ik heb de schijf in een andere computer gecontroleerd en kon geen fouten vinden.
Ik heb de schijf met Norton disk-doctor gecontroleert, ik ga ervanuit dat dit voldoende is, ik heb ook al een andere schijf geprobeert maar tevergeefs
Dan ligt het aan de hardware die de schijf uitleest. Misschien een brakke cd-rom speler of een gare kabel ertussen.

edit: Hmm, posten gaat hier ook snel.. Het kan idd ook aan de rest van je pc liggen..

[ Voor 9% gewijzigd door Expander op 27-03-2003 18:02 ]

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al de bios geupgrade (flash) met de nieuwste versie die ik kon vinden het is een k7m van asus

De geheugen test zijn nog steeds bezig
weet iemand hoe lang dit normaal duurt want hij staat nu al zeker een half uur aan

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 18:59 ]

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

probeer het eens met een andere
-video kaart
-ide kabel

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 18:52:
De geheugen test zijn nog steeds bezig
weet iemand hoe lang dit normaal duurt want hij staat nu al zeker een half uur aan

kijk eens op de site van memtest86, daar staat uitleg over het programma en kan je zien hoe lang het duurt.

Pagina: 1