Toon posts:

Website + DB, ASP goede keuze? *

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien er onder de mensen hier een aantal zitten die de betekenis van het woord "help" niet kennen of willen kennen, probeer ik mijn vraag maar eens anders te formuleren. :X

Ik heb een DB in MS ACCESS van zo'n 300 personen.
Daarin wordt o.a. vermeld het volgende: naam, titel, locatie (land), tel, mob, fax, email. Bij iedere persoon hoort een pasfoto.

Nu wil ik in een intranet een aantal pagina's maken, per land, waarin de gegevens uit de DB gehaald worden.
Dat is het 1e punt en hier ook mijn 1e vraag: kan ik dat doen met ASP ?

De afzonderlijke "land" pagina's moeten beheerd worden door 1 persoon uit dat land, kan ik dat ook met ASP voor elkaar krijgen ?

Volgende structuur heb ik dan een beetje in m'n hoofd zitten:
SQL server met daarin de ACCESS DB ----> landpage waar de desbetreffende DB gegevens op gepublished worden met daarop een link -----> link klikken ----> inloggen (login ID moet ook ergens uit een DB gehaald worden dan) ------>modify page waarop een persoon toegevoegd of afgehaald of gegevens gewijzid kunnen worden met een "submit" link -------> na submit moet er een bevestiging komen, moet de landpage aangepast zijn en de gegevens in de DB aangepast.

Ben ik zo op de goeie weg ?

Verder, welke dingen moet ik verder hebben draaien ? welke software kan ik het beste gebruiken (liefste GEEN freeware). Is ASP hiervoor wel de juiste keuze ?

Alvast bedankt

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

...kan ik dat ook met ASP voor elkaar krijgen ?
Ja dit kan je met ASP en elke andere taal wel doen.
Als software moet je IIS geinstalleerd hebben.
Tutorials
ASP-Tutorial
ADO-Tutorial
Aangezien er onder de mensen hier een aantal zitten die de betekenis van het woord "help" niet kennen of willen kennen, probeer ik mijn vraag maar eens anders te formuleren.
Als je hiermee op je vorige posting "Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen ?" doelt, dan is het enige wat ik je wil vragen of je zelf soms niet in staat bent jezelf op weg te helpen?

[ Voor 42% gewijzigd door DeverauX op 27-03-2003 17:09 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Aangezien er onder de mensen hier een aantal zitten die de betekenis van het woord "help" niet kennen of willen kennen, probeer ik mijn vraag maar eens anders te formuleren
Kritiek op het modbeleid kan je kwijt in LA, of je kan de moderator mailen als je het niet eens bent met een slotje. Kritiek op een slotje in een ander topic spuien levert je alleen maar nog meer negatieve reacties op.. :)
:?Met ASP kan je het maken ja. Of jij het kan maken (lees: voldoende kennis in huis in het begin) durf ik te betwijfelen.. :) Ik zou eerst beginnen met de eenvoudige respons.write oefeningen.
SQL server met daarin de ACCESS DB ---->
Mag jij me voordoen hoe je dat voor elkaar krijgt.. :+
De afzonderlijke "land" pagina's moeten beheerd worden door 1 persoon uit dat land, kan ik dat ook met ASP voor elkaar krijgen ?
Zie antwoord boven.
er zijn imho genoeg structuren (lees: iedere website met een toevoeg / bewerkingsknop) als voorbeeld. Waarom kijk je hier anders niet even?
Verder, welke dingen moet ik verder hebben draaien
Wat heb je er voor nodig? Je zegt het zelf al eik.. Access / SQL Server (hoewel SQL server way overkill is, voor dit geval imho), een webserver, en evt de ASP-module (als je geen IIS draait)
liefste GEEN freeware
Wat is hier het nut van? Wil je liever betalen voor een waardeloos product, dan gratis een goed pakket voor jouw situatie krijgen?

[ Voor 77% gewijzigd door gorgi_19 op 27-03-2003 17:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
Ja je kan een intranet maken met ASP. Ook kan je 1 persoon uit een land een eigen stukje laten beheren. Het is puur hoe jij het ontwerpt.

SQL server met daarin access db? Je bedoeld dat je op de SQL server dezelfde structuur hebt als je access database?

Je zou eventueel aan een gebruiker ook een land kunnen koppelen. Dus dat je weet van een gebruiker welk land hij moet hebben. Dat scheelt de gebruiker weer een keer klikken (gebruiksvriendelijker).

Opzich ben je al goed op weg inderdaad.

Software die je nodig hebt:

IIS
Windows
Access of SQL server

Voor de rest zal je niet rare componenten nodig hebben als ik dit zo lees.

Succes er verder mee!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de input guys...ik weet nu een beetje hoe ik het ga aanpakken.
Wat betreft dat liever geen freeware : willen ze op m'n stageplek hiero liever niet, sja kan ik verder niks aan doen of ompraten.
ASP heb ik voor het laatst 3 jaar geleden gebruikt, kennis zit een beetje weggepropt...ga het weer een beetje ophalen in de nachtelijke uurtjes...ik laat wel weer van me horen als ik wat verder gevorderd ben .... nogmaals bedankt...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 16:52:
Aangezien er onder de mensen hier een aantal zitten die de betekenis van het woord "help" niet kennen of willen kennen, probeer ik mijn vraag maar eens anders te formuleren. :X

En aangezien er onder de mensen hier een aantal zitten die de betekenis van sticky topics en FAQs niet kennen of willen kennen, probeer ik hen daarop te wijzen door slotjes te zetten op topics die totaal niet aan de reglementen voldoen

verder schijn je nog steeds niet te begrijpen wat een "duidelijke topictitel" precies inhoudt :{

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 27-03-2003 17:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

gorgi_19 schreef op 27 maart 2003 @ 17:02:
[...]

Mag jij me voordoen hoe je dat voor elkaar krijgt.. :+
Uit de BOL:

SQL:
1
2
3
4
5
EXEC sp_addlinkedserver 
    @server = 'SEATTLE Mktg', 
    @provider = 'Microsoft.Jet.OLEDB.4.0', 
    @srvproduct = 'OLE DB Provider for Jet',
    @datasrc = 'C:\MSOffice\Access\Samples\Northwind.mdb'

:+

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk niet duidelijk genoeg qua inhoud op jouw gebasseerde optiek .oisyn.
Toch wel duidelijk genoeg qua inhoud als ik de antwoorden bekijk die ik erop krijg...dus sja tis maar hoe je het wil bekijken....

Een volgende keer (wanneer ik zeker weet wat ik wil gebruiken) zal ik er wel [ASP] of iets dergelijks in de topic titel zitten, maar ja de titel geeft al aan dat ik daar nog niet zeker over was...

Bovendien, als het een FAQ betrof, dan zou je me daar ook een doorverwijzing van kunnen laten zien. Dan zou het betekenen dat ik bepaalde info niet gevonden heb, of niet goed genoeg gezocht heb. In ieder geval help je iemand dan. De manier van locken zonder uitleg is 1. niet erg gepast en 2. niet erg behulpzaam.

Verder is het niet zo noodzakelijk om over de regeltjes, jouw manier van helpen of over deze topic verder te gaan, daar ik mijn info binnen heb...ik ga snel weer verder...

Het ga je goed...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 16:52:
Ik heb een DB in MS ACCESS van zo'n 300 personen.
Daarin wordt o.a. vermeld het volgende: naam, titel, locatie (land), tel, mob, fax, email. Bij iedere persoon hoort een pasfoto.

Nu wil ik in een intranet een aantal pagina's maken, per land, waarin de gegevens uit de DB gehaald worden.

1-2-3 Waarom zou dat NIET met ASP kunnen? ASP is een programmeertaal gemaakt voor webaplicaties? Met welk idee kom je erbij dat een taal voor webaplicaties niet met een database zou kunnen communiceren? Dat zou het nogal kreupel maken imho :)
Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig hoe je op dat idee kwam. :)
landpage waar de desbetreffende DB gegevens op gepublished worden met daarop een link -----> link klikken ----> inloggen (login ID moet ook ergens uit een DB gehaald worden dan) ------>modify page waarop een persoon toegevoegd of afgehaald of gegevens gewijzid kunnen worden met een "submit" link -------> na submit moet er een bevestiging komen, moet de landpage aangepast zijn en de gegevens in de DB aangepast.

Weten wij toch niet? Dat ligt maar volledig aan hoe opdrachtgever wil dat het functioneel in elkaar komt te zitten. Het verhaaltje wat je hier houdt is functioneel, niet technisch :)
Verder, welke dingen moet ik verder hebben draaien ? welke software kan ik het beste gebruiken (liefste GEEN freeware). Is ASP hiervoor wel de juiste keuze ?

Alvast bedankt
Componenten die je nodig hebt bij de implementatie van je keuze? Hoe kunnen wij dat weten als we nog niets hebben gezien over je implementatie :)

Zou je het allemaal eerst wat technischer kunnen maken ipv zo functioneel? Hier kunnen we echt niets mee. :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 17:46:
Waarschijnlijk niet duidelijk genoeg qua inhoud op jouw gebasseerde optiek .oisyn.
Toch wel duidelijk genoeg qua inhoud als ik de antwoorden bekijk die ik erop krijg...dus sja tis maar hoe je het wil bekijken....

uhm, de topictitel bepaald niet of mensen het al dan niet snappen, het bepaalt slechts of je van tevoren (zonder eerst de thread te openen) de inhoud ervan kan inschatten. Dat was met jouw titel totaal niet het geval. Als je wilt weten waarom dat zo belangrijk is verwijs ik je naar de tig niveau-discussie-topics
Een volgende keer (wanneer ik zeker weet wat ik wil gebruiken) zal ik er wel [ASP] of iets dergelijks in de topic titel zitten, maar ja de titel geeft al aan dat ik daar nog niet zeker over was...
daar gaat het niet om, het gaat erom dat je een duidelijke topictitel maakt, en idd een taal toevoegd daar waar nodig. Die taal was dus bij jouw topic niet van belang, maar duidelijk was de titel ook niet. Er staat duidelijk in de quickstart dat niemand wat heeft aan dingen als "help! ik kom er niet meer uit!" of iets in die trand
In ieder geval help je iemand dan.
Nee JIJ helpt mensen? Alle threads waarin jij gereageerd hebt zijn van jezelf!
Verder is het niet zo noodzakelijk om over de regeltjes, jouw manier van helpen of over deze topic verder te gaan, daar ik mijn info binnen heb...ik ga snel weer verder...
ja, als je zo over GoT denkt, dus als quick fix voor al je problemen, dan heb je het overduidelijk verkeerd begrepen en ben je wat mij betreft verder ook niet welkom

prettige dag verder

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 17:46:
We bekijken het op de manier zoals veel reguliere user het hier willen zien, altans dat proberen we.
[ASP] oid is niet zo boeiend, wat wel boeiend is, is dat het een probleem duidelijk omschrijft. Dus niet dingen als "HELP!!11" of "Wat moet ik doen", maar "ASP een juiste keuze voor kleine website?" Dan weet iedereen welk topic hij/zij opent bij het klikken op de link
Bovendien, als het een FAQ betrof, dan zou je me daar ook een doorverwijzing van kunnen laten zien. Dan zou het betekenen dat ik bepaalde info niet gevonden heb, of niet goed genoeg gezocht heb. In ieder geval help je iemand dan. De manier van locken zonder uitleg is 1. niet erg gepast en 2. niet erg behulpzaam.
Welke uitleg heb je niet kunnen vinden in de FAQ? Jouw topic voldeed bovenal niet aan de grootste stelregel: Er moet blijken dat er moeite gedaan is.

Waarom eisen wij dat? We zitten met een hoop mensen hier. Veel regulars van hier willen mensen graag helpen, maar die mensen moeten wel geholpen willen holpen en bereid zijn om er van te leren.
We leren mensen dus vissen, ipv ze de vis te geven :)
Topics die die insteek niet hebben gaan gewoon dicht.

Het ga je goed...
Ik denk dat dat wel belangrijk is, maar dan buiten dit topic. Je schijnt ze namelijk anders te interpeteren dan ons, maak ik oa op uit je topichistory. Je komt voor een snelle fix en leert er erg weinig van.

Tevens vind ik het ook sterk als je hier een antwoord hebt kunnen vinden welke je als bron kunt vermelden in je onderzoek.

Dit topic voldoet er trouwens ook niet aan, vooral blijkens je bovenstaande reply. Sorry, maar ik heb echt geen zin in mensen met zo'n instelling hier. Ga zelf moeite doen, we zijn geen helpdesk hier, welt dan op in mijn hoofd.

[ Voor 5% gewijzigd door Glimi op 27-03-2003 18:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.