Toon posts:

win98 installeert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Ik zit met een grande problemo!
Ik krijg windows 98 niet meer geinstalleerd. Ik denk dat dat mijn cd kapot is want hij zegt bij 28% dat hij een bepaalde .CAB niet kan installeren, overslaan of OK helpt niet. Annuleren stopt de installatie uiteraard :(

Ik naar de buurman, win98 cd lenen. Probleem is deze cd niet bootable is ofzo
Ook een windows opstart disk helpt niet

Ik heb ingesteld eerste boot device is de cd-rom
Nu is het zo dat ik bij mijn eigen windows dus een schermpje krijg 1 setup runnen van cd, pc opstarten met/ zonder cd rom ondersteuning

Bij de cd van me buurman krijg ik dit niet. Is dit een totaal andere windows ofzo?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij de cd van me buurman krijg ik dit niet. Is dit een totaal andere windows ofzo?
Euh, geen id :?

Maarre, waarom lukt een bootdisk niet?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
nou als ik de bootdisk gebruik met cdrom ondersteuning en ik doe cd win98 dan opent ie deze directory niet eens
en gewoon setup intikken start ook niet

doe ik het bij me eigen cd op dezelfde manier werkt alles perfect

de mijne is een 2e editie cdrom, die van me buurman (en stel anderen) eentje waar in het zwart op staat windows98 starts here (hier zitten volgens mij oook meer extra's op)

kan het verschil uitmaken of eentje -se is??

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

als je nou gewoon opstart met je eigen cdrom en dan tijdens een moment waarbij je cd niet in gebruik is snel die van je buurman erin knallen

kopieer anders even alle bestanden van je eigen cdrom naar de harde schijf c:\temp ofzo

alle bestanden die beschadigd zijn haal je van de cd van je buurman.. of je kopieert meteen die cd van je buurman naar de harde schijf

al geprobeerd? :?

[ Voor 49% gewijzigd door Pixal op 27-03-2003 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
al geprobeerd lukt niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 16:49:
Ja, dat maakt verschil. Waarom begin je de installatie niet vanaf jouw cd en op het moment van de fout melding ga je op de cd van je buurman zoeken. Mocht die .cab niet goed zijn ben je alleen wat tijd kwijt. Andersom ben je meteen uit de problemen.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik moet nog effe opmerken.. in grote lijnen lijkt het me dat de cab files van elke win setup hetzelfde zijn.. dus de kapotte bestanden van je eigen cd vervangen door die van je buurman moet gewoon kunnen (zie mn vorige post om te zien wat ik bedoel)

Verwijderd

Kopieer even alle bestanden van de win98 directory naar je machine en installeer vanaf harddisk !

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:09

Meneer aard

Porsche rulez!

nou als ik de bootdisk gebruik met cdrom ondersteuning en ik doe cd win98 dan opent ie deze directory niet eens

de mijne is een 2e editie cdrom, die van me buurman (en stel anderen) eentje waar in het zwart op staat windows98 starts here (hier zitten volgens mij oook meer extra's op)

die windows 98 starts here is een interactieve curcus die je stap voor stap kennis laat maken met windows 98.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-09 16:41
<you>de mijne is een 2e editie cdrom, die van me buurman (en stel anderen) eentje waar in het zwart op staat windows98 starts here (hier zitten volgens mij oook meer extra's op)
</you>
de windows start here cd, is toch een hulp cd om ff aan windows te wennen?? Volgens mij geen installatie cd. Gewoon ff met je eigen cd installeren.

https://d4armory.io/Player/803500

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is dat toevallig een OEM cd?
dan is de kans groot dat het niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
zal best kunnen. waarom zou dat uit moeten maken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 18:56:
zal best kunnen. waarom zou dat uit moeten maken?
Het kan dan zijn dat het geen standaard setup cd is, maar meer een soort van image.
Pagina: 1