[win2k adv. server] ADSL delen via DHCP/routing

Pagina: 1
Acties:

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
Hallo ik heb een server met daarop:
-win2k advanced server
-Mxstream internet verbinding

ik had in win2k de routing en remote acces ingesteld volgens deze guide:

http://www.martijnjongen....ad/kpnadsldelenmetw2k.pdf

ook heb ik mijn DHCP ingesteld en kan ik op de 2 werstation's gewoon op het netwerk. alleen werkt m'n internet verbinding alleen op de server en niet op de clients. De clients heb ik ingesteld op automatisch ip onvangen. ik heb ook geprobeerd een standaard gateway in te stellen op de clients alleen dit helpt ook niet.

iemand een idee ?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wat heb je als gateway ingesteld ? je ip van je interne netwerk kaart of externe adsl verbinding ?

doe een trace route vanaf je client .. naar bv www.tweakers.net (zorg dan wel dat je je DNS server up and running heb en je dns server van je ISP bij forwarders hebt staan ..

als je je interne netwerk kaartvan je w2k server opgeeft (degene die DHCP loopt te spugen) dan moet het werken ..
003 gatewa/router dns en wins/ntbt 44 + 46 (0x8)
wins aanzetten is ook makkelijk voor UNC (ja het kan ook met behulp van dns)

btw hoort dit niet NS thuis ?

Tja vanalles

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
uhm hoe stel ik de DNS in ? ik heb gekeken maar word er niet echt wijs uit en wat is de DNS server van hccnet ? kan hem nergens vinden op de site.

edit

ik heb wat geprobeerd en nslookup vervolgens gebruikt. dan krijg het volgende resultaat:

> www.tweakers.net
Server: [192.168.200.1]
Address: 192.168.200.1

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
Non-authoritative answer:
Name: loadbalancer.tweakers.net
Address: 213.239.154.35
Aliases: www.tweakers.net

is dit goed ?

als ik dit ip adrs nu invoer op een client krijg ik een halfgebakken tweakers.net site :) er zit dus al vooruitgang in.

[ Voor 68% gewijzigd door rewind. op 27-03-2003 18:38 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Stoney187 schreef op 27 maart 2003 @ 18:20:
uhm hoe stel ik de DNS in ? ik heb gekeken maar word er niet echt wijs uit en wat is de DNS server van hccnet ? kan hem nergens vinden op de site.

edit

ik heb wat geprobeerd en nslookup vervolgens gebruikt. dan krijg het volgende resultaat:

> www.tweakers.net
Server: [192.168.200.1]
Address: 192.168.200.1

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
Non-authoritative answer:
Name: loadbalancer.tweakers.net
Address: 213.239.154.35
Aliases: www.tweakers.net

is dit goed ?

als ik dit ip adrs nu invoer op een client krijg ik een halfgebakken tweakers.net site :) er zit dus al vooruitgang in.
zucht. open je dns MMC console (admin tools) en dan rechter muisklik op je dns server daar ga je naar het tabblad forwarders.

hoe achterhaal he dns servers van je provider:
op je server
1) start --> run --> "cmd" --> ok
ipconfig /all

de netwerk kaart waar je mxstream verbinding op staat zal ook de dns servers van je provider geven.

bij DHCP stel je deze in + gateway van je provider

snellere manier !!!! --> ga naar netwerk verbindingen op je server -->rechter muisknop op je netwerkkaart van je mxstream verbinding, --> een tabblad (geavanceerd :? ) en dan internet delen aanzetten :) clients op dhcp en klaar is stoney .. zien anders in NS staat een Mooie FAQ

Tja vanalles

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Enige text en uitleg wat betreft het DNS verhaal: [rml][ windows2000] dns forwarding[/rml] is misschien handig ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• QuikSoft
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2023
Je moet de . in je DNS weggooien
Nou denk je dns dat de hoofd dns van het internet is en gaat ie altijd bij zichzelf kijken en geen recursieve lookups.
Dit word standaar geinstalleerd die punt bij het installeren van DNS.

I Think i gonne be Sick!!!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

QuikSoft schreef op 31 March 2003 @ 20:01:
Je moet de . in je DNS weggooien
Nou denk je dns dat de hoofd dns van het internet is en gaat ie altijd bij zichzelf kijken en geen recursieve lookups.
Dit word standaar geinstalleerd die punt bij het installeren van DNS.
1) is dit nu niet de bedoeling dat tie bij zichzelf gaat kijken ?

het doel van een caching dns of een dns server is de load te verlichten van de primaire dns servers en sneller te kunnen antwoorden bij een 2de verzoek.

als je recursive lookups wilt doen zet je het vinkje aan.

dus lekker laten staan die punt.
Door blackd (Moderator WOS) - 31-03-2003 17:04
Enige text en uitleg wat betreft het DNS verhaal: [windows2000] dns forwarding is misschien handig
sorry niet om ff de BOFH uit te hangen maaruh dit is PNS |:( lees boek en leer. dit is echt een text boek verklaring, van niet lezen c.q. willen leren. ik had liever de vraag gezien waar vind info ? win2k AS is leuk maaruh zonder AD en RRAs en verstand is het net zo waardevol als windows ME met Internet Connetion Sharing (of win2k Home editie)

snap ook niet dat tie niet op slot is gezet of verkast is.

met de FAQ van NT internet delen is tie sneller klaar

Tja vanalles

• QuikSoft
Natuurlijk ik het de bedoeling van de dns dat hij bij zichzelf gaat kijken,, maar als hij het in zijn eigen records niet kan vinden moet meneer DNS toch verder kijken als zijn neus lang is.. En helaas is het het geval dat de . in de de dns de TOP of ROOT dns is. En hij dus denkt dat hij de hoogste DNS in het netwerk is. Dat is hij dus niet, dus moet je de punt weghalen... snappie...

• vso
  • Niet online

vso

tja...

nee ik snap het niet en aangezien in mijn domain's internet zeer snel en flex loopt vindt ik het wel best. (caching DNS + DNS)

trouwens heb ik wel een .? dunno ... joh ik zit nu net te bedenken dat iemand vertelde dat hij uren zat te wachten omdat hij de zooi verkeerd had geinstalleerd. tja dus ik heb het niet..

case closed

Tja vanalles

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52

mutsje

Certified Prutser

de Root domains worden aangeduid met een .(punt) deze toplevel dns servers zorgen voor resolving naar second level dns servers (com,org,net,nl,de ect ect)

Als je in je eigen organisatie een . zone hebt zul je never nooit het internet op kunnen omdat je enkel meldingen van je eigen dns server terug krijgt dat hij de boel niet kan resolven.

Caching only servers zijn leuk maar redelijk nutteloos. Kun je beter een Secondary Zone aanmaken, en synchronisatie uitzetten tussen de 2 DNS servers en alleen de DNS server met Primary Zone configureren dat ie de secondary een hint stuurd als er iets veranderd is(70-216 staat het allemaal beschreven)

• QuikSoft
Precies dat mooie examen waar de meeste mensen zon problemen mee hebben (of de braindumps uit de kop leren en dan een certificaat krijgen,, zou verboden moeten worden)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1