Toon posts:

Mobo doet ... niks!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de handleiding van mijn mobo gedownload en uitgeprint (PC Chips M758LMRE-H), maar wat ik ook probeer, er gebeurt niks wanneer ik de pc aanzet.

De voeding is goed aangesloten (kan weinig aan misgaan) en werkte gisteren nog prima. Ik denk dat het aan de aansluiting van de PIN's zit. Kijken jullie even mee?

In de handleiding staat het volgende

2-4-6-8-10-12-14-16-18-20-22
1-3-5-7- 9 -11-13-15-17-19-21

2-4-6 moet powerLED zijn, ik heb een kabeltje met slechts 2 pinnetjes, dus 2 en 6 (4 niets dus)

1-3-5-7 moet speaker zijn, ik heb een kabeltje met slecht 2 pinnetjes, dus 1 en 3 (3 en 7 niets dus)

8-10 moet Keylock zijn, geen flauw idee ook geen kabeltje, leeg dus

15-16 moet HDD led zijn en is ook zo aangesloten

17-18 moet Reset Switch zijn en is ook zo aangesloten

21-22 moet Power Button/Suspend Switch zijn. Ik heb daar de 'M/B Switch' op staan.

Doe ik hier iets fout of moet het probleem ergens anders liggen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De fans draaien dus ook niet? Heb je wel een CPU in je mobo zitten? (vermeld iig de complete specs) Probeer anders de groene draad vd voeding door te lussen naar een willekeurig zwart draad; de voeding moet daarna aanspringen. Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Verwijderd

Topicstarter
De fans draaien inderdaad ook niet. Er gebeurt gewoon helemaal nix. De CPU zat al op het moederbord en deze combinatie heeft altijd prima gewerkt (gisteren nog). De Technische PMG FAQ heb ik al doorgespit. Ik wacht nog heel ff met die groene en zwarte draad. Ik heb het nml niet zo op stroom enzo! :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
hoi hoi

Modbreak
Hier stond inderdaad eerst "loser". Dude heeft hiervoor een OW mogen krijgen.
Gaarne deze te negeren en ontopic te blijven :)

[ Voor 179% gewijzigd door BalusC op 28-03-2003 10:02 ]

Verwijderd

Bij mij was een paar dagen geleden de aan/uitschakelaar los komen te zitten. Daardoor gebeurde er bij mij ook niks. Ik deed niet mijn computer aan, ik drukte gewoon de schakelaar verder naar achteren. Heb ik ook eerst uren van alles geprobeerd, bleek het de aan/uit schakelaar te zijn.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
Daar stond dus iets anders (lozer dus). Ik snap niet helemaal wat jou mankeert dat je gewoon zoiets post? En dan notabene veranderdt in 'hoi hoi' wat dus ook helemaal geen enkele bevordering heeft op deze topic.
Heb jij de faq wel eens gelezen ofzo?

edit:
Geregistreerd op Friday 14 April 2000 00:00
Denk dan niet dat jij dit gepost hebt, anders is er iets goed mis.
Misschien niet helemaal goed uitgelogt op school/bibliotheek oid? Hier ben je zelf verantwoordelijk voor.

ontopic: Je kan eerst idd proberen wat BalusC dus zegt, zoiets heb ik ook een keer gehad met een Asus mobo. Dit is idd een groot nadeel van ATX, je kan dus niet zo heel snel testen wat het probleem is in deze situaties, terwijl je met een gewone AT voeding gewoon de powerknop in kan drukken.

[ Voor 17% gewijzigd door internetinfo op 27-03-2003 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het mobo nu met twee voedingen getest. Eén met AAN/UIT schakelaar en één zonder. Beiden geen resultaat. Ik heb de M/B SWITCH in zowat alle aansluitingen gehad, maar er gebeurt gewoon helemaal nix!

Er zit trouwens een of andere vage VIA 700 Mhz CPU op en een dimmetje van 256 mb (dacht ik).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 17:17 ]

Verwijderd

21-22 moet Power Button/Suspend Switch zijn. Ik heb daar de 'M/B Switch' op staan.

Probeer eens om het kabeltje om te draaien. Draad van pin 22 naar 21 en van 21 naar 22. ;)

Verwijderd

sinds wanneer heeft een schakelaartje een + en een -?

• Lios
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik had gister hetzelfde... blijkt in de handleiding het plaatje van dat spul OP ZIJN KOP te staan!!! Ja, echt! Plaatje op zijn kop dus, aansluiting rechtsboven ipv linksonder en voila, hij deed het. Kan blijkbaar geen kwaad, want alles zat eerst verkeerd om en alles werkt gewoon nog.
Pagina: 1