Selectief distronieuws?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:05
Ik begin me serieus af te vragen waarom het frontpage nieuws is als Red Hat zegt dat volgende maand een nieuwe versie uitkomt, maar dat de release van Mandrake 9.1 al drie dagen ijskoud genegeerd wordt (en ja ik heb het gesubmit). Wat is hier aan de hand?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Redhat 9 is een major release, Mandrake 9.1 een minor ;)

[ Voor 2% gewijzigd door SH007 op 27-03-2003 16:34 . Reden: typo ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
SH007 schreef op 27 March 2003 @ 16:32:
Redhat 9 is een major release, Mandrake 9.1 een minor ;)
ja maar zo groot is het verschil tussne een major en een minor toch ook weer niet? :? (ik dacht juist dat ie major was door de glibc updates enzo, en verder niets)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een major bevat over het algemeen ook een zooi nieuwe features en daarnaast natuurlijk ook bugfixes in de verschillende onderdelen van het pakket. Een minor daarentegen is meer bugfix, dan nieuwe features. Een bugfix is over het algemeen niet vreselijk interessant om te melden, nieuwe features daarentegen wel. :)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Red Had heeft ons omgekocht, nou goed? Het is toch niet zo moeilijk om te zien dat een x.0 belangrijker is dan een x.y release? En dan laat ik nog buiten beschouwing dat Red Hat veel groter is dan Mandrake.

Professioneel Hyves-weigeraar

• reinouts
Wouter: flauwe reactie. Ik beweer natuurlijk geen omkoping maar alleen dat de nieuwsselectie op mij nogal vreemd overkomt. Als het wel nieuws is dat Mandrake 9.0 voor Athlon 64 uitkomt (14 maart) waarom dit dan niet?

En ja het is moeilijk om te zien dat een .0 belangrijker is dan een .y, en al helemaal als het alleen een aankondiging van een .0 is. Versienummers zijn trouwens maar arbitrair. Mandrake 9.1 is nogal een big deal in Linuxland (2x frontpage slashdot)!

Tot slot: qua bedrijfsgrootte is RH inderdaad veel groter. Qua aantal gebruikers in Nederland, ik betwijfel het.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-02 09:33
reinouts schreef op 27 March 2003 @ 19:26:
Wouter: flauwe reactie. Ik beweer natuurlijk geen omkoping maar alleen dat de nieuwsselectie op mij nogal vreemd overkomt. Als het wel nieuws is dat Mandrake 9.0 voor Athlon 64 uitkomt (14 maart) waarom dit dan niet?

En ja het is moeilijk om te zien dat een .0 belangrijker is dan een .y, en al helemaal als het alleen een aankondiging van een .0 is. Versienummers zijn trouwens maar arbitrair. Mandrake 9.1 is nogal een big deal in Linuxland (2x frontpage slashdot)!

Tot slot: qua bedrijfsgrootte is RH inderdaad veel groter. Qua aantal gebruikers in Nederland, ik betwijfel het.

Je moet gewoon ergens een grens leggen, en in dit geval lijkt dat bij major releases gebeurd te zijn. Er gebeurt heel veel in Linuxland, maar we kunnen niet aan alles een nieuwspost wijden. Bovendien hangt het van diverse factoren af of een item geplaatst wordt en dat wordt bepaald door de redactie.

Er zal best veel verbeterd zijn in Mandrake 9.1, maar het is niet zo "hot" als bv Redhat 9.0 en er lijkt verder weinig aanleiding te zijn om er meer van te maken dan een meukpost.

Dat laatste gebeurt trouwens ook, ik zie dat iemand er momenteel mee bezig is.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

reinouts schreef op 27 March 2003 @ 19:26:
Wouter: flauwe reactie. Ik beweer natuurlijk geen omkoping maar alleen dat de nieuwsselectie op mij nogal vreemd overkomt.
Nee, je zegt dat we Mandrake 9.1 al drie dagen ijskoud negeren en vraagt wat er aan de hand is, alsof het geen normale gang van zaken is dat het ene nieuws belangrijker is dan het andere of dat er af en toe een vertraging optreedt. Nee, meteen de samenzweringstheorie erbij pakken.
Als het wel nieuws is dat Mandrake 9.0 voor Athlon 64 uitkomt (14 maart) waarom dit dan niet?
Omdat dat zo ongeveer de eerste 'normale' x86-64-distro was. Er zijn tientallen alternatieven voor standaard x86-distros ala Mandrake 9.1, dus die zijn nu eenmaal minder interessant.
Wat Slashdot allemaal post interesseert me eerlijkgezegd niet zoveel, dat moeten ze helemaal zelf weten, en wij hoeven hen niet na te doen. Dat zij meer posts over Linux-distros hebben is nogal logisch gezien hun doelgroep :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 10:19

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb Mandrake 9.1 zojuist in de meuktracker gezet.

Wat hierboven staat klopt. Over het algemeen komen Major releases (Debian 3.0, Red Hat 9.0, Mandrake 9.0 en later 10.0) wel als nieuws item op de frontpage. De minor releases (Mandrake 9.1) komen in de meuktracker. Dit geldt ook voor grotere softwarepakketten. Te denken aan een KDE 3.0 of Gnome. Als we alle minor releases ook gaan zetten in het nieuws, krijgt de meuktracker nog minder functionaliteit. Buiten dat, er komt iedere maand wel ergens een nieuwe minor release uit van een software pakket (of het nu Linux, Windows of MacOS is). Vergeet niet dat Tweakers.net geënt is op hardware en niet op software. Software is een van de extra dingen.
Slashdot is dan ook meer geënt op Hardware/Linux terwijl Tweakers.net's hoofddoel Hardware en Tweaken is.
Tuurlijk is Mandrake 9.1 hot news daar, vooral door zijn WiFi support en NTFS support. Overigens moet ik ook nog kwijt dat een x.0 versie meestal uitgebreider is dan een x.y versie. Ik ben zelf 100% Linux-gebruiker dus heb ik daar ook ervaring mee ;)

[ Voor 31% gewijzigd door WHiZZi op 27-03-2003 23:19 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

ik had mandrake 9.1 de eerste dag al de nieuws-queue ingeschopt, mijn schuld dus niet O-)

• reinouts
OK, duidelijk...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
T.T. schreef op 27 March 2003 @ 23:27:
ik had mandrake 9.1 de eerste dag al de nieuws-queue ingeschopt, mijn schuld dus niet O-)
offtopic:
heb je er bezwaar tegen als ik die link uit je sig in mijn sig zet? vind het een reuze artikel, heb het alleen gemist afgelopen zaterdag :X (lan party en had de puf niet de krant te pakken :P)

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

dan kan ie dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.