Toon posts:

Heb ik een echte sapphire radeon 9700 pro??? kenmerken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een ati radeon 9700 pro gekocht van het merk sapphire. Toen ik hem uitpakte merkte ik dat de bord zwart/groen van kleur was en op internet zie ik voor deze 9700 pro versie dat er alleen een rode versie van is. Nou vraag ik me af of ik wel een echte radeon 9700 pro hebt en niet een gewone radeon 9700.
Want op een paar sites zeiden ze dat de zwart/groen bordje voor de gewone radeon 9700 is en een rode bordje voor de 9700 pro. Het tweede verschil is de design van de bordje, de bedrading is anders dan wat ik op internet lees.
Kan iemand mij vertellen waar ik kan zien of ik een echte radeon 9700 pro hebt? en het verschil in de 2 kleuren bordjes.
Hier is de link waar ik de kaart gekocht hebt http://www.regenboog.net/docs/pd1566106489.htm
Voel een beetje bedrogen nu... :'(

Met vriendelijke groet,
Yakumo

Verwijderd

Want op een paar sites zeiden ze dat de zwart/groen bordje voor de gewone radeon 9700 is en een rode bordje voor de 9700 pro
dit is onzin ik heb een sapphire 9700 non pro,die is toch echt rood hoor.

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Groeten hoef je me niet te doen hoor. Maarre ff ontopic: Wat staat d'r op de doos en op de kaart zelf? D'r zit toch wel 'n stickertje op met wat info?

En als 't niet de goede is kan je 'm toch nog altijd ruilen, zo moeilijk is dat toch niet? Alleen wat extra werk...

Verwijderd

Erg vreemd, ik heb zelf een Sapphire 9700 pro.
Die is toch echt rood en dacht dat alle kaarten van sapphire op een rood PCB zaten.

Je link vind ik meer lijken op een Hercules b.t.w

Verwijderd

op de pro's zit snel geheugen,kijk ff op een mem chippie.
misschien kan je daar wat mee?

edit:
op mijn nonpro zit samsung k4d26323ra-gc2a mem. Hier kun je evt de specs opzoeken.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 17:29 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
doet me toch erg denken aan een hercules 9500pro ( zitten die ram chipies ook anders ??? ) ( je zij iets over layout )

sapphire verkoopt BBA en die zijn dus rood ( zoals mijne )

[ Voor 22% gewijzigd door Roberto op 27-03-2003 18:24 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

kijk eens met een vidkaart oc programma als Power strip eens hoe hoog de core en mem staan

lees de nummers die op je kaart staan eens en zoek daar eens mee op google
mischien dat je daar iets uit krijgt (zo doe ik het ook als ik een merk van een mobo ofzo moet weten :P )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 16:26:
Erg vreemd, ik heb zelf een Sapphire 9700 pro.
Die is toch echt rood en dacht dat alle kaarten van sapphire op een rood PCB zaten.

Je link vind ik meer lijken op een Hercules b.t.w
blijkbaar niet, want ik heb ook een Sapphire radeon 9700 (niet pro) en die heeft ook een zwart pcb

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Ik weet het niet zeker, maar het zou weleens zo kunnen zijn dat het een nieuwe revisie is...

Meestal staan op de stikker op de verpakking wel een serie nummer.. dit serie nummer moet ook ergens op de kaart staan.
Als deze het zelfde zijn is het gewoon de goede kaart.
Maar als je denkt dat het niet zo is zou ik hem gewoon terug sturen.
Het komt volgens mij vaak genoeg voor dat bedrijven gebruikte kaarten weer verkopen en dan misschien wel in het verkeerde doosje stoppen :(

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Plug hem der in. Dan weet je het zeker :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Post ff een foto van dat ding...

Maar ik heb ook een Sapphire en de PCB's zijn echt rood... alleen beetje zonde van je geld om een PRO te kopen... je kan net zo goed de non pro kopen en andere BIOS erop doen..

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
The_Greater schreef op 27 March 2003 @ 18:45:
Plug hem der in. Dan weet je het zeker :)
Idd, plug m in, en kijk met Powerstrip oid naar de freq waar t beestje op draait, draai desnoods nog een benchmark, en je weet genoeg...

Verwijderd

Ik heb effe gezocht op de Sapphire site en vond alleen dit: http://www.sapphiretech.com/vga/9500pro.asp
Alleen de 9500PRO zou zwart PCB moeten hebben. Dus ik zou inderdaad kijken naar de snelheden waarop je kaart draait.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

dit ziet er na uit dat ze je een 9500 hebben gegeven :X
kijk maar eens naar de plaatsing van de condensatoren en zooi
en vergelijk dat eens met de 9700 :X
ik zou de snelheden ffe uit lezen (NIET VERTELLEN IN DE WINKEL (zij kunnen dat als een reden zien om hem niet om te ruilen ) dit heb ik een keer mee gemaakt met een vriend van me )
als hij niet op de goede speeds draait gewoon trug gaan ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

330/310 is normale 9700 Pro clock zo ver ik weet
Afbeeldingslocatie: http://www.blisware.com/images/images_products/saphireproducts/saphire_9700pro_board_.jpg
<== 9700 PRO

9700
Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/9700/18-9700.gif

9700 en 9700 pro zijn hetzelfde behalve MEM. kan anders zijn. Ik heb Samsung mem erop

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp, heb met powerstrip getest en de snelheden kloppen. Heb net een mail van sapphire helpdesk terug gekregen met het antwoord dat de 9700 pro in rood en zwart/groen zijn uitgegeven. De rode zijn van ati en de zwart/groen van sapphire zelf. Volgens hun zou er geen verschil in de kaarten mogen zijn. :) 3dmark 2001 score klopte ook. :) kan nu gerust gaan slapen.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Er is zowiezo geen verschil tussen de pcb van een 9700 en een 9700 pro (wat natuurlijk niet betekend dat er geen verschillende kleurtjes en layout's zijn). Het enige verschil tussen de twee kaarten is de snelheid van de GPU en het geheugen.

[ Voor 22% gewijzigd door Zer0 op 28-03-2003 09:20 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Ah mooi een paar mensen met Saphire ervaring :)

Ik ga hoogstwaarschijnlijk ook een Saphire 9700 scoren ... maar twijvel tussen de gewone en de pro ... het prijsverschil is dusdanig dat als hij te flashen/oc'en is naar de pro dat ik dan misschien wel voor de "gewone" ga ... iemand al ervaringen met hoe ver deze dan in de buurt wil komen van de Pro?

Verwijderd

Ik heb zo'n kaart er gister ingebouwd, ik heb ook dat leuke donkergroen/zwarte PCB. het ding draait gewoon als een ATi9700Pro hoort te draaien, Ik heb er trouwens 2,8ns geheugen op plakken.

BTW, de koeler is van saphhier (of hoe je het ook schrijft), die herken je meteen >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 13:19 ]

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:51
Sapphire, zo schrijf je dat :D

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zoek maar eens naar deze BIOS voor de 9700: 97PmufuN.BIN

Met een goede airflow en als je ook nog heatsinks plaatsts op het ram haal je wel > 350/350

Verwijderd

mmm, vreemd... ik zit nu naar een Sapphire-doos etc te kijken, maar op die koeler staat gewoon Ati.
Eigenlijk kan ik op die hele Sapphire-plank het merk Sapphire niet vinden :?
Maar verder doet íe het wel gewoon.

/me zal nog eens bij Mycom kijken

• mc_Emperor
  • Laatst online: 08-07 11:27
Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 13:49:
mmm, vreemd... ik zit nu naar een Sapphire-doos etc te kijken, maar op die koeler staat gewoon Ati.
Eigenlijk kan ik op die hele Sapphire-plank het merk Sapphire niet vinden :?
Maar verder doet íe het wel gewoon.

/me zal nog eens bij Mycom kijken
Sapphire maakt de BBA ATI kaarten voor ATI en daarom is er ook geen verschil. Komen gewoon van dezelfde band rollen. Ik heb zelf een culb3d 9700 non pro en daar zit ook gewoon een ATI sticker op de cooler.

Verwijderd

Hier ook. Nergens een Sapphire sticker te bekennen op m'n kaart. Maar is wel gekocht als zodanig.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:22
ik geloof dat Mycom ook zwart/groene kaarten had, dus dan weten de mensen dat voordat er weer andere mensen gaan flippen

Verwijderd

Flippen? misschien, maar als ik een 9700 koop en ik heb iets gekregen dat zowel DX9.0 doet en ook zo rond de 3300 3dmarks2003, dan neem ik aan dat het een 9700 is.
Pagina: 1