Toon posts:

De Netwerk adapter werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor mijn werk 2 netwerk kaarten en een switch aangeschaft zodat de 2 computers in de winkel met elkaar in verbinding stonden voor het overzetten van data. Bijde Systemen werken met Win98SE en hebben bijde dezelfde netwerkkaart: Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC

Nu het probleem, bij 1 van de 2 computers, laten we ze computer balie en computer kantoor noemen. Bij computer kantoor krijg ik de volgende error, terwijl ik deze bij computer balie niet krijg en hier alles opdezelfde manier geinstalleerd is.

De netwerkadapter Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC (0001) werkt niet goed. U zult het misschien opnieuw moeten installeren. Zie probleem oploossen: Netwerk in de inhoudsopgae van Help voor meer informatie.

Nu heb ik de kaart al dieverse malen opnieuw geinstalleerd, en heb ik gezocht bij Help maar niets hielp. Ik heb de 2 kaarten al omgewisseld van computer maar deze werken gewoon.

Is er iemand die weet wat er fout kan zijn ?

Alvast bedankt,

Sjoerd a.k.a. Deksel

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Verwijder s alles wat met het netwerk te maken heeft en probeer het dan nog eens. Soms vergeet windows wel eens wat te installeren bij een niet helemaal volgens plan gaande installlatie. :o

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:29

chromeeh

the Gnome

Of er gaat iets fout bij het toewijzen van de hardware adressen o.i.d :)
Gewoon ff alles weggooien (wat met het netwerk te maken heeft uiteraard) en dan ff opnieuw installen....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

en beide... juist schrijven :p

nee, idd
beste manier: alles van je netwerkkaarten eraf gooien (dus ook ik je systeemeigenschappen de netwerkkaart).
reboot
netwerkkaart opnieuw installeren
en klaar is kees :)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Nou, net ff gedaan maar werkt niet....bedankt voor de hulp btw
Nog andere dingen ?

Verwijderd

Probeer eens TCP/IP en MS Networking etc (de protocollen) te un-installen en die er opnieuw op te zetten en daarna je realtec NIC te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Mmmh, kan ik eens doen, ik heb nu een 3COM Etherlink III 3C509-Combo erin gezet, en geen enkel probleem gehad. Ik vind het dus heel vreemd dat hij wel met die 3com werkt maar niet met de realtek.

Ok, 3com is wel een veel betere kaart maar inprincipe zou het toch niet zo heel veel uit moeten maken.
Pagina: 1