Crashende MSI K7D Master

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb hier een server liggen met daarin een MSI K7D Master, 2x MP 2000+, 1gb DDR, 180GXP hdd, cdrom spelert, floppydrive, GF 2mx400 en een 3com 3c905cx. OS is Redhat 8.0.

Probleem van dat ding is dat als er een beetje load op de HDD komt, waar de hdd aan hangt het ding zo nu en dan crashed.

Dit gebeurde al steeds bij het formatteren van de hdd en nu eindelijk het os erop staat ook bij bv het uitpakken van bestanden, ding crashed dan gewoon, kan alleen niet kijken oftie een foutmelding geeft, server ligt tijdelijk onder een bed op zolder omdat hij teveel herrie maakt voor mijn kamer.

Dingen waar het iig niet aan ligt zijn, OS (Debian en RH gaven problemen) HDD, is al vervangen door de huidige, IDE kabel, videokaart en netwerkkaart.

Temperatuur is het ook niet, heb alarm op 70 graden gezet en die ging eerst wel piepen, maar na vervangen koeling ook niet meer.

Ik ben iig blij dat die server nog thuis ligt en niet in een rack hangt, maar ik wil wel graag weten wat ik evt kan doen om het probleem te verhelpen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, er resten dan de mobo en de voeding..
Check ook eens Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 27-03-2003 21:22 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
HMmz.. K7T moet K7D zijn... kleine typfout :P

Ik kan in het bios de waarden van de voeding wel controleren, maar de werking van het mobo weer niet :/

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het geheugen is registered? Memtest al eens gedraaid? Ik vrees dat het btw best aan een te lichte voeding kan liggen, die krengen zuipen nogal wat... Probeer de GF2mx eens door een pci s3virge of iets simpels te vervangen, gf in een server is absurd, en het scheelt stroom, wordt hij daar voor je gevoel al stabieler van, heb je het euvel, je voeding...

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
probleem is dat het in een 2u kast zit... en een pci riser werkt niet bij dit mobo, tis ook een low profile kaartje omdat dat het enige was dat paste... ding is verder ook passief gekoelt dus echt veel stroom zal het niet kosten.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, maar toch, de gemiddelde s3 virge / andere cheap ass random pci kaart is ook low profile... Een 2U kast? Wat voor voeding zit erin? Beetje 2U kast heeft een 250W voeding of zwakker... Tja, je mag van mij natuurlijk rustig eigenwijs zijn hoor... Dual AMD's word niet voor niets zo'n extreme voeding bij geadviseerd hoor... Doh! Haal het bord dan eens uit de kast, en probeer het dan... Gewoon externe, ZWARE, ATX veodnig eraan en zien dat, ehm, of hij dan wel stabiel is...

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

je kan is proberen je mem timings wat te veranderen want dit mobo heeft nogal wat instellingen daarvoor :)

bij mij wou corsair xmms 300 cl2 hier niet eens lopen op 133 Mhz fsb met de standaard instellingen van dit bord.

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Kippenijzer schreef op 27 maart 2003 @ 21:42:
Ehm, maar toch, de gemiddelde s3 virge / andere cheap ass random pci kaart is ook low profile... Een 2U kast? Wat voor voeding zit erin? Beetje 2U kast heeft een 250W voeding of zwakker... Tja, je mag van mij natuurlijk rustig eigenwijs zijn hoor... Dual AMD's word niet voor niets zo'n extreme voeding bij geadviseerd hoor... Doh! Haal het bord dan eens uit de kast, en probeer het dan... Gewoon externe, ZWARE, ATX veodnig eraan en zien dat, ehm, of hij dan wel stabiel is...
Voeding moet ik morgen even kijken, probleem is dat ik die dingen niet zo uit me mouw tover... videokaart was dit de enige optie.

Ding is verder al een dag niet vastgelopen, maar heb der ook weinig aan gedaan... morgen weer ff verder klooien.
je kan is proberen je mem timings wat te veranderen want dit mobo heeft nogal wat instellingen daarvoor
Kan ik ook nog wel even naar kijken, ik weet dat me eige mobo (GB+samsung) daar ook nog wat problemen mee wil geven.

[ Voor 15% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 28-03-2003 06:36 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Kheb ding ff aan een monitor gehangen,

Voeding is 300 watt, "max over 350w" <- wasda ?

Kheb in het bios veel dingen als seriele en parallele (:?) poorten uitgezet.

Memtimings stonden @ auto, zo maar laten staan.

Afwijkingen van de voeding zijn ook minimaal, 0.01 @ 3.3, 0.03 @ 5, 12 wisselt iets meer, 0.1 tot 0.15.

geheugen moet ik nog even kijken of dat allemaal regged is... ga ervanuit dattet iig zo is.

Kzal zo wel weer even kijken wattie doet als hij weer wat hdd activiteit krijgt.

Ben nu memtest aan het draaien en krijgen bergen errors... heb denk probleem gevonden :x

[ Voor 10% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 30-03-2003 22:56 ]

Pagina: 1