Toon posts:

Tip voor de ccfl knutselaars

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel je voor: je sluit je pas gekochte bitspower ccfl aan op je computer. Hij begint te branden.... en opeens komt er rook uit je invertor! Shit... invertor doorgebakken. Je vraagt op GoT waar je een andere kunt vinden, zo snel als het licht komt de reply: stuut en bruin.
Je koopt een losse invertor, je krijgt hem de volgende dag binnen. Je sluit hem aan op je; nog in je computer zittende; kabeltje van bitspower....... zet je pc aan........
BOEM!!!!!

Tip:
Links het bitspower aansluit kabeltje inclusief gevolg, rechts het bijgeleverde kabeltje en hoe het zou moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.gravitation-design.com/oops.jpg

Jullie snappen me denk ik wel :P

Verwijderd

Ik snap je helemaal :)

Verwijderd

thnx for the info

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

aan de ene kant had ik al tulpjes gemonteerd. ik was toen vergeten het zwarte hoesje eerst om de kabels heen te doen. mijn oplossing was dus toen het witte connector van de kabels te los halen. toen er 1 afbrak heb ik de kabel maar direct op de inverter gesoldeert :) daar staat wel de plus en de min zoals je ziet..

Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/resettim/got/inverter0014.JPG

Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/resettim/got/inverter0015.JPG

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Heb je die bitspower lui ook gemaild?

Verwijderd

haha op die kapotte inverter ziet die condensator rechts boven in het hoekje er wel uh "onploft?" uit :P

maaruh thnx... voor de tip

/me RaZoRbLaDe heeft 2 inverters van de regenboog en die zitten wel allebei goed om;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zie het probleem niet helemaal.

De + en de - zijn verdraait, maar dat staat eigenlijk best wel duidelijk aangegeven.

Elco'tje opgeblazen en de torretjes waarschijnlijk kapot, niet veel dus. Volgende keer beter opletten dus :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Doet me denken aan die "zoek de verschillen" puzzels. Ik heb trouwens laat hetzelfde gepresteerd met mijn asrock mobo'tje, daar kwam een hele mooie vlam uit bij de eerste boot. Bleken mijn extra usb poortjes verkeerd om op het mobo te zijn aangesloten. Heb er helaas geen pics van, de rest van het plankje werkt overigens nog perfect.

Verwijderd

jah zoiets had ik ook met me usb, zegt me broertje: "mooi lampje"(welke lampje denk ik) en toen stond me mobo in de fik :P nu heb ik er een zwarte vlek opzitten maar hij doet het nog wel :D

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 15:20
owke ik zou net m'n nieuwe invertor ertussen knopen

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

OMG!

wat een gvd prutz0rz@bitspower

sjeez :/

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm.. Logisch dat dit gebeurt..

Die Aziaten die de hele dag onderdeeltjes in elkaar zitten te prutz0ren van 7 tot 19 zien het ook niet zo helder meer na een tijdje..

Gok ik.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

hahaha Dit heb ik ook gehad een aantal inverters heb ik op geblazen op deze manier maar ik gebruikte normale inverters van de electroboer hier en van sunbeam die dubbele :(

• Demo
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

[semi-offtopic]
Kan je alle CCFL's op alle inverters aansluiten? Ik heb hier namelijk 2 Sunbeam dual-inverters liggen, maar de UV-CCFL's zijn niet echt wat ik er van verwacht had. Nu hebben ze bij de elektronicazaak ook losse CCFL's, maar kan ik die zonder risico aansluiten?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 15:20
ik heb een dubbele van bitspower ,maar die nieuwe van de lokale elektroboer heeft ook dat "foute", ff omkeren dus

en ja dat kan

[ Voor 13% gewijzigd door Chainsaw op 27-03-2003 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, ik kwam er een beetje laat achter... Pas na de 2e invertor zag ik mijn fout.. best wel lullig dus, het lijkt zo'n standaard stekkertje

Oh ja, en je kunt de meeste ccfl's wel aansluiten op die invertors.. Hangt er alleen van af of ze 10 of 30cm zijn, daar zit nog wel verschil in geloof ik.

@razorblade:
ja klopt.. hij onplofte midden in mijn gezicht, ik had allemaal van die rotzooi in mijn haar. Het gaf trouwens wel een leuke knal, alleen mijn pc sloeg meteen vast!

@pro prutser:
zijn die usb poorten dan zo gevoelig? Ik heb wel vaak ledjes opgeblazen, maar hele moederborden?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 23:25 ]

Verwijderd

ReseTTim schreef op 27 March 2003 @ 16:05:
aan de ene kant had ik al tulpjes gemonteerd. ik was toen vergeten het zwarte hoesje eerst om de kabels heen te doen. mijn oplossing was dus toen het witte connector van de kabels te los halen. toen er 1 afbrak heb ik de kabel maar direct op de inverter gesoldeert :) daar staat wel de plus en de min zoals je ziet..

[afbeelding]

[afbeelding]
zo heb ik het dus ook gedaan...alles erop gesoldeerd...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 16:39:
jah zoiets had ik ook met me usb, zegt me broertje: "mooi lampje"(welke lampje denk ik) en toen stond me mobo in de fik :P nu heb ik er een zwarte vlek opzitten maar hij doet het nog wel :D
Ik heb door een verkeerd aangesloten usb kabel een keer een webcam laten doorfikken.... O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 09:15:
[...]

Ik heb door een verkeerd aangesloten usb kabel een keer een webcam laten doorfikken.... O-)
Hmm, dat vind ik knap --> USB kabel er verkeerd om in doen.
Bij mij kan dat niet eens, heb het al wel geprobeerd :P

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

als je zelf je USB kabel maakt kan je het stekkertje verkeerd op de kabel solderen. De stekker verkeerd om in het USB slot steken gaat niet zonder iets te vernielen omdat er iets in het slot zit dat je stekker dan blokkeert.

MechWarrior || Monsters Game

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 09:08
Heeft er ook iemand ervaring om 2 ccfl's op een inverter te zetten?
mij lijkt als ik ze in serie zet dat ze minder branden of helemaal niet
als ze parallel staan dat ze het wel doen

maar heb wel verhalen gehoord dat ik mijn inverter kan kortsluiten als ik teveel stroom trek.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
auw... ik heb dit ook gehad, maar helaas geen spectaculair vuurwerk :/ ik had een Recom CCFL gekocht, en de dubbele inverter ervan aangesloten aan de power kabel die al in mn kast zat. de inverter heeft heeft het niet overleeft. het was dus ook een geval van verkeerde polariteit :(

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Topicstarter
@c0rneel
Er zijn invertors waar je 2 ccfls op aan kunt sluiten. Bitspower levert ze standaard met die dingen.

• Demo
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

GambitRS schreef op 28 maart 2003 @ 10:31:
als je zelf je USB kabel maakt kan je het stekkertje verkeerd op de kabel solderen. De stekker verkeerd om in het USB slot steken gaat niet zonder iets te vernielen omdat er iets in het slot zit dat je stekker dan blokkeert.
Ja en je kan ook een splitter maken voor een casefan en dan de pinnetjes verkeerd in 1 van de molex stekkers steken.. en vervolgens je harddisk er op aansluiten :X
Alleen leuk als je van de geur van verbrande elektronica houdt :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

mijn inverter is net 2min gelden ook doorgefikt... :'( Waaraan het lag weet k nej..

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

ai, dat vinden invertors doorgaans idd niet lief :X

Gregor van Egdom Krekr

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 21:42
Die invertors branden nogal erg gauw door geloof ik? Of is het gewoon net ff pech als de jouwe snel doorbrand? Ik had een half jaartje terug een casemod gemaakt met zo´n CCFL-etje erin, maar die inverter ging dus ook na een stuk of 3/4 branduren stuk. Geen idee waar het nou precies aan lag....

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

c0rneel schreef op 28 March 2003 @ 14:24:
Heeft er ook iemand ervaring om 2 ccfl's op een inverter te zetten?
mij lijkt als ik ze in serie zet dat ze minder branden of helemaal niet
als ze parallel staan dat ze het wel doen

maar heb wel verhalen gehoord dat ik mijn inverter kan kortsluiten als ik teveel stroom trek.
nou ik heb er 2 ccfl's aan 1 inverter
maar werk goed hoor
brand niet minder als gewoon met 1 ccfl
alleen met het opstarten wil hij wel eens voor de helft branden maar dat is na 5 min weer over
Pagina: 1