Lijkt het nou zo, of zijn alle Gameservers echt leeg?

Pagina: 1
Acties:

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Wat mij nou opvalt is dat grote hoeveelheden server gewoon altijd leeg zijn :( Als je All Seeing Eye gebruikt om servers te zoeken is gewoon 70% leeg, en dan heb ik het over de bekende games zoals UT, UT2003, Quake 3 maar spellen zoals CounterStrike en Battlefield lopen wel weer (oke is begrijpelijk). Als je dan bij de FPS games kijkt zie je vaak dat er nog maar bepaald spelsoort wordt gespeeld, bekende zijn Capture The Flag maar een oer oud potje Deathmatch zit er nie meer in, tsja soms zie je nog een server waar toevallig 6 mensen spelen. Maar de tijden dat de servers vol waren bij dat soort games is ver te zoeken. Vaak lees je in topics games als UT ownen nog steeds :*) maar online ho maar. Tuurlijk er zijn heus servers die vol zijn England, Duitsland. Ook zie je Clanservers die zowat altijd leeg staan :| Is dit nou tijdelijk, dat er zo weinig online is en dan bedoel ik games in zijn algemeenheid tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar toch het gros is gewoon leeg. Vaak zelfs bekende servers van de grote providers.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Uit een artikel/onderzoek kwam laatst uit dat er meer bots online UT2003 spelen dan normale gamers. Dat kan ook wel een beetje kloppen, UT2003 is niet echt goed doorgebroken, de systeemeisen zijn te hoog, de game is nog te duur voor velen enz enz enz...

Volgensmij speel je gewoon net de games die niet veel mensen spelen, want de Half-Life (CS dus) communituy is de grootste in de wereld met 11.000.000 spelers online over de gehele wereld. Maar ok... Quake staat op nummer 2 met bijna een miljoen gamers (rond de 900.000) lijken wel uit te sterven.

Ik speelde vroeger wel eens Quake 3 op servers in Engeland maar daar zie ik eigenlijk ook nooit meer iemand zitten.

Volgensmij worden games als UT, UT2003 en Quake3 gewoon minder gespeelt en komen er steeds meer gamers bij bij Counter-Strike en Battlefield 1942. Want wat me opvalt is dat de community van Counter-Strike en Battlefield nog steeds goed groeien, nu is dat bij Battlefield niet bijzonder maar Counter-Strike, een game die toch al 3 jaar uit is is dat erg opvallend natuurlijk.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Dus zou je ook kunnen zeggen, dat over 1 jaartje zeg maar als de games die nu zware systeemeisen hebben dan alsnog doorbreken, kijk want als je nu bekijkt Battlefield is ook een zware.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Novah schreef op 27 maart 2003 @ 15:21:
.....

Volgensmij speel je gewoon net de games die niet veel mensen spelen, want de Half-Life (CS dus) communituy is de grootste in de wereld met 11.000.000 spelers online over de gehele wereld. Maar ok... Quake staat op nummer 2 met bijna een miljoen gamers (rond de 900.000) lijken wel uit te sterven.

.....
niet helemaal ;)

check http://www.gamespy.com/stats/

:)

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Dat zijn dus statistieken van GameSpy, wat mij opvalt is dat UT2003 hoger uitvalt dan Battlefield 1942, maar dat lijkt me nie eerlijk kwa verhouding. Want het aantal Battlefield servers is minder dan UT2003 en er spelen er juist meer op.

Verwijderd

Ja logisch wie gebruikt nou gamespy om b.v. UT2003 of UT te joinen? :z

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36
Het is vooral één soort spellen die het goed doen en de rest holt er eigenlijk een beetje achteraan. Spellen als Counter-Strike en Battlefield 1942 worden helemaal platgespeeld en zijn dan ook realistisch. (Dit was even vergeleken met spellen als Unreal Tournament, niet gaan zeiken dat CS niet realistisch is ;))
Unreal Tournament (2003), Quake 3, enzovoort zijn het tegenovergestelde van die spellen en worden altijd geroemd, maar toch zijn ze minder populair. Dat komt denk ik toch omdat realisme in games momenteel echt 'in' is.
Dat (te) zware systeemeisen meespeelt kan zijn, maar zoals al eerder was gezegd is Battlefield 1942 nou niet bepaald licht, maar wordt het wel veel gespeeld.
Dat er veel gameservers leeg staan komt denk ik ook door het feit dat er gewoon te veel servers zijn. Als je kijkt naar het aantal UT2003 spelers en naar het aantal servers heeft bijna elke speler een eigen server. Als je nou zorgt voor één server in verhouding met 8 mensen worden servers al een stuk meer bezocht en wordt het leegte percentage vanzelf minder. Voor clanservers staan veel leeg, omdat maar weinig mensen die servers kennen en als een server leeg staat duurt het een lange tijd voordat iemand er in gaat zit, in je eentje spelen en wachten is namelijk niet leuk :P

The devil is in the details.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Pff jah jezus, wie gebruikt er nou GameSpy om CS te spelen, vrijwel niemand man.

Iedere CS-er gebruikt Half-LifeSW (www.hlsw.net) of The All Seeing Eye

[edit]
lol, 3378gamers by Quake 3, jahoor sure. Zo weinig over de hele wereld, sure :P
Klopt echt geen reet van die stats.

[ Voor 17% gewijzigd door Novah op 27-03-2003 15:32 ]

Pagina: 1