Toon posts:

Wireless repeaters voor een WLAN

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil een WiFi netwerk aanleggen dat een groter oppervlak moet dekken dan mijn bescheiden wireless routertje aan kan. Is er een manier om repeaters te gebruiken om het bereik van de router te vergroten? Het aansluiten van wireless bridges op een normaal LAN dat naar de router loopt valt onder valsspelen: ik wil een totale wireless oplossing. Ik heb nl nog nergens WiFi repeaters te koop gezien en met een bridge kom je er niet volgens mij (daar deze meestal alleen connectivity LAN <-> WLAN heeft).

Dank,

Bas

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Repeaters bestaan wel, maar halveren je snelheid, of erger.
Je kan het beste een betere antenne aansluiten, dat is goedkoper en je behoudt de goede snelheid.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Misschien kun je hier vinden wat je zoekt..

http://www.routershop.nl/

Heb wel een pakket gezien die max 1km kan overbruggen maar die kost rond de 500€ :X

Verwijderd

Of kijk eens op SMC.
Die hebben ook Wireless bridges.....
Of je moet een WL-router hebben die zich ook als bridge wil gedragen....
Ik geloof dat DrayTek zelfs aparte software voor de WL-routers heeft waarmee je ze in een bridge-mode kan zetten. :)

Verwijderd

Je vertelt niet wat je situatie is.
Maar je kan proberen om een antenne eraan te sluiten.

www.wirelessleiden.nl

staat meer info over antennes.

Verwijderd

Bij 802.11 zijn de netwerkadapters zelf repeaters. Als je dus zorgt dat je tussen het ap en de computer buiten bereik een wifi adapter aansluit, passed die alle nodige packets wel door. Dat zou lijkt mij ook gewoon moeten kunnen met een extra ap.

Verwijderd

Over wat voor gebied gaat het dan? Een paar vierkant kilometer of zo? Of meer een straal van 200 meter of zo. Probeer iig andere antennes es, dat werkt ook heel goed.
Er is hier geëxperimenteert met een Allied Telesyn AP met een soort GSM-antenne (daar lijkt hij tenminste op) en daar zijn ze 700m mee gekomen. (Op 700m afstand hadden ze nog een aardige verbinding.)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb ooit een gezien dat ze bij wirelessleiden linksys wap11 jes gebruiken.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Ik wil een WiFi netwerk aanleggen dat een groter oppervlak moet dekken dan mijn bescheiden wireless routertje aan kan. Is er een manier om repeaters te gebruiken om het bereik van de router te vergroten? Het aansluiten van wireless bridges op een normaal LAN dat naar de router loopt valt onder valsspelen: ik wil een totale wireless oplossing. Ik heb nl nog nergens WiFi repeaters te koop gezien en met een bridge kom je er niet volgens mij (daar deze meestal alleen connectivity LAN <-> WLAN heeft).
Je kan net zo veel AP’s (Access Points) bij plaatsten als je wil. Je kan met WI-FI vrij eenvoudig roamen (denk aan GSM, je merkt ook niet dat je op een andere zendmast over gaat).

Er zijn twee mogelijkheden. Draadloos of via ethernet.

Bij draadloos zal je de extra AP’s als Point to Multipoint moeten instellen. Ze zijn dan zelf een Access Point maar zijn ook nog verbonden met het hoofd point zal ik maar zeggen :). Niet alle AP’s zijn zo in te stellen.

Via ethernet is het gemakkelijkst om te doen.
Je sluit net zo veel AP’s als je wil aan op het netwerk tot dat je in alle hoeken en gaten goede dekking hebt. Om de roaming te laten werken moeten in alle AP’s het netwerk ID (SSID) het zelfde zijn. Als je het (makkelijk te kraken) WEP beveiliging gebruikt, moet je ook zorgen dat de key’s of passphrase op alle AP’s het zelfde zijn. Nadeel is dat er ethernet op de lokatie van het AP moet zijn.
Het (grote) voordeel is dat de data die clients genereren over de ethernet verbinding lopen waardoor er een aanzienlijke snelheidswinst is te behalen.

Er zijn AP’s die een reapeater mode hebben. De stelling dat deze de snelheid (op zijn minst) halveren is correct. Zelf getest. Did that, don that, never again! Alhoewel... als het alleen bedoeld is om een internet lijntje te verlengen, en niet om bestanden te delen, is het ook weer wel te doen reapeater mode.
Pagina: 1