Toon posts:

[Java] Slecht starten van applet door JS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applet die geladen wordt in een nieuw popup window. Dit window wordt gemaakt met javascript (met window.open(blah blah etc). In sommige gevallen laadt de applet niet goed..de achtergrond blijft dan grijs. Ik heb hiervoor geen verklaring. In 99% van alle gevallen gaat het gewoon goed. De applet zelf bevat een layout opbouw in de init() methode en de thread wordt gewoon zoals het hoort gestart in de start() methode.

Nu zat ik zelf te denken aan:

- Moet de layout die aangeroepen wordt in init() (methode heet constructLogin()) echt in init() of kan ie ook in start(). Ik denk zelf init(), omdat dat de 1e methode is die uitgevoerd door de browser (toch?)

- Er komt geen error links onderin het scherm als het scherm grijs blijft. De applet bevat ook geen fouten, want anders zou ie het uberhaupt niet doen

- de html file die de applet aanroept is ge-encrypt met een encryptie programma (maakt niet uit welke en waarom). Een beetje standaard browser kan hier toch wel mee overweg? Waarom zou het immers soms wel en soms niet goed gaan?

- De applet is gecompiled met JDK 1.1.8 zodat ie door elk (oud) systeem wel te gebruiken is.

Ik heb zo'n idee dat alle bovenstaande punten niet de oorzaak zijn. Heeft iemand anders een idee?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je losse threads aan je applet hangen en zo ja hoe heb je die dan geimplementeerd?
Ik lees nml. dit:
en de thread wordt gewoon zoals het hoort gestart in de start() methode.
Een thread start je alleen maar door de methode start() aan te roepen nml. maar de code implementeer je in de run() methode van die thread.

Ook zeg je dat de applet geen fouten geeft, maar toch doet hij het niet.
Ik zou dan toch eens kijken of je niet eventuele exceptions kan afvangen en de applet eerst testen met de appletviewer en zorgen dat je wat info dump in een console...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
met de thread starten bedoel ik:
Java:
1
2
3
4
5
public void start()
{
   runner = new Thread(this);
   runner.start();
}

en uiteraard wordt de rest uitgevoerd in de run() methode.
Applet draaien in de appletviewer gaat foutloos, ik vang alle excepties af die er zijn, maar krijg nergens een error te zien. Ik heb er zelf ook nooit last van , maar sommige andere mensen wel (2 van de 40 ofzo).
Maar ik wil dat de applet het voor alle 40 mensen doet....

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 14:59:
met de thread starten bedoel ik:
Java:
1
2
3
4
5
public void start()
{
   runner = new Thread(this);
   runner.start();
}

en uiteraard wordt de rest uitgevoerd in de run() methode.
Ok, dan is dat duidelijk ;)
Applet draaien in de appletviewer gaat foutloos, ik vang alle excepties af die er zijn, maar krijg nergens een error te zien. Ik heb er zelf ook nooit last van , maar sommige andere mensen wel (2 van de 40 ofzo).
Maar ik wil dat de applet het voor alle 40 mensen doet....
Wat geberut er als je de applet laadt zonder daarvoor een window.open te gebruiken? Ik meen dat window.open ook iets met java doet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet, het zou gewoon moeten werken,. maar dat stukje JS code die opent gewoon een nieuw browser scherm van 800X600, zonder menubar etc.; dus hij laadt gewoon een html file in. En in dat nieuwe window wordt de applet geladen...nothing special zou je zeggen....

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 15:08:
Ik weet het niet, het zou gewoon moeten werken,. maar dat stukje JS code die opent gewoon een nieuw browser scherm van 800X600, zonder menubar etc.; dus hij laadt gewoon een html file in. En in dat nieuwe window wordt de applet geladen...nothing special zou je zeggen....
Is idd nothing special.
Is er op elke client een runtime geinstalleerd, of gebruiken ze allemaal de MS java runtime? Misschien moet je het daar in zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je waarom het met JDK 1.1.8 gecompiled is? Ik heb het op me werk ook getest...win98, win2k, winXP, Microsoft VM, plugin 1.3 en 1.4...gaat allemaal prima...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 15:14:
Wat denk je waarom het met JDK 1.1.8 gecompiled is? Ik heb het op me werk ook getest...win98, win2k, winXP, Microsoft VM, plugin 1.3 en 1.4...gaat allemaal prima...
Ik probeer alleen maar met je mee te troubleshooten ;) Don't shoot the messenger :P

Het gaat dus bij 2 van de 40 soms fout? Is dat iedere keer op de zelfde machine, of in een netwerk een zelfde user account? Misschien dat je het daarin moet zoekn ipv in je JAVA code.

Pagina: 1