Intel pro/1000 mt dual 1 of 2 Ip

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik zit te kijken naar 1 Gigabit kaarten voor een game-server.
het liefst een dual.

Maar nou vraag ik me af of de kaart nu 1 of 2 ip adressen krijgt van de DHCP server?

Als hij er twee krijgt, is het dan mogelijk om een Brug of iets in die geest te maken dat beide met de zelfde ip draaien

Een andere mogelijkheid is natuurlijk 2 Gigabit kaarten te gebruiken, maar dan heb ik ook de zelfde vraag

Kan ik daar ook een brug mee maken zodat beide kaarten 1 IP gebruiken worden??

Dit wil ik weten (doen) om te zorgen dat de game server meer gamers aan kan zonder problemen te geven.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 07:50
10 mbit is al meer dan zat voor n gameserver, ik snap niet dat jij aan dual! gigabit zit te denken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als je 2 poorten wilt trunken, moet je beide poorten aansluiten op een switch die ook kan trunken. Dit zijn meestal de managable switches.

Je getrunkte poort krijgt dan ook maar 1 IP adres.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 07:50
als je enkel uitgaand verkeer loadbalanced, dan hoef je geen managed switch te gebruiken, je zou zelfs n hub kunnen gebruiken (niet dat je dat wil ;))

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ze krijgen allebei een verschillend IP, immers, iedere apparaat aan een netwerk heeft zijn eigen ip. Waarom zou je in hemelsnaam dual Gbit in een gameserver willen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.