[Red Hat 8.0] File- en webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 14:24
Ik wil mijn oude pc gaan inrichten als File- en Webserver. Bij de installatie heb ik gekozen voor Server. Voor de rest heb ik alles gewoon laten staan bij de instellingen van de installatie. Na de installatie reboot de pc. Daarna worden niet alle services gestart. Zo mis ik samba en apache. Hoe zorg ik ervoor dat die wel automatisch start. Want ze zijn wel geinstalleerd. Ook de netwerkkaart functioneerd niet goed. Die moet worden geconfigureerd via DHCP van mijn router.

Ik heb hem nu al voor de 4de keer opnieuw geinstalleerd en heb telkens deze problemen. Zou iemand me svp willen helpen? Ik ben nog maar een noob in Linux.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je even aangeeft wat je allemaal al geprobeerd hebt, is het voor [ons] een stuk makkelijker te bepalen wat er fout zou kunnen zijn :)

Krijg je bijvoorbeeld foutmeldingen? Staat er iets in je logfiles? Samba en Apache moeten namelijk ook ingesteld worden, ik denk niet dat het nu al goed staat bij jou..

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Sure. Maar eerst: welke versie van RedHat heb je gedownload en / of gekocht?
Weet je zeker dat Apache geinstalleerd is? Als je dat zeker weet is /etc/rc.d (hoe werkt / heet dat bij Red Hat? Kweenie :P ) je vriend. In de rc-scripts staat welke services gestart moeten wordt bij de start van je systeem. Het probleem is dat elke distro dat zo ongeveer nét even iets anders aanpakt. Debian heeft meerdere rc{0,1,2,3,4,5}.d directories met allerlei scripts, bij Gentoo werkt dat anders, maar ik kan niet ff voor je kijken vanaf hier ( |:( pc-uitgezet :P ). Hoe het bij Red Hat werkt, kun je zien door ff in /etc te kijken en de juiste man-page te zoeken. GL.

Verwijderd

Misschien is het handig dat je eerst eens de RedHat documentatie doorneemt. Deze documentatie vind je op http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/ .
Maar aangezien je ook nog weinig info geeft over eventuele foutmeldingen anders dan werkt niet goed kunnen we niet zoveel met je probleem.
Lees daarvoor ook eens [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] door.

Als je na lezing van de documentatie nog steeds problemen hebt kun je een nieuw topic openen, maar dan wel eentje die voldoet aan de eisen zoals die in [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] staan verwoord.
Succes :)

Dit topic is gesloten.