Toon posts:

[access + vba -> excel] zonder menubar een form naar excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

ik ben me kapot aan het zoeken naar een mogelijkheid om een formulier (datasheet) om te zetten naar een excelsheet, zonder dat ik het menu gebruik om op te slaan als. Het menu toon ik nl. niet.

Wat ik eigenlijk wil, is dat er een excel window geopend wordt, waarin alle data uit het form geplaatst is, waarna de gebruiker zelf op save kan drukken.

Ik heb de DoCmd.Transfersheet mogelijkheid en de CreateObject (Excel blah blah) al geprobeerd. De eerste opent excel zelf niet, de tweede sluit hem gelijk af.

Ik wil dus het venster geopend krijgen, met de data erin. (Hoe) Is dit mogelijk?

Tnx allemaal!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als je een reference toevoegt voor de Excel die je gebruikt, kun je hem gewoon dimmen als object, evenals een werkblad o.i.d..
Je kunt dan cellen aanspreken in de VBA van Access zoals je dat normaal gezien zou doen in Excel. Werkt redelijk simpel, en nog snel ook...!

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 28 maart 2003 @ 09:48:
Als je een reference toevoegt voor de Excel die je gebruikt, kun je hem gewoon dimmen als object, evenals een werkblad o.i.d..
Je kunt dan cellen aanspreken in de VBA van Access zoals je dat normaal gezien zou doen in Excel. Werkt redelijk simpel, en nog snel ook...!
Je bedoelt dat je dan een referentie op moet geven naar een bestaande Excelfile? Die is er namelijk niet...

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Nee, ik bedoelde eigenlijk dat, als je in je code-editor zit, je kunt kiezen voor Tools - Preferences. Vervolgens kun je daar voor verschillende ActiveX controls en dll's etc. kiezen. Je kunt zo ook een verwijzing maken naar Excel. Vervolgens kun je met

Visual Basic:
1
Dim xcl as new Excel.Application
een excel-instance openen. Hiermee kun je dingen doen als documenten openen, opslaan, sluiten, aanpassen enzovoorts.

Probeer dat eens als je wil...

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik dus al geprobeerd. Het nadeel is dat je het document (naar mijn weten) niet open kan houden maar dat het gelijk afgesloten wordt.

Mocht iemand weten voorkomt dat het document gesloten wordt, zou ik dat graag te weten komen...

Verwijderd

Kan je met behulp van transferspreadsheet de query exporteren naar XL en dan een referentie gebruiken om de sheet te laten zien.

Of exporteer met transferspreadsheet naar XL en gebruik een OLE object in je forms die de sheet toont en stel de opties in die wilt, qua security...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 17:26:
Kan je met behulp van transferspreadsheet de query exporteren naar XL en dan een referentie gebruiken om de sheet te laten zien.

Of exporteer met transferspreadsheet naar XL en gebruik een OLE object in je forms die de sheet toont en stel de opties in die wilt, qua security...
't is dus meer gedoe dan ik had gedacht... ik snap niet hoezo het zo moeilijk moet zijn... :/

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het direct sluiten lijkt erop te wijzen dat je variabele wegvalt, of dat je verwijzijng niet helemaal klopt. Zou je de code eens wille posten waarmee je dat geprobeerd hebt? Want ik heb het op die manier al meerdere keren gedaan...
Dan kijken we ff in de code!

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAAAAAAHHHHH

thuis heb ik Access NL met NL Help, ik heb het nl. gebruik gemaakt van CreateObject en daar staat ook bij vermeld dat het niet gemaakt is om een instantie van bvb Excel te laten draaien, maar slechts 'even snel' iets uit te voeren en dan weer te sluiten... Ik ga ff op zoek op internet naar de code...

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het hele gedoe wel goed, ik ga gebruik maken van dit script om een directory te selecteren en gooi daar de excelsheet in. Hij hoeft dan niet open te blijven staan.

Desondanks wil ik iedereen toch hartelijk bedanken voor de input en behulpzaamheid. Fijn weekend nog!

Verwijderd

Topicstarter
Maar mocht iemand weten hoe je kan zorgen dat bij het gebruik van dit script, het drukken op cancel je access niet laat crashen houd ik me aanbevolen...

Verwijderd

Topicstarter
this will do... sorry, kan dicht... tnx iedereen
Pagina: 1