XP1700, Athlon800, K7S5A en K7S6A probleem

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:36

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Systemen;
Ik heb hier 2 pc's staan, een met een ECS K7S5A mobo en de ander met een ECS K7S6A (beide mobo's XP compatible). Ik heb twee processoren, een Athlon800 en een XP1700.

Het probleem;
Athlon800 werkt op beide mobo's maar de XP1700 alleen op de K7S5A. Die XP1700 moet in de PC met het K7S6A mobo maar dat krijg ik dus niet aan de gang.
Er heeft een tijd geleden een XP1700 stabiel op dit mobo gedraaid dus het moet kunnen.

Nog ff voor de duidelijkheid beide mobo's en beide processoren zijn OK.

Wat heb ik geprobeerd om K7S6A met XP1700 aan de gang te krijgen;
- Allereerst CMOS clear
- Jumper settings CPU ratio op allereerst 'CPU select' gezet vervolgens '10,5x' en '11x'
- Geheugen verwisselt, 256DDR en 512DDR geprobeerd (wat allebei werkt op K7S5A).
- FSB kan je niet met jumpers instellen, alleen in BIOS.

Ik kan me niet voorstellen dat het aan overige hardware ligt want daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. En daarbij zou hij na een CMOS clear op 100mhz moeten lopen wat een XP1700 en overige hardware in principe zou moeten pakken net als bij de Athlon800.

[ Voor 12% gewijzigd door PaPa op 27-03-2003 14:08 ]

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 18:47
bios update ook al geprobeerd (als er dus een update is) ?

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laatste bios? Juiste koeling?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Wat gebeurt er dan als je die 1700 in je 6A legt? Gaat hij ook nog piepen ofzo of gebeurt er helemaal niks?

tvw

• PaPa

PaPa

Topicstarter
bios update ook al geprobeerd (als er dus een update is) ?
Nee nog niet gedaan, maar in principe zou het toch moeten werken als het mobo XP compatible is (rond cpu socket zit zo'n XP stickertje)
Laatste bios? Juiste koeling?
Koeling een CoolerMaster blok wat tot XP2200+ aankan volgens specs.
Wat gebeurt er dan als je die 1700 in je 6A legt? Gaat hij ook nog piepen ofzo of gebeurt er helemaal niks?
Er gebeurd helemaal nix idd, hij piept ook niet, casespeaker zit wel aangesloten maar weet niet of hij werkt eigenlijk.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
PaPa schreef op 27 maart 2003 @ 14:38:
Er gebeurd helemaal nix idd, hij piept ook niet, casespeaker zit wel aangesloten maar weet niet of hij werkt eigenlijk.
Zit er niet gewoon een piepding op het mobo :?. Sluit er anders een ledje ofzo ook vast, het lijkt me wel zo handig om te weten wat er te piepen valt :).

tvw

• PaPa

PaPa

Topicstarter
ShotGun schreef op 27 maart 2003 @ 14:41:
[...]

Zit er niet gewoon een piepding op het mobo :?. Sluit er anders een ledje ofzo ook vast, het lijkt me wel zo handig om te weten wat er te piepen valt :).
Nee volgens mij zit er geen speakertje op het mobo, althans ik zie nix zitten.
hmm een ledje ja dat zou ook nog kunnen maar dat heb ik niet bij de hand :X

Maar in m'n case (dragoncase) zou toch een speaker moeten zitten? De kabels van ledjes/powerswitch enzo lopen weg tussen staal en kunstof frontpanel en daar gaat ook de speakerkabel naar toe, ik zie geen speaker zitten maar is ook niet echt goed te zien. Krijg ook die frontpanel er niet af :X

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je hem nu al geflasht met die Athlon 800 erin? Dat zou ik sowieso doen. Dan weet je zeker dat je de laatste bios hebt.
Wat voor voeding zit erin? De fans draaien wel? Harde schijf gaat ook starten?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• PaPa

PaPa

Topicstarter
anandus schreef op 27 maart 2003 @ 15:09:
Heb je hem nu al geflasht met die Athlon 800 erin? Dat zou ik sowieso doen. Dan weet je zeker dat je de laatste bios hebt.
Wat voor voeding zit erin? De fans draaien wel? Harde schijf gaat ook starten?
Ik ga hem idd maar 's flashen met die Athlon800 erin.
Voeding is 350W die normaal geproken stabiele voltage waarden aangeeft, fans draaien en hd's ook.

Ik heb overigens een K7S6A rev 1.0, als ik bij de BIOS updates kijk op ECS site; http://www.ecs.com.tw/download/k7s6a.htm
dan zou ik die 1.0d versie waarschijnlijk het beste kunnen nemen denken jullie ook niet ? ik neem aan dat in zo'n laatste update ook voorgaande updates zijn verwerkt ?

/edit
trouwens of die 1.0f versie maar die is gelijk uitgekomen met 1.0d :?

[ Voor 7% gewijzigd door PaPa op 27-03-2003 15:20 ]

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Ik heb nu bios geflashed met 1.0d, maar helaas probleem niet opgelost :(

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Was die vorige XP1700+ toevallig een Palomino? En is dit een Tbred?
Ondersteunt dat mobo de Tbred core wel?

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Ares408 schreef op 27 maart 2003 @ 17:59:
Was die vorige XP1700+ toevallig een Palomino? En is dit een Tbred?
Ondersteunt dat mobo de Tbred core wel?
Ja dat is waar, die vorige XP was volgens mij een bruine met een grotere core, en dit is een groene met een kleinere core, dat zal dan wel een Tbred zijn :? (ik ben niet meer zoveel bezig met hardware ;))

Op site van ECS niks staan over Palomino en Tbred ondersteuning, ze gooien alles onder de noemers "AMD® Athlon XP / Athlon / Duron CPU" dus daar heb ik ook weinig aan.

Het zou zo kunnen zijn dat K7S6A geen Tbred ondersteund maar dan vind ik het vreemd dat hij het op die K7S5A wel doet terwijl dat een ouder bord is.
En dan zou je toch denken dat een bios update gelijk Tbred ondersteuning biedt als dat eerst niet zo was.

Kan iemand dit bevestigen ?

/edit
Wat ik dus begrijp uit andere topics is dat het idd een Tbred is. Uit een paar andere topics kan ik opmaken dat wel werkt een Tbred op een K7S6A, maar ik vraag me af of dit per definitie zo is bij iedere Tbred en K7S6A :?

[ Voor 17% gewijzigd door PaPa op 27-03-2003 18:56 ]

• Ares408
  • Niet online
PaPa schreef op 27 March 2003 @ 18:40:
[...]
Het zou zo kunnen zijn dat K7S6A geen Tbred ondersteund maar dan vind ik het vreemd dat hij het op die K7S5A wel doet terwijl dat een ouder bord is.
En dan zou je toch denken dat een bios update gelijk Tbred ondersteuning biedt als dat eerst niet zo was.

Kan iemand dit bevestigen ?
Is niet alleen van de BIOS afhankelijk. Op mijn mobo bijvoorbeeld kan gewoon geen Tbred. Ookk niet met BIOS update

Ik heb ff op de website van de fabrikant gekeken.

Met revisie 1.x kan je de Tbred
Met revisie 1.0x kan het niet.

Is dus een kwestie van op je mobo kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Ares408 op 27-03-2003 18:58 ]

• PaPa

PaPa

Topicstarter
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
pierre-oord schreef op 22 December 2002 @ 12:44:
Ik heb zelf een K7s6a geh
Voor de rest: mijn tbred 1800+ deed het er niet op, een palomino 1800+ wel. Ik verwacht dat dit bord gewoon niet wil draaien met tbred.

--------------------------------------------------------------------------------

Dit tabelletje doet vermoeden dat het mobo gewoon Tbred's zou ondersteunen, met een vers BIOS (1.0F)
Dat gaat dus over Bios versie 1.0F en ik heb geflashed met 1.0D
pfffffffff, nog maar een keer proberen te flashen met 1.0F en anders maar mobo's switchen :X

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Ares408 schreef op 27 March 2003 @ 18:53:
[...]

Is niet alleen van de BIOS afhankelijk. Op mijn mobo bijvoorbeeld kan gewoon geen Tbred. Ookk niet met BIOS update

Ik heb ff op de website van de fabrikant gekeken.

Met revisie 1.x kan je de Tbred
Met revisie 1.0x kan het niet.

Is dus een kwestie van op je mobo kijken.
Oh waar staat dat? Ik heb namelijk rev 1.0 |:(

• Ares408
  • Niet online
PaPa schreef op 27 maart 2003 @ 19:03:
[...]

Oh waar staat dat? Ik heb namelijk rev 1.0 |:(
Dat staat op de website van ECS
Pagina: 1