• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:20
Sinds een week of twee heb ik een 'DeLuxe' weerstation van Oregon Scientific(http://www.oregonscientif.../product.asp?c=2&s=6&p=44). Alles lijkt goed te werken, behalve de weersvoorspelling: die is consequent negatiever dan het in werkelijkheid is. Bovenin het display kan staan:
- een zonnetje
- een zonnetje-met-wolkjes
- wolken
- wolken-met-neerslag
Nu geeft-ie al dagen aan dat het (zwaar) bewolkt met neerslag is (of wordt). Tuurlijk, vroeg of laat zal het weer wel weer omslaan, maar als ik Erwin Kroll mag geloven, klopt dit toch echt niet. Het enige wat ik zou kunnen instellen is de hoogte waarop ik mij bevind. Ik heb nu 0 meter N.A.P. ingesteld maar woon in Almere en dus zou ik -5 meter ofzo moeten instellen (ja, of ik zet 't apparaat neer op zolder, daar is het wel 0 meter N.A.P....). Het apparaat resetten helpt ook niet. Iemand van jullie een suggestie wat het probleem zou kunnen zijn? Of mee terug naar de winkel?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

jouw weerstation zal waarschijnlijk detecteren dat de luchtdruk daalt, en een lage(re) luchtdruk gaat meestal gepaard met regen, dus vandaar regen op jouw weerstation. Zodra de luchtdruk weer gaat stijgen zal waarschijnlijk het zonnetje weer tevoorschijn komen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gewoon mee terug naar de winkel en een nieuwe eisen....

Mocht de nieuwe ook deze problemen vertonen kan je je geld terugeisen aangezien het produkt niet aan de verwachtingen en beloofde werking voldoet :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

XceeD schreef op 27 maart 2003 @ 14:03:
Gewoon mee terug naar de winkel en een nieuwe eisen....

Mocht de nieuwe ook deze problemen vertonen kan je je geld terugeisen aangezien het produkt niet aan de verwachtingen en beloofde werking voldoet :)
da's net zoiets als een schadeclaim indienen bij het KNMI als ze zon hebben voorspeld maar dat het regende :+

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• digilb
CAP-Team schreef op 27 March 2003 @ 14:01:
jouw weerstation zal waarschijnlijk detecteren dat de luchtdruk daalt, en een lage(re) luchtdruk gaat meestal gepaard met regen, dus vandaar regen op jouw weerstation. Zodra de luchtdruk weer gaat stijgen zal waarschijnlijk het zonnetje weer tevoorschijn komen.
Dat-ie reageert op de luchtdruk (in combinatie met de buitentemperatuur?) snap ik, maar dan moet-ie natuurlijk wel in alle redelijkheid reageren, dus niet alleen of heel slecht weer of heel mooi weer voorspellen maar ook iets er tussen in...

• digilb
CAP-Team schreef op 27 March 2003 @ 14:07:
[...]

da's net zoiets als een schadeclaim indienen bij het KNMI als ze zon hebben voorspeld maar dat het regende :+
Niet helemaal: bij het KNMI gaan ze ook terug met een thermometer die consequent een te lage temperatuur aangeeft en dan zal die leverancier ook niet zeggen: 'jammer meneer, dan moet u die thermometer maar in Zuid-Frankrijk neerzetten'...
Pagina: 1