Toon posts:

[XP]Bootbale Image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb al van alles geprobeerd, maar het werkt gewoon niet!!! Heb van alles gelezen in de search maar tevergeefs

Ik heb dus een windows xp computer geghost, en heb gesplit in 4 stukjes van 690 mb. Ik wil deze image op een cd branden en zodra ik die cd in een computer doet hij autoboot en ik de image kan installeren. Ik heb al in nero bootable cd gemaakt met de ghost.exe en daar het eerste bestand erbij gedaan ( van de image ), maar dat wil niet werken ( krijg fout missing operating systeem bij opstart cd )

Dus hoe maak ik een goede boot cd! En hoe moet ik die andere cd's branden ik neem aan dat de eerste cd alleen bootable hoeft te zijn. Ik hoop dat ik nu eindelijk eens een duidelijk antwoord krijg.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 13:51:
Dus hoe maak ik een goede boot cd! En hoe moet ik die andere cd's branden ik neem aan dat de eerste cd alleen bootable hoeft te zijn. Ik hoop dat ik nu eindelijk eens een duidelijk antwoord krijg.
www.bootdisk.com <-- handige site

En uit de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ:

Hoe moet ik een bootable CDROM fikken?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Een echt duidelijk antwoord? Powerquest DriveImage 2002.
Zo duidelijk als het maar kan. Begrijp eerlijk gezegd niet dat mensen Ghost gebruiken.

Ik haat het eigenlijk als mensen altijd met zo'n onzin antwoord komen, ik weet dat je dat niet vroeg, maar toch... Ik raad je echt aan dit programma te proberen. Ik geloof dat deze namelijk zelf de cd's kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil het met nero doen ik heb geen drive image! Ik heb tot nu toe het volgende geprobeerd

in nero boot cd geslecteerd en toen het eerste deel van me image. Daarna de opstart bestandjes van een bootflo erbij gegooid met ghost.exe. Als ik dan nu probeer te booten krijg ik de error operating system missing :S WAt doe ik fout!!!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
al eens in de wos faq gekeken hoe een bootable cdrom bij xp sp1 slipstreaming wordt gemaakt? moet je es doen ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

- Neem een Windows 98 bootdiskette en stop die in je floppydrive.
- Kies in Nero voor het maken van een bootable CD-ROM.
- Geef aan dat Nero de boot-image van A: moet halen.
- Brand nu het eerste deel van je image op de cd-r, met daarbij de bestanden die je voor Ghost nodig hebt.

Voor het gemak zou je in de autoexec.bat van die bootdiskette al een verwijzing naar cdromletter:\ghost.exe kunnen zetten. En ik geloof dat je met parameters Ghost zelfs al kan laten weten, wat hij moet doen.

Verwijderd

Je hebt zeker alleen een diskette met ghost??? Als je de hele versie hebt kan je je image meteen naar cd branden vanuit ghost!! En er een bootable cd van maken.
Pagina: 1