Toon posts:

Wat is nou de toekomst van RAID ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het enige voordeel wat ik op dit moment kan bedenken is dat het voor bijna 100 % kan garanderen dat je geen data kwijt raakt mocht er een harde schijf defect gaan.

Maar wat is nou echt de toekomst van RAID ??

Ligt de toekomst van RAID hem nou bij de particulieren ? Ik kan het me niet voorstellen omdat het te duur is voor een particulier. En wat zijn de praktische voordelen dan voor een particulier ??

Dus mijn vraag wat is de toekomst van RAID !

Eventuele links naar webartikelen vindt ik ook best.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 21:22

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 13:49:
Het enige voordeel wat ik op dit moment kan bedenken is dat het voor bijna 100 % kan garanderen dat je geen data kwijt raakt mocht er een harde schijf defect gaan.
Dat ligt dus maar net aan welke RAID je gebruikt... veel mensen gebruiken bv raid0 (striping) wat voor extra performance zorgt, maar de betrouwbaarheid neemt af.
Ligt de toekomst van RAID hem nou bij de particulieren ? Ik kan het me niet voorstellen omdat het te duur is voor een particulier. En wat zijn de praktische voordelen dan voor een particulier ??
Duur??? veel mobos hebben tegenwoordig onboard raid controllers... en het kost je dus dan alleen nog een extra HDD... als je RAID0 gebruikt, maak je ook gebruik van de capaciteit van HDD1+ HDD2

www.google.nl

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 13:49:

Mwah, RAID etc. zijn officeel geen technieken die ontworpen zijn voor de normaale Sjaak ( of Jan).

Punt is echter dat technieken die voor servers zijn ontwikkeld ook op een bepaald moment bij de particulier terecht komen.
Vergelijk het met Formule1 (de server) en de gewone personenen auto's (de particulier). Een heleboel technieken uit de formule1 zijn later ook in gewone auto's toegepast.

De toekomst van RAID ligt dus qua ontwikkeling (of door ontwikkeling) bij servers, en als er iets is uitontwikkeld komt het bij de particulier, die er dan eventueel gebruik van kan gaan maken.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

1 : raid geeft bescherming tegen hardware fouten. (niet software)
2 : raid kan performance verhogen afhankelijk van het aantal disken vs raidlevel
3 : je kan er grotere disken mee maken (2TB oid)

Raid is niet ontwikkeld voor de thuismarkt .... (ik ben een slecht voorbeeld :P )

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Het concept RAID is zo'n een beetje uitontwikkeld, en zal in de nabije toekomst waarschijnlijk niet veel veranderen. De ontwikkeling zit voornamelijk in de interfaces (Serial-ATA/SCSI) en de RAID-processoren, die steeds sneller en goedkoper worden.
De enige "ontwikkeling" die RAID door gaat is het verschijnen op de low-end markt, door de gunstigere prijzen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..