Sorry voor de wazige topic, maar ik zal het hieronder proberen te verduidelijken.
Ik heb een verklarende woordenlijst met woorden als:
- acuut
- acuut reuma
- allergie
- allergische rhinitis
- allergische vasculitis
- amnesie
Deze woorden staan met hun uitleg in een tabel in een database, en die laadt ik in 2 arrays van 290 waarden.
Nu heb ik ook een stuk tekst uit de database waarin een productomschrijving staat. Deze laadt ik als string. Ik had dus het idee om wanneer een woord(en) uit die string overeen komt met een woord uit de woordenlijst hij de string aanpast door een <a href=# title="hier de omschrijving van het woord">woord</a>.
Dit werkt in princiepe prima, maar niet in het geval van 'acuut' en 'acuut reuma'. Hij vind dus eerst het woord acuut en daarna het woordje reuma. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Ik heb ook al naar reguliere expressies gekeken, maar dat lijkt me ook niet afdoende.
Hieronder mijn code:
Kan ik denken jullie op deze code voortborduren of niet?
Ik heb een verklarende woordenlijst met woorden als:
- acuut
- acuut reuma
- allergie
- allergische rhinitis
- allergische vasculitis
- amnesie
Deze woorden staan met hun uitleg in een tabel in een database, en die laadt ik in 2 arrays van 290 waarden.
Nu heb ik ook een stuk tekst uit de database waarin een productomschrijving staat. Deze laadt ik als string. Ik had dus het idee om wanneer een woord(en) uit die string overeen komt met een woord uit de woordenlijst hij de string aanpast door een <a href=# title="hier de omschrijving van het woord">woord</a>.
Dit werkt in princiepe prima, maar niet in het geval van 'acuut' en 'acuut reuma'. Hij vind dus eerst het woord acuut en daarna het woordje reuma. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Ik heb ook al naar reguliere expressies gekeken, maar dat lijkt me ook niet afdoende.
Hieronder mijn code:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| strReactie = "Weer zo'n rotwoord: allergische vasculitis" strReactie = CBR_Words(strReactie) Function CBR_Words(ByVal strYourString) Dim I, nCount nCount = 0 Set objConnection = Server.Createobject("ADODB.connection") objConnection.open strOpenConnectionString objRS.Open "SELECT * FROM tabl_webcbg_woordenboek");", objConnection, 3, 3 '-------------[ Array of CBG Words ]----------------------- if not objRS.EOF then while not objRS.EOF nCount = nCount + 1 redim preserve LCASEarrCBGWords(nCount) redim preserve strUitleg(nCount) LCASEarrCBGWords(nCount) = lCase(objRS("woord")) strUitleg(nCount) = objRS("uitleg") objRS.MoveNext wend end if '-------------[ /Array of CBG Words ]----------------------- objRS.Close For i = 1 to nCount strYourString = Replace(strYourString,LCASEarrCBGWords(i), " <a href=# title='" & strUitleg(i) & "'>" & LCASEarrCBGWords(i) & "</a> ") Next CBR_Words = strYourString End Function |
Kan ik denken jullie op deze code voortborduren of niet?