Toon posts:

Acces expressie opbouw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in acces voor een tekstvak op een een formulier een expressie opbouwen die bestaat uit het volgende.

Het formulier heet leraar gegevens en in het tekst vak moet een berekening komen tussen 2 velden van een bijhoorende tabel. Het ene is het aantal uren als coordinator met de waarde 40, en het andere is het aantal uren als sectieleider met de waarde 15. Deze moeten bij elkaar opgeteld worden.

Dat doe ik dus zo, ik klik bijde velden aan, met een +teken ertussen, dan komt het volgende in beeld:

=[coordinator] + [sectieleider]

Alleen komt in het teksvak iets heel anders te staan namelijk: 4015, hij zet dus gewoon bijde getallen naast elkaar terwijl ik ze juist op wil tellen. Hoe kan dit, en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze wel optellen

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:51

Crazy D

I think we should take a look.

Val([veld]) gebruiken, de + kan gebruikt worden om op te tellen, maar ook om strings aan elkaar te plakken. En grote kans dat als ze in een textbox staan, Access ze als text ziet, en aan elkaar plakt ipv optelt. =Val(veld1) + Val(veld2)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik sectieleider en coordinator bij elkaar op wil tellen moet ik dus gewoon intypen bij expressie opbouw =Val[sectieleider]+Val[coordinator]

Dat werkt dus niet

Verwijderd

Topicstarter
het werkt nu wel trouwens, super bedankt man

Verwijderd

Topicstarter
Weet jij maybe ook hoe ik ervoor kan zorgen dat ik een formulier op elk formulier appart op een a 4tje krijg inplaats van dat hij gewoon achter elkaar doorgaat

Verwijderd

Pobeer:

Of te converteren naar Integer
Of je berekening in een query te stoppen.

F1 is het wondermiddel !

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 14:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 14:52:
Weet jij maybe ook hoe ik ervoor kan zorgen dat ik een formulier op elk formulier appart op een a 4tje krijg inplaats van dat hij gewoon achter elkaar doorgaat
ff continous eraf halen, staat bij de properties. Dat moet dan single form worden gloof ik...

Succes!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

en als je het over een rapport had (een formulier maak ik meestal niet op A4, rapporten wel) moet je een page-break onderaan plaatsen (is een control bij je rapport designer)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1