IBM aptiva aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

Ik heb hier een ibm aptiva staan (p166 / 200) zonder zo'n console waar cd-rom, diskette station en powerknop inzitten. Hoe krijg ik dat ding nu aan??

Er moet toch wel een manier zijn lijkt mij.

Alvast bedankt

Verwijderd

:D Als je de systeem kast mist, heb je niet veel om aan te zetten toch? :D
This is a joke right?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

Hij heeft waarschijnlijk aleen het mobo oid. Zit er niet ergens een pinnetje wat je met een ander pinnetje moet verbinden, net zoals bij een ATX voeding?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

is dat toevallig niet een thin-client??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IBM gebruikte meestal Acer mobo's in hun Aptiva's. Met de info die je nu geeft kunnen we je nog niet helpen- geef wat meer info over de mobo, daar kunnen we wat mee.

Maar grof genomen heeft Acer een raar systeem dat tussen AT en ATX inzit. De voeding is in principe AT, maar werkt met soft power-on. Ergens voorop de mobo zitten dan de pins om dat te bewerkstelligen.

Maar als je die niet kunt vinden is er een andere manier: een normale AT voeding aansluiten- die heeft z'n eigenaan/uit knop :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Voor de Aptiva's zijn er systemen waarbij de "console" waarover topicstarter het heeft "aan de monitor" vastzitten.

Onder de monitor zit dan een behuizing waar de cd-rom en diskettestation na een druk op het paneel uitkomen. Ook de aan en uit-knop zit daar op.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 13:42 ]

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 13:42:
Voor de Aptiva's zijn er systemen waarbij de "console" waarover topicstarter het heeft "aan de monitor" vastzitten.

Onder de monitor zit dan een behuizing waar de cd-rom en diskettestation na een druk op het paneel uitkomen. Ook de aan en uit-knop zit daar op.
precies dat bedoel ik, sorry dat mijn verhaal wat onduidelijk was :D, maar hoe zet je die aan want pinnetjes ofzo zie ik ook nie :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

eppie schreef op 27 March 2003 @ 13:45:
[...]

precies dat bedoel ik, sorry dat mijn verhaal wat onduidelijk was :D, maar hoe zet je die aan want pinnetjes ofzo zie ik ook nie :(
Neem een stap terug: identificeer die mobo. Kijk evt ff bij www.uktsupport.co.uk bij de Acer gevallen. Maar meestal staat er een sticker op de BIOS chip met het modelnr :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1