Toon posts:

Wat is de beste/snelste manier om ADSL delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje zitten rondneuzen in de forums, ik ben veel tegengekomen over adsl aanleggen, maar nog niets over afstanden tussen de verschillende onderdelen. The problem is:
Ik wil bij mij thuis ADSL aanleggen, en dit delen over een netwerk. De spullen heb ik al. Nu vroeg ik me af wat de beste afstand is tussen
1. aansluitpunt (waar de telefoonlijn je huis binnenkomt)
2. splitter
3. adsl modem
4. switch
Ik wil natuurlijk het beste uit mijn verbinding halen.
Moet je daarom de spliter zo dicht mogelijk bij de adslmodem zetten, of de splitter zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt. Het zelfde geld voor de adslmodem en switch. In totaal moet ik tussen aansluitpunt en switch zo'n 20 meter overbruggen. :*)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Ik zou de splitter bij het aansluitpunt plaatsen, daar maximaal een kabel tussen (UTP!) van een meter of 25 , dan kun je aan je adsl modem ook weer een kabel hangen van ongeveer 25 meter en daar je switch dan aan,
deze kun je ook weer makkelijk bekabelen met 25 meter kabel per stuk naar elke PC toe als je wilt.
Die 25 meter is zonder problemen te doen, verder kan ook hoor.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heb paar weken terug zelf ook hierna gekeken. Ergens op de site van, ik dacht, KPN stond dat je het beste splitter vrij direct na aansluitpunt moet plaatsen. Vervolgens kon je ca. 20 meter telefoonkabel (of UTP natuurlijk) gebruiken naar t modem toe. En daarna kan je uiteraard gewoon de ruim 100m. grens gebruiken voor UTP.

Voor jou geval maakt t dus niet zo gek veel uit, maar als je de vrijheid hebt, zou ik je modem gewoon zo dicht mogelijk bij de splitter zetten.

Wij hebben overigens hier iets van 30m. overbrugd van splitter -> modem. En dat werkt ook nog prima.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Radian schreef op 27 maart 2003 @ 12:24:
Ik zou de splitter bij het aansluitpunt plaatsen, daar maximaal een kabel tussen (UTP!) van een meter of 25 , dan kun je aan je adsl modem ook weer een kabel hangen van ongeveer 25 meter en daar je switch dan aan,
deze kun je ook weer makkelijk bekabelen met 25 meter kabel per stuk naar elke PC toe als je wilt.
Die 25 meter is zonder problemen te doen, verder kan ook hoor.
Mee eens. De maximale lengte van ethernet over UTP is bij mijn weten 100 meter. Dus die 20 m naar je switch moet makkelijk lukken. Ik hoop trouwens voor je dat je modem ook tevens een router is; dat maakt het voor jou een stuk makkelijker, anders zul je 1 van je PC's internet moeten gaan laten delen. Of je zet iets van freesco neer ofzo. Maar met de aansluiting moet het zo wel lukken denk ik.
Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
J ik heb die thomson 510i van kpn, daar zitie bij in gebakken, thnks BRT

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 07:57

BTB

Tussen splitter en modem kun je gewone telefoondraad gebruiken, dus het is goedkoper om daar de grootste afstand mee te doen. Zelf vind ik het prettig om modem, router/gateway en switch bij elkaar in een server-hok of garagekast te hebben.

Bram Bouwens

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08 10:44
Gewoon de Thomson configureren om verbinding te maken
Kabel van de Thomson naar de uplink van de switch en aansluiten.
het is handig om de DHCP aan te zetten (als dat kan)
Dan krijg je geen ip conflict

En ik zou zeggen
Downloaden maar

Verwijderd

Smiley split pas 20 meter van het KPN aansluitpunt (varkenssnuit), zonder problemen tot nu toe.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even iets anders puur per informatie:
Ik had in 1 van mijn computers een sitecom ethernetcard. Waarvoor ik drivers had geinstalleerd die waren verouderd. Hierdoor werkte ie alleen bij een peer to peer netwerk, maar niet via bv een switch, hub of ethernetmodem. Waarschgeinlijk doordat de kaart niet op 10 Mbit wou functioneren. Hierdoor kreeg in eerste instantie ADSL niet aan de praat. Duurde ook erg lang voor ik er achter kwam dat het aan de drivers lag.

Verwijderd

kzou de splitter en modem gewoon dicht bij elkaar houden en de kabel van de modem naar de switch .... is makkelijk 100 Meter te doen voordat je verlies gaat krijgen.

Dan nog wat anders, stel dat die modem een 10 Mbit connectie aan de binnenkant heeft zitten :S so what met een beetje verlies, ding is zo snel dat ie dat al heeft gecorrigeerd als er wat mis gaat, voordat er weer een nieuw pakketje van Internet eraan komt. Kortom, maakt echt niets uit in mijn opzicht als de splitter en modempje dicht bij elkaar staan al helemaal niet.

Ook wat smiley zegt is natuurlijk wel van betrekking, maar het zal echt niet zo zijn dat als je je splitter plaatst in de meterkast (of waar die telefoondraad dan ook het huis in mag komen) of op zolder, dat je in de meterkast met 20 Kb/s harder kan downloaden als op zolder.

Kortom, ik zou eerder gaan voor netjes wegwerken en een stijlvol huisje te creëeren dan 0,000001 Kb/s winst

PS: ook opletten dat je de telefoonlijn langs storingsbronnen gaat leggen, daar zou ik dan eerder wakker van liggen :)
Pagina: 1