Toon posts:

Vergelijking UltraSPARC IIi 650-MHz processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee waar ik een UltraSPARC® IIi 650-MHz processor mee kan vergelijken?

Dan puur qua snelheid en stabiliteit.

De bedoeling is een nieuwe webserver te kopen en zo'n blade systeem is wel erg interessant qua aantal U's en prijs.

Misschien hier iemand ervaring met een B1600 intelligent Shelf + B100s Blade.

En ik heb al een uur lopen zoeken in google op reviews en benchmarks, als je al iets vind dan is het puur een paar getallen. Ik wil graag ervaringen horen van mensen die er al een keer mee gewerkt hebben.

Dus is zo'n ultrasparc IIi 650-MHz ongeveer te vergelijken met een bijv. P4-1.6 GHz. of zit er dan heeeel ver naast?

=================================================

Door BalusC (Moderator PMG/OM) - Thursday 27 March 2003 12:04

zoeken bij google naar 'ultrasparc review'
zoeken bij google naar 'ultrasparc benchmarks'

/zoekertje

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Sun processor benchmarks

Deze heb je dus echt niet gevonden/is bruikbaar ofzo :?

edit: je moet niet vergeten, Ultrasparc is natuurlijk totaal andere architectuur dan x86, dus eigenlijk MAG je het daar niet mee vergelijken... :X

[ Voor 37% gewijzigd door Remy op 27-03-2003 12:31 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ik zal er even naar kijken.. thx...

en ik weet dat je het niet mag vergelijken.. Maar als je de keuze hebt tussen een normaal 2 U kast met P4 2 GHz of een Sun Blade met troep erin wil ik wel graag weten of dat een beetje met elkaar te vergelijken is. Zelfde aantal klanten moeten erop kunnen en performance moet ook of gelijk zijn of hoger.

Verwijderd

multiprocessor zal een ultrasparc altijd winnen. Intels zijn niet echt geschikt voor multiuser

Verwijderd

Topicstarter
Maar puur voor een webserver, hosting provider waar een zooi klanten op een server kunnen, zooi mysql databases, tegelijkertijd ook mailserver voor klanten op die server... Is dat goed te doen met zo'n Ultrasparc?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 12:47:
multiprocessor zal een ultrasparc altijd winnen. Intels zijn niet echt geschikt voor multiuser
Lees de SMP FAQ ff :/

Multiprocessor en multiuser zijn twee totaal andere dingen. De Sparc CPUs schalen beter dan x86, maar dat merk je vooral als het niet om 1 of 2 maar om 64 CPU gaat. Omgaan met multiuser is een feature van de OS (slechts ten dele het vermogen van de CPU om meerdere threads te verwerken)

Maar terug on-topic:

Stabiliteit is iig een non-issue. ALLE CPUs vandaag de dag zijn gewoon stabiel indien goed gekoeld en voorzien van passende software. Combineer dat met een kant-en-klare server systeem gebaseerd op tried-and-tested archtieturen van en gerenommereerd bedrijf en je kunt er in beginsel blind op vertrouwen dat het werkt. Rare vraag eigenlijk... :o

Maar als het neerkomt op vergelijkingen als dit- jij hebt een specifieke doel- web serveren (Apache :? ). Je post gewoonweg niet genoeg info om dit te kunnen beantwoorden. Geef ff precies wat voor pagina's (en scripts), wat voor verwachte traffic en wat voor OS en webserver er gedraaid gaat worden. Dan pas kun je een zinnige vergelijking maken. Zonder die info: Sun is een prima platform die goed draait en bepaalde sterke en bepaalde zwakke punten heeft (en aan deze zin heb je dus geen zak...)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Webserver: Apache
Database: Mysql
Pagina's: cgi, php, html
traffic: +- 80 Gig per maand per server

Hoop dat je hier iets meer aan hebt...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik weet niet in hoeverre je alleen naar de cpu performance moet kijken wanneer het dit soort webservers betreft maar ik meen dat je deze kunt vergelijken met zeg een P!!! Tualatin 1+GHz en deze worden ook veel gebruikt voor dit soort servers :) (dat Sun b.v. V100's met deze cpu aanprijst als zijnde ideaal voor webhosting zegt ook wel iets natuurlijk).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De SPECint 2000 performance volgens Ace's Hardware SPECmine:

Athlon XP 2,17GHz: 995
PIII 1,4GHz: 664
Ultrasparc III Cu 1,05GHz: 610
Ultraspac IIi 650MHz: 246

[ Voor 11% gewijzigd door Femme op 27-03-2003 15:44 ]