Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Voeding] Alarm van Software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, ik heb sinds kort volgens mijn software voedingsproblemen. Ik heb een Asus P4S533 Mobo en gebruik de bijgeleverde software Asus Probe om m'n hardware te monitoren.

Sinds kort is mijn processor rond de 45 graden warm en m'n mobo blijft rond de 30 hangen. M'n processor draaide normaal rond de 35 graden dus ik vind dit nogal raar...

Daarnaast krijg ik vaak na 10 min. dat m'n comp aanstaat een waarschuwing dat de 3.3V onder de 3V loopt! Nu loopt ie gemiddeld op 3.056V wanneer ik em opstart maar nogal vaak gaat ie onder de 3V naar 2,95 V. Ik neem aan dat dit niet goed is?

Ik heb een Q-tec 350Watt voeding. Verder heb ik een Nexus fancontroller, Asus P4S533 Mobo, PIV 1,8 Ghz proc, Asus GF4 TI4800SE videokaart (8x AGP), 120GB HD, DVD/CD-rom speler, 2 CaseFans, 1 Harddisk-Cooler.

Waardoor kan dit zo komen?

Verwijderd

Probeer eens een andere voeding (even testen enzo), ik denk een brakke voeding. Het kan ook zijn dat de voltage regelaar op je mobo niet goed werkt ofzo, en dat hij daardoor teveel naar de cpu stuurt, deze wordt daarop dus lekker warm.
Maar ik gok op de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens voordat een mod deze topic misschien sluit... Ik heb al de searchengine gebruikt maar kwam niet verder dan de eerste pagina (raar?). En FAQ al gelezen.

KingOfDos: Ik heb helaas geen andere voeding maar het is een Q-TEC voeding en zoals de FAQ het al zei is het 1 van de beste voedingen. Kan je mij misschien uitleggen hoe ik dat met die voltage regelaar kan nagaan?

3.3V is zover ik het gezien heb een oranje snoertje, m'n voeding heeft alleen 2 kabels met daarin een oranje snoertje. 1 ervan (ATX 20-pin) heb ik op m'n mobo aangesloten en de 2e is mij onbekend waar ie moet maar zonder draait ie ook perfect en ik zie ook niet waar ie op de mobo moet worden aangesloten.

Ik heb trouwens deze pc pas sinds eind december dus ik vind het raar dat ie nu al raar gaat doen. Ik heb onlangs wel een GF 4 TI4800SE (8x AGP) videokaart gekocht maar mijn mobo ondersteunt alleen 4x AGp, dit zou geen probleem moeten zijn maar ik meld het toch maar voor de zekerheid.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Als je de PC nog niet zo lang hebt, zou ik als ik jou was gewoon even kijken of je geen nieuwe voeding kan krijgen (garantie).

Verwijderd

En t kan toch ook je mobo zijn, ik had met mn chaintech zenith ook zo van die wazige problemen (5V 2,7V enz) na het plaatsen van mn "oude" kt3 ultra bordje zijn de spanningen weer normaal

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 13:34
is dit alleen met asus probe gemeten?? Die is alf en toe wel wat krak. Ik heb zelf ook gehad dat i over een volt lijn ging zeiken, dit klopt echter niet dus ik zou nog eff met een ander tool kijken.

Verwijderd

Check gewoon je garantie in geval van een nieuwe psu!!
Pagina: 1